Λευκωσία
Δεν επολλοασχολήθηκα με τις δημοτικές εκλογές. Στο Malibu προάστιο που ζω εξάλλου, δεν υπάρχουν προβλήματα, μόνο σασμένοι κήποι με κηπουρούς και αυτόματο πότισμα-σταγόνα.
Έχασα επεισόδια, διότι και σε αυτές τις εκλογές γίνεται μάχη πρωτοτυπίας με τους υποψηφίους να αγωνίζονται να δείξουν… το νου τους. Όπως καλύτερα μπορούν.
Fear not Λευκωσιάτη! Ο τύπος δεν είναι ρατσιστής. Το slogan του (λαλεί ο ίδιος),
«Έχει να κάνει με τον νόμιμο μεν, απαράδεκτο δε εκτοπισμό των Λευκωσιατών από τον κεντρικό πυρήνα της πρωτεύουσας, ο οποίος φθίνει, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, οι οποίες διατηρούν τους κεντρικούς τους πυρήνες ως το στολίδι της πόλης.»
Έχω γράψει στο παρελθόν ότι ανήκω στην σπάνια και ολιγάριθμη φυλή του Αμαζονίου που ονομάζεται pash Leukosiaticus (αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να εντοπίσω το post, μπορεί να γράφτηκε πριν 5 χρόνια). Είμαστε βασικά περίπου 500 άτομα βέροι Λευκωσιάτες (που δεν μπορούμε να κάνουμε trace την καταγωγή μας σε χαριτωμένα χωριουδάκια που παράγουν ζιβανία, χοιρομέρι και σουτζούκο, ούτε στενάζουν κάτω από την μπότα του κατακτητή… μπλα μπλα you know the drill) και from the bottom of my heart θέλω να καθησυχάσω τον Ασιάτη υποψήφιο:
Καλέ μου άνθρωπε, που έλεγε και ο Βέγγος, δεν εκτοπίστηκα. Εκτοπισμένοι είναι οι προαναφερόμενοι πρόσφυγες με την μπότα του κατακτητή. Εμείς αποφασίσαμε να μετακομίσουμε στα προάστια διότι:
1. Μετά από 130 χρόνια στην παλιά Λευκωσία, θέλαμε σπίτι με αυλή και δέντρα και space και ανοικτό ουρανό.
2. Η θέα των χαριτωμένων πλην πιττωμένων μπαλκονιών με κρεμασμένες μπουγάδες και άλλα συναφή άρχισε να μας προκαλεί δυσφορία και αηδία. Όχι, τα σώβρακα του γείτονα και τα ξεχειλωμένα σουτιέν της γειτόνισσας δεν είναι ρομαντικά.
3. Θέλαμε parking space και όχι να μαλώνουμε με τη γειτόνισσα ποιος θα προλάβει πρώτος το ένα available parking της γειτονιάς. Ο παππούς Μαγκάιβερ είχε και γαμώ τα vintage ποδήλατα και το πάρκαρε μέσα στο σπίτι. Μεταξύ μας όλη η οικογένεια τώρα, έχει μια ντουζίνα αυτοκίνητα. Δεν λέει να τα βάλουμε στο σπίτι, εκτός αν μένουμε στην Αρχιεπισκοπή (μακριά και αγαπημένοι).
4. Θέλαμε ησυχία και privacy και να μην ακούμε τον γείτονα κάθε φορά που ρεύεται, μαλώνει με τη γυναίκα του, δέρνει τα παιδιά του κλάνει και πάει στο toilet. Δεν είναι ρομαντικό και χαριτωμένο. Ούτε στολίδι ήταν ποτέ να ξέρεις τα προσωπικά όλων των γειτόνων σου. Κοινόβιο ήταν και εμείς δεν είμαστε hippies.
Επίσης (αφού είμαστε στο θέμα του στολιδιού):
Κανένας πυρήνας ευρωπαϊκής πρωτεύουσας δεν ήταν πάντοτε «στολίδι της πόλης». Το Camden Town και η Μονμάρτη και η Βιέννη και ξέρω γω το Βερολίνο δεν ήταν πάντοτε χαριτωμένοι τουριστικοί προορισμοί με artists και μπαράκια και κουλτούρα. Υπήρξαν φοβερά και βρωμερά slums, με φτώχεια και πείνα και έγκλημα και αρρώστιες (σύφιλη και πανούκλα και το άλλο που έφτυνες αίμα αλλά δεν θυμάμαι πως το λένε, φυματίωση νομίζω) και μίζερες ζωές κλεισμένες σε 4 τοίχους. Και ήταν έτσι για πολλά πολλά χρόνια, μέχρι που ήρθαν άλλοι καιροί και καταστάσεις και τα έριξαν όλα κάτω (ο Haussmann στο Παρίσι, οι βομβαρδισμοί Blitz στο Λονδίνο, η ισοπέδωση του Βερολίνου από τις βόμβες και η σταδιακή παρακμή της Βιέννης που είναι η μοναδική πρωτεύουσα της Ευρώπης που μίκρυνε σε size αν δεν το ήξερες) και τότε σχεδιάστηκαν ωραίοι δρόμοι και πλατείες και ωραία κτήρια και άνοιξε Zara και Benetton και νομίζεις ότι έφτασες στον πολιτισμό.
Είναι εύκολο να συγκρίνεις τη Λευκωσία με την average μικρή provincial πόλη της Ιταλίας ή της Γαλλίας και να καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι ναι βρε, σε σύγκριση με αυτές τις πόλεις η Λευκωσία είναι ένα έκτρωμα αλλά φίλε Ασιάτη, οι μικρές provincial ιταλικές πόλεις δεν υπήρξαν πρωτεύουσες σε ραγδαία αναπτυσσόμενη οικονομία που όλα τα κατεδαφίζει και όλα τα ισοπεδώνει, ούτε δέχτηκαν κύματα αστυφιλίας και προσφύγων και έκτακτες ανάγκες. Μέχρι well into the nineties αν δεν το ξέρεις φίλε Ασιάτη, οι Λεμεσιανοί που έρχονταν να κάνουν στρατό στα φυλάκια της Λευκωσίας νόμιζαν ότι έρχονταν στο Σαράγεβο, δίπλα από τους Τούρκους, και μας έβλεπαν ως ΟΥΦΟ εμάς που παίζαμε δίπλα από τη νεκρή ζώνη.
Ο λόγος που δεν ζω στην παλιά Λευκωσία, δεν είναι γιατί με εκτόπισαν οι ξένοι. Είναι διότι ήθελα περισσότερο ιδιωτικό space. Κάτι που καμιά πολιτική, όσο εμπνευσμένη και αν είναι, δεν μπορεί να μου προσφέρει στο κέντρο μιας πόλης. Αλλά οι περισσότεροι υποψήφιοι της Λευκωσίας, θεωρούν καθήκον τους να σε κάνουν να πιστέψεις ότι θα κάνουν κάτι μαγικό και θα μετατρέψουν την παλιά Λευκωσία σε Carolina Park. Και είναι γι’ αυτό τον distorted τρόπο που βλέπεις το θέμα Λευκωσία που δεν μου γεμίζεις ούτε εσύ ούτε πολλοί άλλοι υποψήφιοι το μάτι φίλε υποψήφιε Ασιάτη.
15 Comments:
"και μας έβλεπαν ως ΟΥΦΟ εμάς που παίζαμε δίπλα από τη νεκρή ζώνη."
Καμμιά αναφορά στην πράσινη γραμμή, στο πολυσέλιδο διαφημιστικό του βιβλιάριο του Περίφανου υποψήφιου(που η ιδεοληψία του εν του επέτρεψε να την περάσει για να δει τζαι το υπόλοιπο της πόλης της οποίας θέλει να γίνει δήμαρχος).
Τούτος δηλαδή που βάλλει τζαι για δημοτικό σύμβουλος εν Λευκωσιάτης; Εμένα φατσάρει μου για Πίτσιλλος (no offence) που καρτερά να στάξει η Ζιβάνα. Πρέπει να έφκαλε μια φάουσα λίρες που τα νυχτερινά κέντρα τζαι να μετακόμισε Άγιο Αντρέα που παν 1 εκατομμύριο τα σπίτια.
Εμένα προσωπικά αν κανονίσουν το θέμα του parking μετακομίζω τζαι αύριο στην παλιά Λευκ-ασια.
Πάντως με έτσι έξυπνο λογοπαίγνιο πρέπει να εν τζαι ο ίδιος μεγάλο σιαχίνι.
Το λεβεντόπαιδο σχεδιάζει να κάμει "σοβαρή" πολιτική καριέρα και ξέρει ότι με το σούσουρο θα "ξεχωρίσει".
Ππάρκιν θα κάμει ο αρχιεπίσκοπος πουκάτω που τον χαμηλό πλέον 24μετρο τζιαι όχι 26μετρο πρώην μεγαθήριο ναό. Τρέξε CRITIC, θα σου προσέχει το αυτοκίνητο τζιαι ο θεός.
Σημείωση: δεν κινδυνεύεις να καθυστερήσει το έργο. Ενώ 30 μέτρα πέρα η αρχαιολόγοι ήβραν 3 πόλεις την μιάν πάνω στάλλου τζιαι εκαθυστερήσαν το δημαρχείο 8 ολόκληρα χρόνια, στο οικόπεδο του αρχιεπισκόπου δεν ήβραν ούτε κουζούι. Τζιαι ενώ ο κάθε κύριος Ροδής θέλει 1 χρόνο για άδεια οικοδομής, ο Άγιος Ηρόδωτος που την Τάλα έπιασεν ήδη άδειαν για να κάτσει την Villa του θεού (του). Τζιαι οι βέροι δημοτικοί σύμβουλοι την εψηφίσαν ως τον έναν για να μεν τους πάρει τζιαι να τους σηκώσει καμιά κόλαση.
Δρακούνα, να σας ηζήσουν τζιαι τούτοι πόσιετε, τζιαι οι επόμενοι.
Ο αρχιδιπίσκοπος εδήλωσεν το ανοιχτά
ότι σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες του κράτους (άδειες οικοδομής κτλ) κάμνει το δικόν του χωρίς να λοαρκάζει κανέναν.
Όσον για τούτον τον αχαρακτήριστο υποψήφιο αναρωτιέμαι εν εν ασπρίες βέροι Κυπραίοι που του ξιχωρτίζουν τον κήπον του ή σιδερώνουν τα πουκάμισα του ή πλυνήσκουν το αυτοκίνητο του.
@aceras: aplws pliroforiaka, symfwna me ena palio xarti pou ton kairo tis agklokratias sto epimaxo temaxio eixe ena sxoleio... pantws an to koitakseis apo to google earth ta themelia enos megalou ktiriou, me arketa dwmatia, einai eudiakrita.
Στη θέση της εκκλησίας του Αη Γιάννη ήταν (την περίοδο των Λουζινιανών) μοναστήρι και εκκλησία των Βενεδικτίνων και πριν από αυτό πιθανόν άλλο μοναστήρι των Συρορθόδοξων (ου Χριστός! Ασιάτες!). Ο Αης Γιάννης είναι στη θέση της παλιάς εκκλησίας. Η παλιά Αρχιεπισκοπή (το κτήριο που τώρα στεγάζει το Λαογραφικό μουσείο) ήταν το μοναστήρι. Όλη η υπόλοιπη έκταση της Αρχιεπισκοπής ήταν το περβόλι της, φυτεμένη με δέντρα και λαχανικά.
Σε μια γωνιά της έκτασης αυτής (προς τον Ερωδό συγκεκριμένα) υπήρχε όντως δημοτικό σχολείο το οποίο λειτουργούσε σίγουρα την περίοδο 1920-1940 διότι εκεί φοίτησε η γιαγιά Μαγκάιβερ.
Ο Σαλβαδορ στο ταξιδιωτικό του για την Λευκωσία αναφέρετε με λεπτομέρειες για την περιοχή της Αρχιεπισκοπής του 1880. Είδεν τζαι τον τότε Αρχιεπίσκοπο ο οποίος εσιαμάλισεν του τους Οθωμανούς με τους οποίους είσιε άριστες σχέσεις.
Ludwig Salvator, Archduke of Austria, Levkosia, the capital of Cyprus, english edition, 1881
ματίλντα, τούτον ξέρουν το ούλλοι, εφώτισεν μας ο Λούτβιχ...αλλά σκέφτου να μεν τους εσιομαλίζαν δλδ τι θα τους εκάμναν ...σιομάλισμα σιομάλισμα, εσφάζαν τους στο πι και φι τζιαι εκρεμάζαν τους πρώτους, οι αδερφοί ημων οι οθωμανοί....
Το βιβλίον τουτο που το βρίσκει κάποιος;;; 1881, πρέπει να εν πολλά παλιό, εσύ που το ήβρες;;
Εξ όσων ξέρω, το σχολείο που υπήρχε στο προαύλιο της Αριχεπισκοπής, στα χρόνια πρίν και κατά την ανέγερση του τελευταίου Αρχιεπισκοπικού Μεγάρου (50s) ήταν Γυμνάσιο, το Γυμνάσιο του Άη Γιάννη, το οποίο (πρέπει να) ήταν Θηλέων (μια και το Κεντρικό ήταν Αρρένων)
http://g.co/maps/t7bm9
Ανώνυμε 07 December, 2011 22:49
Εκάμαν μου το δώρο το βιβλίο τζαι μετά εδάνισα το σε μιαν δασκάλα τζαι ακόμα να μου το επιστρέψει.
Ενιξέρω που μπορείς να το έβρης. Δοκίμασε το βιβλιοπολείο ΜΑΜ
tales from the coffeeshop - Cyprus Mail:
"Yiorkadjis, step-son of the late Ethnarch, wanted to enter politics and decided the easiest way was by becoming mayor of Nicosia. A spoilt rich kid, who always got what he wanted at Christmas, this year decided he wanted the Nicosia mayorship as his present, and all the political parties apart from AKEL have been trying to give it to him.
The guy has had no involvement in politics or public affairs but DIKO, DISY, EUROKO and EDEK concluded that he would make an excellent Zampelas of the capital. I suspect he would have preferred it if he was made mayor without making any public appearances, in which he seems rather uncomfortable, especially if he has to talk about a topic he has not rehearsed at home."
He is gradually becoming more comfortable in front of the camera and in a studio debate this week he showed that the election is really about the ‘ultra-proud Constantinos’, who will be devastated if Father Christmas fails to deliver the present he asked for.
http://www.cyprus-mail.com/fanieros/tales-coffeeshop-keeping-wrong-men-power/20111211
Το βιβλιοπολείο Bibliocosmos (www.bibliocosmos.com) έχει εξαιρετική συλλογή βιβλίων για την ιστορία της Κύπρου, και αν θέλεις κάτι συγκεκριμμένο και δεν το έχουν, το βρίσκουν και το παραγγέλουν.
Συμφωνώ μαζί σου και προσθέτω ότι το παρουσιάζουν λες και πρόκειται μόνο για κυπριακό φαινόμενο. Η δημιουργία ζωνών στο αστικό κέντρο ( από κοινωνικά περιθωριοποιημένους, αλλοδαπούς, γέρους κτλ) και η διακοσμητική συμβολική λειτουργία ή αναγκαιότητα αν θέλεις, του κέντρου του ίδιου ( βλέπεις σε πόσες συνθηματολογίες πρωταγωνιστεί) είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Είναι κάτι που τονίζει τη διαχρονικότητα και το συντηρητισμό ( τον αρχιτεκτονικό τουλάχιστον) και συνακόλουθα παραπέμπει στο φαντασιακό παρελθόν. Οι επισκέπτες οι περιστασιακοί για βόλτες, οι τουρίστες, καταναλώνουν αυτή ακριβώς τη διάσταση του κέντρου αλλά η μεγαλύτερη εκμετάλλευση έρχεται από τους πολιτικάντηδες που έχουν ανάγκη από παραδοσιακές ιδεολογίες και θέλουν να δημιουργήσουν την ιδέα της "κοινότητας που εκτοπίζεται" και με το λεκτικό του μίσους και του αποκλεισμού προσπαθούν να αλιεύσουν ψήφους.
Από την άλλη, οι μεσοαστοί και μεγαλοαστοί δημιουργούν περιφερειακά εναλλακτικές κοινότητες ομοιόμορφες, νεόπλουτες και γύρω απ' αυτές συγκεντρώνονται και οι υπηρεσίες, τα μεγάλα καταστήματα, τα πάρκα, και ικανοποιούν την "ανάγκη" για "ασφάλεια" και " ευημερία" και κοινωνική αποδοχή. Κι αυτά γκέτο είναι με αυτόματες ποτίστρες. :P
Σαφώς και τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα δεν μπορούν να ζήσουν στις ανεπτυγμένες περιοχές ( που στην περίπτωση της Κύπρου, τώρα μόλις ξεκίνησε συγκοινωνιακά να είναι προσπελάσιμες στους μη έχοντας μέσο μετακίνησης). Επιλέγουν το υποβαθμισμένο κέντρο. Και σαφώς οι νεόπλουτοι επιλέγουν να ζήσουν αλλού.
Παντού γίνεται αυτό.
Post a Comment
<< Home