Tuesday, April 25, 2006

Αγία Εβδομάδα

Διάβασα το προηγούμενο post μου (ναι, ξαναδιαβάζω τον εαυτό μου εγώ η ψωνάρα) και αντιλαμβάνομαι με τρόμο ότι μου βγήκε πολλή κακία. Η αλήθεια είναι ότι μέχρι το Μεγάλο Σάββατο εγώ και ο Έτερος είμασταν εντελώς μόνοι. Και τρισευτυχισμένοι.

Κάθε Μεγάλη Μέρα το βραδάκι που ακούγαμε καμπάνες έβλεπε με νόημα ο ένας τον άλλον και σκεφτόμασταν το ίδιο πράγμα. Να πάμε εκκλησία άραγε?? Άσε αύριο. Αύριο, αύριο φτάσαμε στην Μεγάλη Παρασκευή. Η δε νηστεία, άγνωστη στο λεξιλόγιο μας. Μπριζόλα την Μεγάλη Πέμπτη, σουβλάκια τη Μεγάλη Παρασκευή.
«Δε γίνεται, σήμερα θα πάμε» ανακοίνωσε ο Έτερος. Δεν είχε και καλή τηλεόραση.

Να αγνοείς την εκκλησία οπουδήποτε αλλού στον κόσμο είναι σχετικά εύκολο. Στην Κύπρο, που υπάρχει μια εκκλησία κάθε 800μ. (όπως τα McDonald’s) είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να αγνοήσεις τις καμπάνες που παίζουν ηλεκτρικά, με ηχοσύστημα Dolby Surround (ο συνδιασμός τεχνολογία και εκκλησία είναι επικύνδυνος. Έμαθαν οι παπάδες τι είναι τα μεγάφωνα τζιαι εδώσαν τους τζι’άπσαν). Βάζαμε την τηλεόραση στη διαπασών όπως τους γέρους που δεν ακούνε καλά και πάλι ήταν δύσκολο να συγκεντρωθούμε. Το μύνημα ελήφθη.

Μια και δυό πάμε στην εκκλησία Μεγάλη Παρασκευή. Προσκυνούμε τον Επιτάφιο και παρατηρούμε ότι είχαν φέρει 356 παιδάκια από το διπλανό σχολείο για να ψάλλουν το τροπάριο του Επιταφίου. Άρα είχαμε, 356 παιδάκια, 800 γονείς και αδέρφια που ήρθαν να δούνε τα παιδάκια που θα έψαλλαν, 267 γιαγιάδες τακτικές, 153 παππούδες (οι γυναίκες ζουν περισσότερο), και διάφοροι άσχετοι που νόμισαν ότι θα άκουαν λειτουργία. Φίσκα η εκκλησία. Άμα ερχόταν η πυροσβεστική θα μας έκλεινε λόγω συνωστισμού.

Ξεκινά το τροπάριο και γίνεται τέτοιος πανζουρλισμός από όλα τα πιο πάνω άτομα που θέλουν και καλά να ψάλλουν, που ο Έτερος άρχισε να τρέχει (ναι, να τρέχει) προς την έξοδο. Παιδάκια παράφωνα, γονείς στα πρόθυρα να χειροκροτήσουν παιδική εορτούλλα, ο παπάς με το μικρόφωνο στο χέρι, το Dolby Surround να πάλλεται, ένας πανικός. Πως να σου τραγουδήσει το παιδάκι ψαλμωδίες? Σχετική δεν είμαι, αλλά η βυζαντική μουσική ξέρω ότι είναι το δυσκολότερο είδος να τραγουδίσεις.

Πάσχα και Δευτέρα του Πάσχα επιτέθηκαν οι συγγενείς και γι’αυτό διαβάστε πιο κάτω.

6 Comments:

At 25 April, 2006 14:20, Blogger Pierre Menard said...

Εκάθουμουν τη Μ.Πέμπτη (ή τη Μ.Τετάρτη, εν θυμούμαι καλά) στο γραφείο μου τσαι εθκιάβαζα όμορφα τσαι ήσυχα τα βιβλία μου ώσπου ξαφνικά ακούω ψαλμωδίες.
Αμάν, λαλώ που μέσα μου, επιάν μας.
Επειδή έλειπα πέρσι το Πάσχα που την Κύπρο έχασα τες εξελίξεις: Εν μας εκανούσαν οι ηλεκρικές καμπάνες αποφασίσαμε να βάλουμε τσαι στα μεγάφωνα του χωρκού τη λειτουργία.
Τσαι αναρωτιέμαι εγώ: μα εν δυνατόν να γίνουνται έτσι πράματα; Είμαστε θεοκρατικό καθεστώς; όσοι θέλουν να ακούσου τη λειτουργία εν ήδη τσαμέ. Εμένα που είμαι άθεος, ή τον παραδίπλα που απλώς βαρκέται τσαι εν τον κόφκει τπτ που την εκκλησιά γιατί μας ενοχλείτε;
Πραγματικά, στη Κύπρο δεν καταλαβαίνουμε τους θεσμούς. Με πιο δικαίωμα σε μια σύγχρονη δυτικού τύπου δημοκρατία, αποφασίζει ένς ιδιωτικός όμιλος τι θα ακούει ούλλο το χωρκό. Τσαι εγώ θέλω να τους κουφάνω ούλλους με Δεληβοριά αλλά εν τους κουφανίσκω καν μεστο σπίτι μου γιατί σέβουμαι τους, τσαι γιατί επέρασα που την εφηβεία.
Λαλείτε να φταίει τούτο: ότι ούλλοι οι παπάες τσαι η συναπαρτζιά τους να μεν επεράσαν μιαν κανονική εφηβεία, ναν τέλεια στερημένοι τσαι να τα φκάλλουν ούλλα έτσι.
Ζω για τη μέρα που ννα μαθω ότι ο παπα-Γιάννης του χωρκού μας εκλείστηκε μες την κάμαρη του, ακούει ροκ δυνατά, τσαι στη μάνα του που του λαλεί να φκει έξω: "Αφήστε με μόνο μου, εν με καταλαβαίνει κανένας!"

 
At 25 April, 2006 16:35, Blogger michaella said...

hahahhahahaa
en to apoklio gia tin akrivia... ego pantos mia fora pou eixe litania evala tripes me to kasetofono exo pou to parathrio alla emashetoun i mana mou.. giafto en egina kalogria, eipa afta pou ithela na po kata tin efivia mou:P

 
At 25 April, 2006 17:33, Blogger Jacobo said...

Λαλεί μου η μάνα μου "πείενε τζαι σου γιε μου νάκκον εκκλησιάν. Τουλάχιστον στον καλόλογον. Περιπαίζει μας ούλο το χωρκόν! Ούτε άθεος να ήσουν!" . Σκέφτηκα να της πώ "μάνα δεν είμαι άθεος, είμαι αγνωστικιστής. Πιστεύω ότι η ζωή και το σύμπαν διέπεται από νομοτέλειες ασύλληπτες για μας και ότι ο διαδασκαλία του Χριστού μπορεί να είναι καταπληκτική αλλά είναι μόνο ένα κομμάτι ενός τεράστιου πάζλ" . Τελικά είπα της "καλά μάνα θα πάω αλλά θα μείνω πόξω που εν η λαμπρατζιά!"

 
At 25 April, 2006 18:38, Blogger drakouna said...

Διερωτούμαι αν μπορείς να καλέσεις την Αστυνομία για πρόκληση οχληρίας από την εκκλησία. Και καλά η Αγία Εβδομάδα. Οι Κυριακές??

 
At 25 April, 2006 20:27, Blogger michaella said...

ego pantos mia fora imoun sta prothira na stilo astinomia stous papades. EINAI POTE DINATON NA KAMNEIS PANIGIRI FUND-RASING OTAN MERIKA METRA PARAKATO KAPIOI KATHOUNTE OXI ENA OXI DIO ALLA 3 PAPERS A LEVELS TIN EPOMENI?!
meta tin isteria-mini nevriko klonismo- "ton sh@to pou tous efkale tous vromop@ust@des papades" kai lipa kallopistika, esinaxa ta vivliouthkia mou, epiasa to aftokinitoui mou kai epia kai ekatsa poukastis elies tis giagias mou kai ediavaza ta vrekekex kouax kouax tou aristofani

opote thimoume to gegonos "xezitiao kai pairdomai" pou elege o aristofanis!

 
At 06 March, 2007 05:38, Anonymous Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP Vw jetta parts brake down Wellbutrin and weight Dvd player for windows me Buy phentermine apidex bontril More oral sex links Cuisinart grind brew chrome 10 thermal coffee maker financial planning interactive helping financial advisers

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home


ΠΡΟΣΟΧΗ: Το blog βλάπτει σοβαρά την υγεία όλων όσων δεν διαθέτουν χιούμορ.