Monday, November 06, 2006

Vanity Fair

Οι Αρχιεπισκοπικές εκλογές μας έχουν επιβεβαιώσει τουλάχιστον ένα πράγμα. Ότι οι υποψήφιοι για τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο και το σύστημα στο οποίο βασίζουν τις διαδικασίες τους, προέρχεται από τα μεσαιωνικά χρόνια της ίντριγκας και του πάθους, και ότι λίγο μόνο διαφέρει από τις ραδιουργίες που γίνονταν τότε για να βρεθεί νέος βασιλιάς όταν ο προηγούμενος κακάρωνε.

Κανονικά θα έπρεπε να μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι έχουμε ανάμεσα μας alive and kicking κατάλοιπα του Μεσαίωνα, θα μπορούσαμε άνετα να μαζέψουμε όλες αυτές τις καρικατούρες που κυκλοφορούν, να τις κλειδώσουμε μέσα σε ένα μουσείο Μεσαιωνικής και Βυζαντινής τέχνης και να τους στολίσουμε με σχετικά ενημερωτικά καρτελάκια.

Θυμάστε από το μάθημα της ιστορίας τον Ισαάκιο Κομνηνό, που έχοντας τα κάνει πλακάκια με τον Αυτοκράτορα και την Αυλή στην Κωνσταντινούπολη, πήρε ένα πλοίο και ένα στρατό (τότε αγόραζες μισθοφόρους σε τιμή ευκαιρίας- τώρα αγοράζεις οπαδούς, γενικούς αντιπροσώπους και υπογράφεις πρωτόκολλα συνεργασίας) έπλευσε στην Κύπρο και ανακήρυξε τον εαυτό του με το έτσι θέλω βασιλιά, μέχρι που ήρθε ο Ριχάρδος ο Λεοντόκαρδος (άλλος τυχοδιώκτης και αυτός) περί τα 1192 και τον έδιωξε?

Η ιστορία του Ισαάκιου Κομνηνού, αν το σκεφτείς, λίγο διαφέρει από την προσπάθεια του Μητροπολίτη Πάφου να αναρριχηθεί στο αξίωμα του Αρχιεπισκόπου (το μόνο αξίωμα που πάει να φέρει προς «βασιλιάς» στις μέρες μας). Δύο συνεχόμενες εκλογικές αναμετρήσεις έδειξαν ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων, έρχεται τρίτος στην προτίμηση του λαού για το εν λόγω αξίωμα. Αυτό, (όπως και με τους διεκδικητές του βασιλικού θρόνου στα χρόνια των Λουζινιανών που προωθούσαν π.χ. βρέφη για το αξίωμα του βασιλιά ή προέβαιναν σε γάμους-συμμαχίες), ουδέποτε τον εμπόδισαν να συνεχίσει να προβάλλει την υποψηφιότητα του ως ικανός «ηγέτης της εκκλησίας».

Ειρωνεία: Τον καιρό των Λουζινιανών, ο ρόλος της εκκλησίας της Κύπρου υποβαθμίστηκε, η περιουσία της δημεύτηκε προς όφελος της καθολικής εκκλησίας και οι επίσκοποι διώχτηκαν από τις πόλεις και κατέφυγαν στα βουνά. Δεν ήταν δηλαδή καλή περίοδος για την εκκλησία. Και όμως, η ίντριγκα έμεινε βαθιά ριζωμένη μέσα στους κόλπους της εκκλησίας, τόσο, που το τελευταίο εξάμηνο παίζεται μπροστά μας μεσαιωνικό δράμα εκλογής νέου βασιλιά.

Ελπίζω να το απολαύσατε, γιατί ήταν ένα σπάνιο, μουσειακής αξίας φαινόμενο, και αν νιώθετε θυμωμένοι και αδικημένοι από τη συμπεριφορά των ιεραρχών, μην ανησυχείτε. Ο λαός, ουδέποτε είχε τον πρώτο λόγο στο ποιος θα γινόταν βασιλιάς. Σιγά να μην είχε τώρα.

Vanitas, Vanitatum!

9 Comments:

At 06 November, 2006 14:05, Blogger sexandthenotsuchabigcity said...

… τα πάντα ματαιότις

Το quote της βδομάδας πάντως είναι το “the devil wears ράσα!”

 
At 06 November, 2006 14:11, Blogger the Idiot Mouflon said...

Ο Πάφου προ του δημοψηφίσματος έταξε στους πρόσφυγες αποζημίωση για τις περιουσίες τους για να πουν όχι και μετά... μην τον είδατε.

Δεν είναι σημαντική εδώ η τοποθέτηση στο συγκεκριμένο πολιτκό θέμα αλλά το δείγμα γραφής του ανθρώπου.

Ο Αθανάσιος τι κ@κκ@ συμβούλους είχε και δέχτηκε την αλληλοπριμοδότηση με τον Πάφου; Τόσο τους τύφλωσε ο φανατισμός... και στο τέλος τους έφταιξε ο Μόρφου. Μα ήταν ολοφάνερο !!!

Καλά να πάθουν...

ΥΓ. Να δείτε που κερδισμένος από την όλη υπόθεση θα βγεί -μετά από καιρό -ο Πάτερ Γεώργιος ο Χημικός.

 
At 06 November, 2006 15:09, Anonymous Anonymous said...

Δεν μας χέζουν όλοι τελικά που μας τα πρήξανε με το ποιος θα τα φάει επισήμως και ενόπιων της κάμερας και ποιος θα τα φάει κρυφά?

Αναρωτιέμαι όμως: ο λαός, γιατί δεν τους είπε ένα ηχηρό "άει σιχτίρ" και πήγε και ψήφισε σύσσωμος ποιος θα βγει "η χρυσή κουτάλα" της επόμενης εικοσαετίας?

Οι παπάδες φταίνε που τόσα χρόνια ακόμα πρόβατα είμαστε?

 
At 06 November, 2006 15:34, Blogger AnTonymous said...

Μια πιό ιντερνάσιοναλ άποψη που τα "λέει καλά":

http://youtube.com/watch?v=SzHlMs2rSIM

και μιά πιό μικρή αλλά το ίδιο ουσιώδης:

http://youtube.com/watch?v=SWquwHlGXZE

 
At 06 November, 2006 15:52, Blogger drakouna said...

Καλός ο George Carlin!!!

Αν ζούσαμε όμως στο Μεσαίωνα θα μπορούσαμε να προσδοκούμε και σε ένα θεαματικό δηλητηριασμό, ή μια δολοφονία από δυσαρεστημένους ιππότες.

 
At 06 November, 2006 17:02, Blogger zappa said...

kai ola ayta epeidh to AKEL apefan8h kapote pws o amoiros o Marx prepei na grafetai ekei pou den pianei melani

 
At 06 November, 2006 17:06, Anonymous Anonymous said...

Please expand to comment yia ton Marx Zappa...

 
At 07 November, 2006 13:48, Blogger zappa said...

O marx kapote eixe pei oti h 8rhskeia einai to opio tou laou, mias kai ton apoxaynwnei me dhmiourgwntas thn pseydais8hsh tou paradeisou, etsi wste na mhn kanei tipota gia na beltiwsei thn zwh tou. Gia ayto kai ta diafora komounistika kommata eixan ton a8eismo ws basikh, sxedon, arxh ths 8ewrias tous gia th 8rhskeia, kai ton rolo ths ston kapitalismo (eksyphrethsh twn astwn). Kai gia ayto h ekklhsia polemhse sfodra ton Marxismo. To AKEL, ws kommounistiko komma ofeile na apaitei to diaxwrismo ths ekklhsias apo thn politikh zwh, kai ton periorismo ths sta ka8ara pneymatika 8emata. Par ola ayta to idio to AKEL asxoleitai me ta ths ekklhsias, kai san antalagma, epitrepei sthn ekklhsia na epembainei sthn politikh zwh. Etsi apo ena kokkino epanastatiko komma, egine enas roz axtarmas.....kai epetrepse na yparxoun ta xalia ths edw politikhs zwhs

 
At 07 November, 2006 15:36, Blogger Psychia said...

Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού... μου θύμισε ένα ωραίο ποστ κάποιου νέου μπλόγκερ που διάβασα πρόσφατα.

 

Post a Comment

<< Home


ΠΡΟΣΟΧΗ: Το blog βλάπτει σοβαρά την υγεία όλων όσων δεν διαθέτουν χιούμορ.