Thursday, September 21, 2006

Driving Miss Daisy

Θυμάται κανένας πως είναι να μαθαίνεις να οδηγείς? Που στρίβεις χωρίς να διασταυρώσεις τα χέρια σου, που κρατάς και με τα δύο χέρια το τιμόνι συνέχεια, που δεν κινείσαι με κενή ταχύτητα, που για να στρίψεις ελέγχεις όλα τα καθρεφτάκια του αυτοκινήτου… ναι έτσι είναι, για θυμήσου…

Κανονικά πρέπει να οδηγούμε με αυτό τον τρόπο πάντοτε. Μόνο που δεν ζούμε στην Ουτοπία, ούτε στη Φρουτοπία και στη χώρα της Χιονάτης ακόμα κυκλοφορούν με άλογα (σε περίπτωση που κάποιος ενδιαφέρεται). Μέσα στην κίνηση της πόλης, οι παραπάνω κανόνες θα σε κάνουν να γίνεις ο πιο αντιπαθητικός οδηγός της χρονιάς. Επομένως, υπάρχει επιτακτική ανάγκη δημιουργίας νέων κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Μόνο για την πόλη:

ΑΛΤ: Πάμε να βγούμε από πάροδο σε κύριο δρόμο και πρέπει να κάνουμε ΑΛΤ? Πλησιάζουμε αργά-αργά το ΑΛΤ χωρίς να σταματήσουμε, ενώ ταυτόχρονα κοιτάζουμε δεξιά και αριστερά αν περνά κανείς. Υπολογίζουμε με το μάτι αν προλαβαίνουμε να μπουκάρουμε, αυξάνουμε απότομα ταχύτητα και μπαίνουμε στον κύριο δρόμο. Οποιουδήποτε «κόψαμε» το δρόμο θα μας δει και θα ενεργήσει αναλόγως για να μην τρακάρουμε. Πάνω απ’ όλα ισχύει η αλληλεγγύη μεταξύ των οδηγών!

Φώτα τροχαίας: Όταν περιμένουμε στα φώτα τροχαίας, βάζουμε κενή ταχύτητα και ακολούθως- κοιτάζουμε τον εαυτό μας στο καθρεφτάκι (οκ, όλα εντάξει, φτου σου τι κοριτσάρα είσαι εσύ), αλλάζουμε CD ή σταθμό στο ράδιο για να μην επέλθει μονοτονία, προσπαθούμε να θυμηθούμε τι ξεχάσαμε να κάνουμε το πρωί…κάπου εδώ γίνεται πράσινο.

Κατά τη διάρκεια της οδήγησης: Οδηγούμε με όποιο μέλος του σώματος μπορεί να οδηγήσει (2 χέρια, 1 χέρι, συνδυασμός 1 χέρι και 1 γόνατο, με ότι μπορείτε). Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι μπορείτε να οδηγείτε και παράλληλα να μιλάτε στο τηλέφωνο, να παίζετε με τα άλλα κουμπιά του αυτοκινήτου, να συνομιλείτε με τους άλλου επιβαίνοντες στο αυτοκίνητο, να θυμηθείτε επιτέλους τι ξεχάσατε να κάνετε από το πρωί, να διαβάζετε (με το ένα μάτι), να σχολιάζετε πως οδηγούν όλοι οι υπόλοιποι, και να αποφύγετε τυχόν αστυνομικούς που σας καταδιώκουν. Λίγο practice χρειάζεστε μόνο.

Παρκάρισμα: Σε αντίθεση με τα μαθήματα οδήγησης που χρειάζεσαι ένα οικόπεδο για να καταφέρεις να παρκάρεις, στην πραγματικότητα ένα αυτοκίνητο χωράει παντού. Σφηνώνει σε γωνιές, ανεβαίνει σε πεζοδρόμια, αποφεύγει πασσάλους, ακινητοποιείται σε στάση πιρουέτα μπαλαρινέ (με τους δύο τροχούς μόνο). Μπαίνει και μέσα σε καταστήματα (μέσα από τη βιτρίνα) αν χρειαστεί. Μην το λυπηθείτε.

Τα «φλας» του αυτοκινήτου: Στην Ελλάδα, ένα αυτοκίνητο μέσα στη μέση του δρόμου με αναμμένα τα φλας (tips) σημαίνει «πετάχτηκα για 2 λεπτά και επιστρέφω, μην πανικοβάλλεστε». Στην Κύπρο σημαίνει «βρήκα αυτό το κουμπί και το πάτησα. Έχει πλάκα, αναβοσβήνουν τα tips. Δεν έχω ιδέα πότε θα επιστρέψω. Μόνο εδώ βρήκα παρκινγκ που να είναι και μπροστά από το μέρος που θέλω να πάω. Όχι, δεν θα περπατήσω 100μ. Κανονίστε την πορεία σας ανάλογα.»

Κόρνα αυτοκινήτου: Μικρά διακεκομμένα κορναρίσματα (που συγχύζουν τους υπόλοιπους οδηγούς) σημαίνει ότι είδατε ένα γνωστό/φίλο κτλ και θέλετε να τον χαιρετήσετε. Πάση θυσία. Γιου- χου!! Εδώ είμαι!! Ακόμα να σκεφτούμε τρόπο να δείχνεις ότι τον φιλάς κιόλας (τα tips ίσως?..). Μη διακεκομμένο κορνάρισμα (αλλά όχι πολύ μεγάλης διαρκείας) σημαίνει «Κινήθου!!» (μπορεί να συνοδευτεί και με χαριτωμένη κίνηση του χεριού). Μη διακεκομμένο κορνάρισμα (μεγάλης διαρκείας) σημαίνει ότι αν είχατε όπλο θα το χρησιμοποιούσατε. Τη στιγμή που κορνάρετε, παράλληλα φαντασιώνεστε ότι κρατάτε κάτι σαν μπαζούκα και ανατινάζετε το αυτοκίνητο (και τον οδηγό) που σας προκαλεί δυσφορία. Μετά έρχεται η γαλήνη. Μπορεί να δείτε και κανένα γνωστό, άρα επιστρέφετε με χαρά στα μικρά διακεκομμένα κορναρίσματα.

Απαράβατοι νόμοι

- Όταν βιάζεσαι, όλοι οι υπόλοιποι πάνε περίπατο.
- Όταν πας εσύ περίπατο, όλοι οι υπόλοιποι βιάζονται.
- Δεν υπάρχει περίπτωση να καταφέρεις να συγχρονιστείς με τους υπόλοιπους.
- Είναι ένα είδος συνομωσίας
- Προτεραιότητα έχει όποιος προλάβει.

Προς wannabe δημάρχους Λευκωσίας (και ότι κάτσει):
Αγαπητοί υποψήφιοι. Η Λευκωσία δεν χρειάζεται άλλα πάρκα, μουσεία, χώρους διασκέδασης, βιβλιοθήκες κτλ. Μακάρι να απολαύσουμε αυτά που ήδη έχουμε. Τόσο πολιτισμό πως να τον αντέξουμε? Ακόμα μετρώ ψηφίδες από τα ψηφιδωτά της Κανακαριάς που αναπαύονται στο Βυζαντινό μουσείο της Αρχιεπισκοπής (μη γελάτε, αξίζει τον κόπο). Κάθε φορά που προσθέτετε στις πολιτιστικές μου επιλογές χάννω το μέτρημα. Η Λευκωσία χρειάζεται επειγόντως λύση στο κυκλοφοριακό της πρόβλημα. «Συστάρισμα», πως το λένε. Ήδη άρχισε να κάνει την εμφάνιση του νέφος (το άκουσα στο ράδιο). Δώστε μας κυκλοφοριακή λύση. Public transport της προκοπής. Κάνετε κάτι. ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ.

ΥΓ: Σε περίπτωση που σκεφτείτε να μας δώσετε όλους ποδήλατο, εγώ το θέλω να γυαλίζει διότι όπως είπε και ο Ανδρέας Εμπειρίκος, «η ποίηση είναι ανάπτυξη στίλβοντος ποδηλάτου». Άσχετο.

17 Comments:

At 21 September, 2006 10:52, Anonymous anekdoti said...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "Η ποίηση είναι ανάπτυξη στίλβοντος ποδηλάτου"...

Συγχαρητήρια! Με έχεις μπλοκάρει... Ανεπιστρεπτί...

Που στο καλό το θυμήθηκες????

 
At 21 September, 2006 10:59, Anonymous Γιώργος said...

Ο ΚΟΚ εν για αθρώπους που αδυνατούν να συνυπάρξουν με άλλα νοήμονα (και ημι-νοήμοντα) όντα. Κάθε σύστημα για να δουλεύκει έσιει μια σειρά που συμβάσεις. Έτσι τζαι οι οδηγοί, ξέρουν τον ΚΟΚ, αλλά οδηγούν με τες συμβάσεις της χώρας που βρίσκουνται.

Σε μερικές χώρες οι συμβάσεις εν πιο κοντά στον ΚΟΚ, σε μερικές εν έτη φωτός μακριά. Η Κύπρος εν κάπου μες τη μέση (τζαι όποιος το αμφισβητά τούτο να πάει να οδηγήσει στην Ιορδανία, παρόλο που ακούω ότι η Συρία τζαι η Αίγυπτος εν ακόμα χειρότερες).

Το κόλπο (για αυτό τζαι μόνο τζείνοι που εν επικοινωνούν έχουν πρόβλημα) είναι να δείχνεις τες προθέσεις σου. Άμα φκαίνεις φουρκαστός που το ΑΛΤ ο οδηγός που έρκεται παλλουκώννει τα στόπερ τζαι μπαίνεις. Άμα μισοφκαίνεις σιγά σιγά, τζαι μετά σταματάς, τζαι μετά αθθυμάσαι να μπεις γιατί υπολογίζεις ότι προλαβαίνεις ο οδηγός συγχίζεται τζαι ττουμπάρει σε. Μόνο τζαι μόνο επειδή εν έξερε τι εν οι προθέσεις σου.

ΥΓ: Άρεσε μου πολλά το ανέκδοτο με τη δημόσια συγκοινωνία.

 
At 21 September, 2006 11:20, Blogger Jacobo said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 21 September, 2006 11:23, Blogger Jacobo said...

Πραγματική απορία:
Οδηγάς μέσα στην κίνηση, ήβρες θέση στο πλάι του δρόμου τζαι θέλεις να κάμεις παράλληλο παρκινγκ. Δηλαδή να προχωρήσεις λίγο τζαι να μπεις στο παρκινγκ με την πισινή.
Ερώτηση: Πως νεύκεις του πισινού σου, που εν κολλητός μες τον κώλο σου τζαι παίζει σου την πουρού, τι θέλεις να κάμεις ;;;
Δίνω βοήθεια: Στην Αθήνα ανάφκεις το διπλό φλας(δηλ τα φωτάκια κινδύνου)

10 χρόνια μες την Λευκωσία εν ήβρα ακόμα την απάντηση!!

 
At 21 September, 2006 11:42, Anonymous Γιώργος said...

Σταματάς ακριβώς πριν τη θέση. Περιμένεις να σταματήσει εντελώς ο πίσω. Ξαφνικά (και με αυτή τη σειρά) δείχνεις με το τιπ την πλευρά που εννα παρκάρεις, φουλάρεις την πρώτη τζαι περνάς τη θέση, τζαι πριν προλάβει ο πίσω να ξεκινήσει βάλεις πισινή ώστα να ανάφτουν οι άσπρες λαμπούδες της πισινής μαζί με τη τιπ της πλευράς που εννα παρκάρεις. Καλή επιτυχία.

 
At 21 September, 2006 11:49, Anonymous anekdoti said...

Jacobo: Στην Κύπρο το κόλπο με τα φλας δεν δουλεύει... το δοκίμασα... όταν έβγαλα φλας για να δείξω ότι θα παρκάρω λίγο πριν την Οκτάνα, ο τύπος που περίμενε πίσω μου, κατέβηκε με επιθετικές διαθέσεις και μου έκανε ολόκληρη σκηνή ως πως το πως να παρκάρω (να τον περιμένω να φύγει ή να τον αφήσω να μου φάει τη θέση)...

Όταν του είπα "Μα, έβγαλα φλας για να σας το δείξω" με έβρισε και με είπε γεναίκα, μπήκε στο διπλοκάμπινο και πήγε στο καμπαρέ δίπλα... how could I compete?....

 
At 21 September, 2006 12:24, Blogger Trilian said...

ρε παιδιά έχω απορίες : φώτα τροχαίας = φανάρια;
Αλτ = stop ; γιατί αν είναι έτσι καταλαβαίνω τι περιγράφεις αν όχι λυπάμαι αλλά δεν κατάλαβα τίποτα! : (

 
At 21 September, 2006 13:31, Blogger drakouna said...

Trillian μην πανικοβάλλεσαι:

Φώτα τροχαίας (ή απλώς "φώτα")είναι τα φανάρια.
ΑΛΤ είναι το STOP.

Καλά κατάλαβες. Θα ετοιμάσω σχετικό λεξικό για να κοιτάζετε τις λέξεις που δεν αναγνωρίζετε. Λίγη υπομονή.

 
At 21 September, 2006 14:12, Blogger Derek said...

πλάκα πλάκα αυτό με το παράλληλο παρκάρισμα είναι μεγάλη μαγκιά...

στην Ελλάδα (στην Θεσσαλονίκη δηλαδή... στην Κέρκυρα είμαστε χειρότεροι και από τους Ιορδανους!) συνήθως τα αλάρμ (αυτό που αναβοσβήνουν και τα δυο φλας μαζί) κάνουν την δουλειά τους αν σταματήσεις νωρίς...

το πολιτισμικό σοκ βέβαια ήταν όταν το δοκίμασα αυτό εδώ (με δανεικό τουτού)


κατέβηκε ο από πίσω και ήρθε και με ρώτησε αν είμαι καλά... νόμιζε ότι κάτι έπαθα!!!

γουστάάάάρωωωω

 
At 21 September, 2006 15:53, Anonymous iris said...

Drakouna den prepei na 3anaodhghses sth Lemeso.
Oi leukosiates odhgoun safws poly kalytera kai yparxei safestata pio anabathmismenh odikh synhdhsh.
To MONADIKO tous problima einai pos den 3eroun na xrhshmopoihsoun ta (megala) round abouts. Kai den ftaine autoi gi'auto. Apla prosfata hr8an se epafh mazi tous, kai den etyxe na tous mathei kaneis tous 'nomous' (to bibliaraki tou KOK parexei oles tis plirofories - alla poios to diavazei?).
Auth einai ypeuthynh dhlwsh apo mia Lemesianh pou dokimase thn Leukosiatikh kathimerinothta gia ena mhna.

Euxarisw, kalh sas mera :)
(I LOOOOOOVE LIMASSOL)

 
At 21 September, 2006 16:15, Blogger stravoxylo said...

Οι Κυπραίοι, «με τσαμπουκά», είμαστε πέμπτοι σε θανάτους από οδικά δυστυχήματα στην Εωρωπαϊκή Ένωση.

Ευρωπαϊκή Ένωση: Νεκροί από αυτοκινητιστικά δυστυχήματα ανά εκατομμύριο πληθυσμού, 2005:

1. Λιθουανία: 221
2. Λατβία: 191
3. Ελλάδα: 146
4. Πολωνία: 143
5. Κύπρος: 140

Η χώρα με τους λιγότερους θάνατους είναι η Ολλανδία (46 ανά εκατομμύριο). Στην Γερμανία, όπου στο περισσότερο μήκος των αυτοκινητόδρομων δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, οι θάνατοι είναι μόλις 65 ανά εκατομμύριο.

Δεδομένης της επιλογής να οδηγώ σαν Γερμανός ή Ολλανδός, ή σαν Κυπραίος, it's a no-brainer.

@γιώργος «Άμα φκαίνεις φουρκαστός που το ΑΛΤ ο οδηγός που έρκεται παλλουκώννει τα στόπερ»: Πολλοί, συμπεριλαμβανόμενου και του εαυτού μου, ξεκίνησαν σαν εσένα και κατέληξαν, μετά από μια ή δύο σκληρά μαθήματα που έτυχαν στους ίδους ή σε αγαπημένους τους, φρονιμότεροι. Άλλοι, δυστυχώς, πριν προλάβουν να μάθουν, σκοτώθηκαν, ή έμειναν παράλυτοι, ή σκότωσαν άλλους, ή άφησαν άλλους παράλυτους - και δυστυχώς, όπως δείχνουν οι στατιστικές, η κατάσταση συνεχίζεται. Σου εύχομαι να μάθεις με τον εύκολο, και όχι τον δύσκολο και οδυνηρό, τρόπο.

Drive and survive.

 
At 21 September, 2006 21:23, Blogger michaella said...

Ως νέα οδηγός (όλοι οι κάτω των 25 θεωρούνται νέοι οδηγοί) οφείλω να ομολογήσω ότι αν βάλεις όλους τους 30+ να κάτσουν εξετάσεις οδήγησης δεν νομίζω να περάσει περισσότερο από το ¼. Το πρώτο ¼ θα κοπεί από τα σήματα. Το δεύτερο ¼ θα κοπεί από τα αλτ και τα φλας και το τρίτο ¼ θα κοπεί επειδή δεν σταματά στις διαβάσεις πεζών, πατά την άσπρη γραμμή στα φώτα, δεν ξέρει τι είναι το ελεγχόμενο τετράγωνο και οδηγεί επιθετικά.

Υ.Γ. όλοι κατάλαβαν ότι οι κυπραίοι είναι άσχετοι με το parallel parking. Γι’αυτό και το αφαίρεσαν από τις εξετάσεις! Όταν έκανα εγώ μαθήματα, ο δάσκαλος μου το έδειξε μια φορά, έτσι για πασιαμά. Στα 2 χρόνια περίπου που οδηγώ, πρέπει να επιχείρησα να το κάνω περίπου 20 φορές. Τις 15 τα παράτησα στην μέση, τις 4 τα κατάφερα επειδή είχα κάποιον να μου λέει τι να κάνω και την 1 έδωσα πάνω στο αυτοκίνητο της πίσω.

 
At 21 September, 2006 21:30, Anonymous Δ said...

Ο τρόπος που οδηγούμε, εδώ στην Κύπρο είναι άλλο ένα στοιχείο που φανερώνει τα ττοπποuze στοιχεία της κυπριακής κουλτούρας.
Κοιτώντας τα στατιστικά και λαμβάνοντας υπόψην,το πληθυσμό και την ποιότητα του οδικού δυκτίου στην Κύπρο, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ο μόνος αίτιος είναι ο ίδιος, αφελής Κύπριος οδηγός.
Νομίζω ακόμη και ο τρόπος που οδηγούν οι κάτοικοι ενός τόπου άντικατοπτρίζουν σημαντικά στοιχεία, της νοοτροπίας και του τρόπου σκέψης τους γενικότερα.
Τεσπα, στα πλαίσια και του παγκοσμίου ράλλυ (που αρχίζει αύριο :)) εύχομαι σε κάποια φάση να αλλάξουμε νοοτροπία και επιτέλους να μάθουμεν να οδηγούμε!

 
At 22 September, 2006 02:36, Blogger Derek said...

τι είναι το ελεγχόμενο τετράγωνο?!?!?!?!?

(βασικά είμαι σιγουρος οτι ξέρω με άλλο όνομα αλλά never mind)

 
At 22 September, 2006 08:19, Blogger drakouna said...

Και πάλι metafrash to the rescue!!

Ελεγχόμενο τετράγωνο είναι το σημείο του δρόμου που είναι μαρκαρισμένο με κίτρινες γραμμές οριζόντια και κάθετα (και είναι σε σχήμα.. τετραγώνου). Το συναντούμε συνήθως πάνω σε διασταυρώσεις δρόμων ή σε σημεία που η κίνηση δεν πρέπει να "μπλοκάρει" το σημείο εκείνο (π.χ. εξόδους από κτήρια). Δεν επιτρέπεται να παρκάρεις ή να σταματάς πάνω σε ελεγχόμενο τετράγωνο, πρέπει at all times να μένει καθαρό.

3 guesses αν αυτό τηρείται:)

 
At 22 September, 2006 09:36, Blogger michaella said...

Εμένα πάντως στις εξετάσεις με ρώτησε ο εξεταστής κατά πόσον όλες οι διασταυρώσεις είναι ελεγχόμενα τετράγωνα. Δεν θυμούμουν να έγραφε έτσι πράμα το βιβλιαράκι, έτσι απάντησα ναι, με την δικαιολογία ότι οι μόνοι που μπορούν να σταματούν πάνω τους είναι αυτοί που θα στρίψουν δεξιά ή κάπως έτσι. Μου είπε ότι ήταν σωστό.

 
At 23 December, 2008 12:47, Blogger MichalisK said...

Παιδιά, είμαι νέος οδηγός (3 χρόνια οδηγώ) και πραγματικά παρακαλούσα τον δάσκαλο οδήγησης να μου μάθει παράλληλη στάθμευση...Τρίχες...Λες και ήταν το πιο άκυρο πράγμα να μου μάθει. Στην πράξη, είναι το πιο χρήσιμο πράγμα που έχω μάθει να κάνω, ιδίως κάτι crowded Σαββατόβραδα στην Τουριστική στη Λεμεσό ή κάτι πρωινά στο κέντρο της πόλης. Φυσικά, εγώ ήμουν τυχερός επειδή ο πατέρας μου (Καλαμαράς και Αθηναίος ων) που γνωρίζει καλά την τέχνη του parallel parking αφιέρωσε κάτι ατέλιωτα απογεύματα να μου μαθαίνει.
Τον πρώτο καιρό που πάρκαρα με τα alarm αναμμένα (όπως παρκάρουν στην Αθήνα αν έχετε δει), πραγματικά νευρίαζα που ο πίσω μου κολλούσε και δεν με άφηνε να παρκάρω και επίσης ''έτρωγα στη μάπα'' ωραιότατα συνεχή κορναρίσματα, λες και ήμουν κανένας άσχετος... Anyway, τώρα τελευταία βλέπω μια τάση να καταλαβαίνει ο κόσμος της Κύπρου τις προθέσεις μου όταν ανάβω alarm...Και χαίρομαι ιδιαιτέρως που υπάρχει μια τάση συνεννόησης σε αυτό τον τομέα!!!

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home


ΠΡΟΣΟΧΗ: Το blog βλάπτει σοβαρά την υγεία όλων όσων δεν διαθέτουν χιούμορ.