Thursday, March 18, 2010

Το 63ο έτος

Είδα προχθές στην τηλεόραση τη διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή για την αύξηση του ορίου σύνταξης. Είδα τους τριχωτούς νέους μας να φωνάζουν ότι θα αυξηθεί η ανεργία και θα πέσει η παραγωγικότητα και ειλικρινά… ενεκάτσιασα τους.

Ο μόνος τομέας της αγοράς εργασίας που η ανεργία θα αυξηθεί είναι οι λίστες των αδιόριστων καθηγητών / δασκάλων. Τι τραγικό.

Όταν ήταν να αποφασίσω τον επαγγελματικό μου προσανατολισμό, μια επιλογή ήταν να σπουδάσω κάτι που μετά μπορεί να διδαχθεί στα σχολεία, δηλαδή να σπουδάσω και μετά να περιμένω το διορισμό μου. Ακόμα χειρότερα, μια άλλη επιλογή ήταν να γίνω δασκάλα. Να γίνω δηλαδή αυτό το ενδιαφέρον είδος ανθρώπων που είχαν guaranteed δουλειά εξασφαλισμένη μόλις τέλειωναν το πανεπιστήμιο, no questions asked. Προσωπικά δεν έκαμνα για εκπαιδευτικός. Δεν μπορώ να μεταδώσω οτιδήποτε, δεν μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου να μαλώνει με ροκόλους, δεν μου άρεσε η Michelle Pheiffer στο «Dangerous Minds» και αφού δεν μπορούσα να κάνω κάτι για το υπόλοιπο της ζωής μου μόνο και μόνο για τα fringe benefits δεν υπήρχε λόγος να το κουράζω άλλο.

Δεν ξέρω πόσο άσχετο είναι αλλά όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουμε στην οικογένεια (δάσκαλοι και καθηγητές) είναι άτομα που πάσχουν από ελαφριά κατάθλιψη, είναι συνεχώς απαισιόδοξοι και γενικά βαρκούνται που ζιουν. Μπορεί απλώς να έδωσα πάνω σε λάθος εκπαιδευτικούς. Ξέρω?

No offense δασκάλοι και δασκάλες out there αλλά αν αφήσουμε τα αλτρουιστικά και τα εκπαιδευτικά και τα «θέλω να μεταδώσω γνώση και αξίες» και τα «θέλω να προσφέρω στην επόμενη γενιά» και άλλα εμψυχωτικά, οι πέτε μου ειλικρινά. Δεν έχετε συναδέλφους που μπήκαν στο επάγγελμα ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ διότι έχεις (εκτός από το σίγουρο μισθό) 3 μήνες διακοπές το καλοκαίρι, 15 μέρες τα Χριστούγεννα, 15 μέρες το Πάσχα και σχολάνεις το μεσημέρι?

No cheating guys!

Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν, αν πήγες να γίνεις δάσκαλος μόνο και μόνο διότι θα είχες μετά τις σπουδές σου σίγουρη δουλειά (νόμιζες), πόσο μαλάκας φαίνεσαι στον υπόλοιπο κόσμο που σε παρακολουθεί να διαμαρτύρεσαι που δεν θα διοριστείς αμέσως?

66 Comments:

At 18 March, 2010 15:24, Blogger mimoza said...

Πόσο δίκαιο έχεις δρακούνα μ! Περιμένω και εγώ να διοριστώ και μέχρι τότε κάνω ιδιαίτερα. Και ο λόγος ότι μου αρέσει πάρα πολύ να διδάσκω. Από την εμπειρία μου όμως που βλέπω τους καθηγητές και τους δασκάλους των μαθητών μου, έχω να πω ότι απογοητεύομαι πλήρως.

Κι ύστερα φωνάζουμε για τη νεολαία και για το πώς κατάντησαν οι μαθητές. Εγώ ρωτώ, άμαν εσύ ο δάσκαλος βαρκιέσαι, σκέφτεσαι μόνο τι ώρα θα σχολάσεις, πότε θα κάμεις τον άρρωστο, πώς καρτεράς να σε πάρουν τα κοπελλούθκια σοβαρά; Πώς περιμένεις να τα κάμεις να ενδιαφερτούν όταν εσύ ο ίδιος είσαι τζιαμέ απλά για να είσαι, ώσπου να περάσουν τα 45λεπτα;

Το θέμα της εκπαίδευσης στην Κύπρο εν πολλά μεγάλο θέμα και δυστυχώς εν βλέπω κανένα να έχει πραγματικά όρεξη και να τολμά να κάμει τομές, ώστε να έχουν ελπίδες τα κοπελλούθκια μας να κερδίσουυν κάτι από το σχολείο.

Το χειρότερο δεν είναι το πόσοι άχρηστοι μπαίνουν μέσα στα σχολεία, αλλά το ότι άπαξ και μπήκαν, μετά δεν βγαίνουν ως τα 60 τους και όπως παν τα πραγματα ως τα 63 τους.

 
At 18 March, 2010 15:46, Anonymous Anonymous said...

Agapiti drakouna se dkiavazo sinexia ke ine i proti fora pou sou grafo.sinfono apolita mazi sou. prosfata imun se 1 bar se kentriko dromo tis nikosias ke etixe ke efotise me o theos na gnoriso ekino to bradi 2 daskales.

epimenenan oti kourazonte pola sti doulia ke poso diskolo ine na didaxis sta mora ke na mathoun ke na minoun isixa.

Bebea en eos tis 13:00 pou douleuoun, meta kanoun recovery opos mou ipan.

Ego leo en eos tis 13:00 pou douleuete en to ena trito tis imeras. ke kouspo na etrabas oli mera meta tis 13:00 ti kanis?

ton proto xrono proetimazis tin taxi (mathenis tragoudakia ke alla xaza) meta me ta xronia me proetimasia kanis me tpt.

ara i doulias katanta routina, to mialo sou stamata anagkastika na douleui epidi den xriazete pleon na bris lisi.

ke as min ksexnoume, prokite gia atoma pou ixan sto lykeio psili bathmologia ke mporousan kalista na pane giatroi, mathimatikoi i allios EPISTIMMONES.

alla protimisan tin siouri douliouan

thanks

 
At 18 March, 2010 16:05, Anonymous Anonymous said...

Kallytera poy den egines kathigitria/daskala.... Esy emaranes tin paideia tou topou!

 
At 18 March, 2010 16:07, Blogger Διάσπορος said...

Όπως σε κάθε άλλο χώρο εργασίας, υπάρχουν οι πορωμένοι, οι κηφήνες, οι αχάπαροι και λοιπά.

Επίσης, διδασκαλία μέσα απο ενα σύστημα δύσκολα σου φέρνει την ευτυχία.

Να μιλήσω για τους δασκάλους που ξέρω, τζιήνους του πιάνου -όι του σχολείου.

Εν δουλειά που εύκολα την κάμνεις, περνά η μέρα ευχάριστα, παίζεις μουσική με τα μωρά. -αν είσαι αχάπαρος, τεμπέλης.

Για να την κάμνεις ΣΩΣΤΑ τη δουλειά όμως, πρέπει να είσαι ψυχολόγος, κοινωνιολόγος, να μπορείς να αναλύεις τον τρόπο που καταλαβαίνει ο άλλος. Τούτον εν πολλά κουραστικό για τον εγκέφαλο, εν μόνο για τους λλίους.

Δυστυχώς, οι περισσοτεροι εν μές την κατηγορία των αχάπαρων ή των τεμπέληδων.

Θωρώ συναδέλφους με 20 μαθητές τη βδομάδα που βαρκούνται τη ζωή, δουλεύκουν 3-4 ώρες την μέρα. Τζιαι κλαίουνται για τα λεφτά.


Εγώ που είμαι καλός δάσκαλος, πορωμένος, έχω 45 μαθητές, δουλεύκω 10 ώρες την ημέρα για να κάθουμαι 2 μήνες το καλοκαίρι. Επειδή παίρνω σοβαρά το ρόλο μου ώς εμψυχωτή/δωρητή του Όμορφου, έν βαρκούμαι, ούτε παραπονιούμαι.

Συχνά όμως θωρώ κάτι τέμπελους κούλλουφους να οδύρουνται για το πόσο δύσκολη δουλειά έναι.
Κουραστική. Άς δοκιμάσουν κάτι άλλο να δουν το νόστο.

 
At 18 March, 2010 16:08, Blogger Blackbeard said...

Που τότε που ήμουν φοιτητής στο ΠΚ, με πλειοψηφία φοιτητών που θα εγίνουνταν δασκάλοι, νιώθω γενικώς μεγάλην αντιπάθεια, κυρίως γιατί τούτοι οι ανθρώποι εσπουδάζαν γιατί 'ήταν σίουρη δουλειά' τζιαι κατά συνέπειαν έν είχαν ίχνος νεανικής περιέργειας, περιπέτειας, εξερεύνησης, ήταν ήδη μες την πρύζα του συστήματος. Εκάμναν διαδηλώσεις κατά της εισαγωγής νέου σχεδίου μισθοδοσίας για την δημόσια υπηρεσία. Τζιαι περιμένουμεν ότι εννά εμπνεύσουν τα νιάτα. Εννοείται ότι υπήρχαν τζιαι υπάρχουν εξαιρέσεις, ξέρω πολλές, αλλά εν πολλές τζιαι οι περιπτώσεις που τους πιάννει η κατάθλιψη. Στην περίπτωση των δασκάλων, ειδικά δημοτικής, η ανεργία κάνει καλό. Πέρκι αρκέψουν να ψάχνουνται τζιαι λλίον.

 
At 18 March, 2010 17:04, Anonymous ioannis said...

agapitoi bloggers
ego ena pragma tha sas po.
opoios en e3o tou xorou polla tragoudia 3erei. Ego prin gino kathigitis doulepsa mexri kai xamalis. Einai poly apaititiki douleia kai gia na tin kaneis kala prepei na exeis tin ennoia tis apo tin ora pou tha 3ypniseis mexri tin ora pou tha koimitheis.
Fysika mporeis na sxolanneis i ora 2 kai na min kaneis tpt alla ego den tha mporousa na to kano afto epidi niothw oti koroidevo tous mathites mou. To idio tha eniotha an 3enyxtousa mia nyxta kai pigaina douleia tin epomeni. I an ekana ton arrosto.
Kai eimai sigouros oti oi aftoi pou diamartyronte tha noiazonte TOULAXISTON LIGO perissotero gia tous mathites tous apo aftous pou tha doulevoun kai tha pairnoun kai ta triplasia lefta malista, didaskontas ligoteres ores sta 62 tous!

 
At 18 March, 2010 17:23, Anonymous Anonymous said...

Nomizw pws opws se kathe tomea uparxoun kai oi kaloi kai oi kakoi. Einai adiko na tous katatassoume olous se mia katigoria. Kai gia tou logou to alithes mono mia mikri merida kathigitwn thelei na auksithei to orio se 63. Eixe katapsifistei apo tous perisoterous prin liga xronia kai to epaneferan oi kukloi tis oelmek kai kuriws oi eidikotites pou argoun na dioristoun ara tous sumferei suntaksiodotika na pane mexri ta 63. Oi pleistoi omws diafwnoun. Oi mathites twra giati ksesikwthikan gia ena klado tis oikonomias pou katalamvanei to 15% kai oxi kai gia tis dimosies upiresies kai tous imikratikous organismous pou ekei perase to 63 den gnwrizw. Mallon upokinoumenoi...

 
At 18 March, 2010 17:47, Blogger Παύλος said...

Που ήταν όλοι αυτοί όταν το δικαστήριο αθώωνε τους αστυνομικούς που ξυλοφόρτωναν φοιτητές;
Τι σόι νέος, μαθητής ή φοιτητής βγαίνει στο δρόμο για το όριο σύνταξης αλλά για όλα τα υπόλοιπα σημαντικά μένει εντός;
Πάντως η πολιτική ηγεσία είναι αξιέπαινη. Κατάφερε να ελέγξει 100% το κομμάτι της κοινωνίας που συνήθως αντιδρά.

 
At 18 March, 2010 18:20, Blogger drakouna said...

Η κριτική σαφώς δεν στρέφεται εναντίον εκείνων που ενδιαφέρονται πραγματικά για τη δουλειά τους.

Εκείνοι που διαδήλωναν πάντως, δεν φαίνονταν να διαδήλωναν λόγω υπερβολικής αγάπης για τη μελλοντική δουλειά τους...

 
At 18 March, 2010 18:53, Blogger Leni said...

"Μπορεί απλώς να έδωσα πάνω σε λάθος εκπαιδευτικούς."
Μάλλον έτσι θα είναι γιατί οι πλείστοι εκπαιδευτικοί που ξέρω από το οικογενειακό μου περιβάλλον είναι πολύ θετικά, αισιόδοξα άτομα (εκτός τζαι αν έδωκα εγώ στες εξαιρέσεις).
Από την άλλη, εν δύσκολο να μεν πάσχεις που κατάθλιψη άμα θωρείς όσα θωρούν οι δάσκαλοι μες στα σχολεία. Για ένα πολύ πολύ μικρό δείγμα σε παραπέμπω στην κατηγορία "σχολικά" στο σπίτι μου.

Πέραν όσων λες Δρακούνα, ποιος θέλει ένα 63χρονο που βαρκέται που ζιει (εν λλίες οι εξαιρέσεις) να διδάσκει, ενώ οι μιτσιοί που έχουν όρεξη ακόμα κάθουνται τζαι μαλακίζουνται στα ολοήμερα, τα φροντιστήρια τζαι τες αντικαταστάσεις χάνοντας την όρεξη τους με αποσπασματική-ποσπαστική εργασία;

Ανώνυμε των 15:46, μετά τη 13:00 λλίοι εν οι δάσκαλοι που κάθουνται. Οι καθηγητές εν άλλου παπά ευαγγέλιο. Κάθε δάσκαλος που σέβεται τη δουλειά του και τον εαυτό του κάμνει δουλειά τα απογεύματα. Η μάνα μου εν δασκάλα 25 χρόνια ΚΑΙ σε ειδικότητα, τζαι ακόμα προετοιμάζεται τα απογεύματα. Το ίδιο και όλοι οι άλλοι δάσκαλοι που ξέρω. Διότι οι καιροί αλλάζουν τζαι η διδασκαλία εν το πρώτο πράμα που πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα.

Λυπούμαι που θεωρείς τα τραγουδάκια χαζά. Δοκίμασε άλλως πως να διαπαιδαγωγήσεις μουσικά ένα μωρό. Ή πε μου εσύ σαν γονιός πώς θα ήθελες να ψυχαγωγούνται τα μωρά σου στο σχολείο. Η μουσική εν θεραπεία, εν γυμναστική, εν δούλεμα της ψυχής. Ψάξε το, μπορείς.

Και ας μη ξεχνούμε ότι και ο δάσκαλος εν επιστήμονας. "Επιστήμες της Αγωγής". "Sciences of Education". Συμπληρωματικά, βλέπε το σχόλιο του Διάσπορου. Τζαι αν σου περνά, έλα μια εβδομάδα στα σχολεία.

Ευχαριστώ για το χώρο Δρακούνα.

 
At 18 March, 2010 19:04, Blogger κι αγνάντευε... said...

Θα έγραφα περίπου αυτά που έγραψε ο Διάσπορος, γι' αυτό δε χριεάζεται να τα επαναλάβω. Λένη μου, είσαι ολίγον άδικη, όταν λες "λλίοι εν οι δάσκαλοι που κάθουνται. Οι καθηγητές εν άλλου παπά ευαγγέλιο". Οι φιλενάδες μου οι δασκάλες, οι οποίες είναι συνεπέστατες και δεν πάνε στην τάξη απλά για τουρισμό, αλλά πάντα προεοιμάζουν το υλικό τους, πολλές φορές μου δήλωσαν ότι δεν έχουν ούτε τη μισή δουλειά που έχω εγώ, ως Καθηγήτρια Λυκείου. Εξού και οι δύο από αυτές κάνουν και κατοίκον μάθημα σε παιδάκια, όλα τα απογεύματα (παρεμπιπτόντως, ακούσετε ποτέ το Υπουργείο να κυνηγά τους δασκάλους για τα φροντιστήρια που κάνουν;;;)!! Εγώ, και να το ήθελα (δεν εχω το κουράγιο), δεν έχω ΧΡΟΝΟ! Προτιμώ αν μου μείνουν 1-2 ώρες κάθε μέρα μεταξύ διορθωμάτων και προετοιμασίας για την επόμενη μέρα (γιατί ΔΕΝ μπορείς να περιπαίζεις τα κοπελλούθκια τα δεκαεξάχρονα και να πηγαίνεις αθκιάβαστος, ενώ στο δημοτικό μπορείς - ξέρω, πέρασα κι από κει και είδα), προτιμώ να καθίσω στον καναπέ μου και να μην κάνω απολύτως τίποτα!!! Και να μην το παραδέχονταν, είναι προφανές για μένα και από τους γνωστούς μες το σόι μου, όπως λες κι εσύ. Αλλά ας μην το κάνουμε θέμα για το ποιοι δουλεύουν περισσότερο και ποιοι όχι. Εν αλήθκεια. Κάποιοι πληρώνονται χωρίς να τους αξίζει να ασκούν το απόγευμα. Είτε είναι δάσκαλοι είτε καθηγητές. Πάντως, επειδή μετά που κάποια χρόναι κουράζεσαι να υπερασπίζεσαι τη δουλειά σου, απλά απαντάς στους διάφορους κακεντρεχείς που σου λένε τα γνωστά: "ναι, κάθομαι 3 μηνες το χρόνο, τι να σου κάμω, σαν γίνεις τζι εσύ καθηγητής!!!!" :) Πιάνει!
Άτε κανεί τζιαι επολλολόησα!

 
At 18 March, 2010 19:04, Blogger Dr Love said...

Na men tous baloume oullous sto idio kazani, sas parakalw gia na men ginoume pou 2 xwrka xwrkates damesa!

Diakrinw zilia pou kapious bloggers anwnimous?

An mporeis piene tzai si na peripezeis ta kopellouthkia opws laleis!!

Prosopika i gnwmi mou einai pws katholou den peripezeis, aman agapas tin douleia sou opws kai tin opoiadipote douleia. Eimai akoma foititria, se klado paraiatriko, gamioume sto thkiavasma, en thwrw ilio gia meres tzai loulloupizoun ta mathkia mou pou tes polles wres mes ta ergastiria. Ean ginw kathigitria en mporeis posi pollin xara en na exw na metadwnw tzino pou kserw se allous tzai na mathainoun tzai na blepw na ta kamnoun apply meta tzai na shieroume!!

To kalokairi ekamna mathima se mia koroua 2a likeiou pou eishe mini aneksetastea gia ton septebri. Ekamna tis mathima tzai eperase to mathima i koroua tzai irte me mia xara tzai eipe mou to, epetan stous 7 ouranous!! En mporeis na fantasteis poso wraia eniwsa pou emporesa na metadwsw tzina pou iksera stin mitsia etsi oste na tin boithisw!!

Tzai gw, tzai oulloi eixame kathigites axaparous tzai malakes alla den isxyei gia oullo ton kosmo. Tzai i mana mou pou en kathigitria, ksimeronete kathi mera na proetoimastei gia tin epomeni tzai me 10-12 takseis pou 30 mathites antilambanese oti eshi tzai diorthomata graptwn, ergasiwn ktl.

Episis, extes eipan oti to orio en na meinei sta 60! En na to kamw post mes to blog mou dioti opws fainete en pollothkiavazoun efimerida oi anwnimoi tzai asxolounte me ta blogs.

Drakouna, kala ekames tzai anaferes tzai meta eksexorises gia poian katigoria milas dioti eshi kosmo me polla mitsia antilipsi! Pou eftasame pion, eleos!

 
At 18 March, 2010 19:06, Blogger κι αγνάντευε... said...

Να ασκούν το επάγγελμα ήθελα να πω! :)

 
At 18 March, 2010 19:07, Blogger Dr Love said...

Tzai na sou pw tzai kati allo gia tes daskaloues file m anwnime. Eidika lefkosiatisses? Amanamou manamou. An krinw mono pou tes lemeshianes skeftou intalos en oi lefkosiatoues. Ti na sou pw... polla antiprosopeutiko deigma gia na fkaleis tzai simperasmata mani mani... En lios o nous tous dioti sto panepistimio apla malakizounte oulli mera toutes pou pan apla gia tin douleia. H alli katigoria pou apla areskoun tous ta mwra tzai en polla diskoli douleia tzai den pan apla gia na pianoun ton mistho en akribws opws ta eperigrapse i Leni. Alla en meionotita.

 
At 18 March, 2010 19:49, Anonymous ματιλτα said...

Ξέρει κανένας ιντα μισθό πιάνουν καθηγητές / δάσκαλοι με 20 περίπου χρόνια υπηρεσία?

 
At 18 March, 2010 20:12, Blogger aspromavro said...

εάν γίνει το όριο 63, τότε η ανεργία των νέων στο τομέα θα αυξηθεί αλλά αφού ακόμη νέοι μπορούν να δουλέψουν κάπου αλλού. Ενώ ο 60άρης που θέλει να δουλέψει περισσότερο, και παίρνει τη σύνταξη του από τα 60, τότε θεωρείτε και αυτός άνεργος αφού δεν έχει την ευελιξία να βρει άλλη δουλειά. έτσι δεν ευσταθή η αντίληψη ότι θα αυξήσει την ανεργία

 
At 18 March, 2010 20:23, Blogger Leni said...

Αγαπητή Κι αγνάντευε, πιστεύω ότι όντως οι καθηγητές είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Απλά εν εδιευκρίνησα τι ευαγγέλιο. Αν με ρωτάς, είσαι που τες λίγες. Τα φιλιά μου.

 
At 19 March, 2010 02:49, Blogger Aceras Anthropophorum said...

Πιάννουν τους καθηγητές πάνω στον αθθόν της ηληκίας τους, 55-58 χρονών τζιαι διούν τους σύνταξη στα 63...

6 χρόνια δουλειά... ας τους συνταξιοδοτούν που τα 50, έτσι που να πιάννουν σύνταξην που πριν να εργοδοτηθούν να πνάσουν τζιαι τα κοπελλούθκια τζιαι να τα μαθθαίνουν ούλλα στα ιδιαίτερα.

 
At 19 March, 2010 09:00, Blogger drakouna said...

Δεν ξέρω αν έχουν συνδυασμένες κλίμακες Α8-Α10-Α11.

Με τα σημερινά δεδομένα (και υποθετικά μιλώντας) ένας καθηγητής που διορίστηκε στην Α8 και έπιανε κανονικά τις προσαυξήσεις του κάθε χρόνο, χωρίς να έπιασε προαγωγή ή άλλη έκτακτη αύξηση, λογικά σήμερα θα πιάνει περίπου 4000 Ευρώ gross?

Είπα πολλά/λίγα?

 
At 19 March, 2010 09:08, Blogger mimoza said...

Εμένα είπε μου το καθαρά ένας καθηγητής μόλις τέλειωσα τις σπουδές μου: "Μα ενόμισες εννα έρτεις εσύ να μπεις μες στα σχολεία στα 23 σου τζαι να σε πκιερώνει το κράτος ως τα 60 τζαι ύστερα να σου διά τζαι τόση σύνταξη? Να κάτσεις τζιαμέ τζαι εν τζαι σημαίνει ότι όποιος τελειώνει πιάνει αμέσως δουλειά!"

Οι ανθρώποι δηλαδή λαλούν μας ότι αρέσκει τους που διορίζονται στα 40 και στα 45 τους (στην καλύτερη περίπτωση), αφού πλέον αποδεχτήκαν ότι 'έτσι ένι', και τότε εννοείται ότι εν τους κανεί να δουλεύκουν ως τα 60 και θέλουν να φτάνουν ως τα 63.

Τωρά για το αν δουλεύκουν ή όι τούτο εξαρτάται από τον καθένα. Αλλά άμαν ακούεις 'καρτερώ να διοριστώ να πνάσω', ε τότε τι καταλαβαίνεις; Ειδικά όσοι διδάσκουν μη κύριο μάθημα να πιστεψω ότι κάμνουν παραπάνω από 1 διαγώνισμα το τρίμηνο, άτε 2; Και σε πόσες τάξεις διδάσκουν; 3-4; Πόσα έχουν να διορθώσουν; Εν γι' αυτό που πνάζουν τα πλάσματα. Και εννοείται ότι τούτο δεν ισχύει για όλους γιατί πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις και στους καθηγητές και στους δάσκαλους. Αλλά τούτο εν το πρόβλημα, ότι αποτελούν τις εξαιρέσεις.

Όσο δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός να ελέγχει και να αξιολογεί ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ τη δουλειά ενός οποιουδήποτε υπαλλήλου και όσο δεν υπάρχει περίπτωση (εκτός αν έχεις ψυχολογικά) να χάσεις τη δουλειά σου γιατί δεν την κάμνεις καλά, τότε εν έχεις κανένα λόγο να την κάμνεις καλά και να προσπαθείς να γίνεσαι καλύτερος.

 
At 19 March, 2010 09:18, Anonymous Anonymous said...

Agapiti mou filoi, ime o anonymos ton 15:46.

Tha ithela na prostheso akoma kati gia na gino pio ksekatharos.

a) milo apoklistika gia tin katastasi ton apantaxou daskalon.

1) to oti iparxei to prothema science pas to education en ke simeni oti exi sxesi amesi me tin epistimi. [P.X teleuteos ida gia mian doulia pou epsaxne sales engineer. Dld aplos politis.]


Ma epitelous pou en i epistimi sto na matheis flogera ke to ntoremi i sto na breis to kerdos mias epixirisis meta ti forologia. Sto na matheis to Piase Popi to Topi i sto na lisis kapio mathimatiko axioma?

Den leo, kala ta tragoudaki iremoun ta kopeloudkia alla filoi men pellaniskete, e o mathimatikos pou lini askisis pisteuo xrisimopia perisotero to mialo tou para o daskalos. Dld o mathimatikos emathe sto panepistimio gia to pythagorio theorima, o daskalos emathe? Orthografia?

2)Ipothetika kathe xrono pianis tin 4i taxi. E ta gerima posi proetimasia na kamnis kathe xrono afou ta exis ola, ta ekames persi, exalou en ke gia kosmotheoria pou milas en gia xerogo tin anixi, to karpouzi, tis ekdromes.
E tora men mou pite oti troi ora o elenxos orthografias i i ekthesi-oi touto en to dexome. Ke esto oti piani xrono poli i diorthosi, apo tis 13:00 pou sxolanis exis polles polles ores na ta kamis!

3) Opote kat epektasi afou xrono me to xrono kanis ta idia ke ta idia ison den douleuki to mialo sou full time ison miniski stasimo sin to oti pianoun se ke ta xronia eta oula bounari.



4) akousa gia gineka daskala en diskola ta pramata mes to spiti epidi oti kani st doulia tis , dld oti theli ekini kani stin taxi tis, etsi theli na kani ke sto spiti tis


P.S den ime mathimatikos i logistis

 
At 19 March, 2010 09:31, Anonymous Anonymous said...

Dld kapios pou eteliose logistiki ke pai ke douleui sto idiotiko tomea pose meres/ores ton xrono douleui ke kapios pou eteliose logistiki ke ginete kathigitis poses meres/ores douleui to xrono?

ama piasoun ke dio doulia ton idio kero poso tha pianoun ke sto telos posi sintaxi tha piasoun?

 
At 19 March, 2010 10:12, Anonymous Anonymous said...

Προκαλώ οποιοδήποτε, ΜΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ, να ασκήσει ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ επάγγελμα πριν αρχίσει να κριτικάρει αυτούς που το ασκούνε. Στην Κύπρο γίναμε όλοι θυμόσοφοι Μικελλίδηδες με αγαπημένη εκπομπή το «Έχεις Μέσον» και χόμπι τις κουβέντες του καφενέ. Πόσο εύκολα κρίνουμε χωρίς να ξέρουμε...

 
At 19 March, 2010 11:03, Anonymous Makos said...

Εγώ ζω με δασκάλα ευσυνείδητη. Είκοσι χρόνια στο επάγγελμα δεν αρρώστησε ούτε μια μέρα. Έκαμε εγχείριση τις διακοπές του Πάσχα για να μη χάσουν οι μαθητές τη δασκάλα τους.
Όμως, είναι δυστυχισμένη από το επάγγελμά της. Βασικά το σύστημα είναι ψυχοφθόρο, αντιπαραγωγικό, αντιδημιουργικό. Είναι μια κονσέρβα, μια τυποποιημένη μάθηση με κάμποσο «Δεν ξεχνώ».
Ήθελε να γίνει γιατρός (όι πως οι γιατροί εν καλύτεροι δηλαδή), είχε τα φόντα, αλλά ο παπάς της την έστειλε στην Ακαδημία για να πιάσει δουλειά αμέσως, να κάμει δάνειο από την ΠΟΕΔ για να χτίσει σπίτι! (Να το βρω εγώ «ο άδρωπος» έτοιμο!)
Αυτό που την κρατάει στο επάγγελμα είναι η επιβίωση και βασικά ο μισθός: 3.100 ευρώ μετά τις αποκοπές. Εν πολλά! Θα ζούσαμε το ίδιο και με 2.500. Η σύζυγος μου θα δεχόταν και με 2.000 αν το εκπαιδευτικό σύστημα ήταν νορμάλ. Αλλά δεν ξέρω πόσοι από τους δασκάλους θα αντάλλαζαν ένα μέρος του μισθού τους με καλύτερες συνθήκες εργασίας.
Βέβαια η περικοπή μισθών δεν θα αναβαθμίσει αυτόματα την Παιδεία. Όμως μια πιο ορθολογιστική διαχείριση των προϋπολογισμών που πάνε σχεδόν εξολοκλήρου σε μισθούς και σε άψυχα κτίρια, θα έδινε μια προοπτική στην Παιδεία.
Οι εκπαιδευτικοί μας, ό,τι πιο συντηρητικό έχει να επιδείξει η κοινωνία μας εξάντλησαν όλους τους αγώνες τους στους μισθούς, γονάτισαν τα δημόσια οικονομικά και δεν τους νοιάζει (νομίζουν) που είναι δούλοι του συστήματος. Γι αυτό είναι οι πλείστοι σε κατάθλιψη...

 
At 19 March, 2010 11:32, Anonymous Anonymous said...

Παλιά έφκαινα με μιαν δασκάλα τζαι ποτέ ξανά! :ο)
Μόνο με άλλες δασκάλες εμπορούσαμε να κάμουμε παρέα, επειδή κανένας άλλος δεν μπορούσε να τις αντέξει. Όλη μέρα μιλούσαν και ασχολούνταν για τα σχολεία τζαι τα κοπελούθκια. Με άλλα λόγια πρύχτησες. Πολλά έξυπνες κοπέλλες αλλά η καθημερινότητα, η ανταγωνιστηκότητα μεταξύ τους (ναι! έσιει πολλήν), και γενικά το στρες με τους ροκόλους πάνω στην κελλέν τους, αποβλακώνουν τες. Εγώ δεν θα μπορούσα να κάμω την δουλειά τους, οπότε δεν τις αδικώ (τζαι πολλά).

Έσιεις δίκαιο όμως Δρακούνα. Οι παραπάνω εμπήκαν στο επάγγελμα επειδή ήταν σίγουρη δουλειά, τζαι επειδή ήταν καλοί μαθητές, αλλά οι γονείς τους είτε ήταν πολλά τσιγγούνηδες να τους στείλουν να σπουδάσουν έξω είτε επειδή δεν μπορούσαν λόγω οικονομικών. Μιλούμε πάντα για δασκάλους, γιατί οι καθηγητές έν άλλη ιστορία.

Άτε πολλά είπα. Πιο σοβαρά τώρα, το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει η Κυπριακή (και ΟΛΕΣ οι Ευρωπαικές χώρες) στα επόμενα 30 χρόνια, θα είναι το συνταξιακό. Για να καταλάβετε, το δημοσιευμένο έλλειμα δεν υπολογίζει τις συντάξεις. Ψάξτε το λίγο και θα δείτε ότι όλες οι κυβερνήσεις αυτό φοβούνται και κάνουν παρόμοιες κινήσεις. Π.χ. η Ελλάδα αναμένεται να φτάσει το 800% έλλειμα σε 30 χρόνια. Η Κύπρος το 450%. Που να βρουν τα λεφτά να πληρώσουν τον κόσμο;

 
At 19 March, 2010 11:32, Anonymous Anonymous said...

Mako ise theos, en episteua pos iparxoun etsi atoma akoma pou tha paradexontan kati tetoio.

pola sofes koubentes ke mpravo sou

 
At 19 March, 2010 11:39, Blogger drakouna said...

Συμφωνώ ότι οι εκπαιδευτικοί μας είναι ότι πιο συντηριτικό έχει να επιδείξει η κοινωνία μας (συμβαδίζει και με τα παραδείγματα που έχω στην οικογένεια μου)

Μπορεί να είναι η φυση του εκπαιδευτικού μας συστήματος τόσο οπισθοδρομική (μια μεταρρύθμιση προσπαθούν να κάνουν και έγινε πανικός). Τρώει και διαλύει κάθε διαφορετική αντίδραση.

 
At 19 March, 2010 12:44, Anonymous ματιλτα said...

Που την άλλη οι τουρκοκύπριοι δασκάλοι εν που τις πιό προοδευτικές ομάδες της κύπρου.
-ίδιος αέρας, ίδια γη, ίδια genes (απότι λαλούν οι μελέτες), ίντα μπου επήεν στραβά με τους ελληνοκύπριους?

 
At 19 March, 2010 12:52, Anonymous ματιλτα said...

που την άλλη οι τουρκοκύπριοι δασκάλοι εν που τες πιό προοδευτικές ομάδες της κύπρου.
-ίδιος αέρας, ίδια γη, ίδια genes, ιντα μπου τούτον που έφτιαξεν διαφορετικούς τους της ΠΟΕΔ & ΟΕΛΜΕΚ

 
At 19 March, 2010 13:08, Anonymous ματιλτα said...

Sorry για το duplication.

Μόλις μίλησα με την κουνιάδα μου -καθηγήτρια 28 χρόνια στο ελληνικό δημόσιο:
1,300 ευρώ μετά τις αποκοπές

 
At 19 March, 2010 13:27, Blogger DaisyCrazy said...

Έχεις απόλυτο δίκιο πιστεύω. Όταν τέλειωσα εγώ τουλάχιστον ελάχιστοι πήγαιναν για δάσκαλοι για άλλο λόγο πέρα από τις διακοπές και την άμεση αποκατάσταση. Έτσι γέμισε το επάγγελμα με ανθρώπους που ούτε υπομονή έχουν, ούτε το αγαπούν κι αυτό είναι κρίμα για τους παλιούς δασκαλους που αγαπουν τα παιδιά και το επέλεξαν με ένα όραμα. Σίγουρα υπάρχουν και τώρα τέτοιοι δάσκαλοι αλλά είναι πολύ λιγότεροι.

Όσο για τις διεκδικήσεις των νέων που συνέχεια τους καταδικάζουν οι εφημερίδες ότι έχουν μπαναλ και γερασμένες διεκδικήσεις ένα έχω να πω: ό,τι έσπειραν οι μεγάλοι θερίζουν. Όταν λεν συνέχεια στα παιδιά τους "ούσου να περάσουμεν" και "να βρεις τσε συ μια δουλεια να βολευτείς, να καμεις σπίτι, δάνειο, κοπελούθκια" μετά τι περιμένουν;!

 
At 19 March, 2010 14:17, Blogger Leni said...

Ανώνυμε των 15:46, όταν μιλούμε για προετοιμασία στο σπίτι εν εννούμε το διόρθωμα. Τζείνη έννε προετοιμασία για την ακρίβεια, εν αξιολόγηση. Μιλούμε για προγραμματισμό. Για διδακτικούς στόχους. Για δραστηριότητες που ανταποκρίνονται στους διδακτικούς στόχους. Οι οποίοι στόχοι δεν είναι μόνο "να μάθουν να γράφουν ορθογραφημένα". Η σωστή εκπαιδευτική πρακτική έχει περισσότερο προγραμματισμό που διδασκαλία. Δηλαδή πρέπει να οργανώσεις τέτοιο μάθημα που η παρέμβαση σου να είναι ελάχιστη. Παραδείγματα πολλά, ο χώρος όμως έννε δικός μου.

Κείμενα του τύπου "πιάσε Πόπη το τόπι" εκαταργήθηκαν. Ψάξε για τα καινούρια σχολικά εγχειρίδια (τα οποία σηκώνουν και αυτά την κριτική τους αλλά έννεν επί της ώρας). Η επιστήμη έννεν στη φλογέρα, ούτε στο ντο ρε μι. Εν σε όλα τα στοιχεία του μαθήματος.

Πλανάσαι οικτρά αν ενόμισες ότι οι δάσκαλοι στο πανεπιστήμιο μαθαίνουν το περιεχόμενο που θα διδάξουν. Εν διδακτική που μαθαίνουν. Στη διδακτική των Μαθηματικών, στο οποίο μάθημα είχα γενικό 20 στο λύκειο, ήβρα τα σκούρα. Επίσης, στη διδακτική της Γλώσσας εκατάλαβα γιατί εν μου αρέσκαν τα Ελληνικά τόσο καιρό. Επειδή εν τα διδασκόμουν σωστά. Στη δε διδακτική των Φυσικών Επιστημών, αλληθώρισα (ήταν τέλεια όμως).

Υποθετικά κάθε χρόνο πιάνεις Δ' τάξη. Εν πιάνεις. Ξέρεις ακριβώς τι θα διδάξεις. Αλλά ο επιθεωρητής σου έννεν κάθε χρόνο ο ίδιος. Επίσης (ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ), τα μωρά σου έννεν κάθε χρόνο τα ίδια. Διαφορετικά επίπεδα, διαφορετικές ανάγκες, διαφορετικά backgrounds.

Κοίτα, σοφό θα ήταν να κάμεις μια σωστή, αντικειμενική έρευνα σου πριν να διαμορφώσεις άποψη. Συμφωνώ εν πολλοί οι δάσκαλοι που έπρεπε να τους στήσουν στο 1 μέτρο. Επίσης συμφωνώ ότι εν πολλοί οι δάσκαλοι που διδάσκουν όπως εδιδακτήκαν, γι'αυτό τα κάμνουν πίττες. Αλλά επιμένω ότι η διδασκαλία, η σωστή διδασκαλία, εν επιστήμη. Τζαι τα επιχειρήματα κατά πόρρω απέχουν από την πραγματικότητα. Εάν θέλεις να συζητήσουμε, χωρίς πάθη, μπορείς να βρεις το e-mail μου στο blog μου.

 
At 19 March, 2010 14:34, Anonymous Anonymous said...

ο καθένας να κοιτάζει την δουλειά του και το πως μπορεί να την κάνει καλύτερα είτε είναι δάσκαλος γιατρός δικηγόρος κλπ... γίνατε όλοι ξαφνικά ειδήμονες...

 
At 19 March, 2010 14:57, Anonymous Makos said...

Annonymous 14:34
Ό,τι πεις, δάσκαλε.

 
At 19 March, 2010 15:34, Anonymous Anonymous said...

Agapitoi mou filoi, ime gnostos pleon anonimos ton 15:46 ektes

Agapito elenaki

1) gia pio programatismo milas? ma en tpt systima pliroforiako pou tha stisis? en tpt enterprise resource planning pou tha kanis? poso na allaxoun oi stoxoi sou kathe xrono? o epitheortis ti ine? kapios 50+ pou itan daskalos ke tora ti kani? afou xeri pos en to sistima...

ta mora ennen ta idia alla i didaktiki ili en i idia. kathe xrono allazi elaxista.

P.S Mako kathigiti pes mas se parakalo i gineka sou meta apo 20 xronia empireias posi proetimasia kani pleon?

pisteuo miloume gia tin ipertati super top doulia gia ta kypriaka dedomena: a) kybernitiki b)sxolanis i ora 13:00 c)ksekina me A8. bonus 1) diakopes pasxa, xristougena kanenou agiou bonus 2)ekdromes, kenes, apergies

an ekamnan tosi kali doulia en tha ekfrazountan allios i mitsioi sta gipeda?

dragon lady kanena sxolio?
leni thelis na pame gia poto ke na ta sizitisoume?

 
At 19 March, 2010 16:23, Anonymous Anonymous said...

emena mia fora mia daskaloua mou eipe: En oraia i douleia mou alla en kai egine kanenas plousios apo auto to epaggelma.

Emina!

thanks

 
At 19 March, 2010 17:08, Anonymous Anonymous said...

οποιος ειναι εξω απο το χορό πολλά τραγούδια ξέρει. Είναι το πιο εύκολο απο όλα να κρίνεις τον άλλον. Δεν μπορούσα να φανταστώ πόσο απαιτητική δουλειά είναι και πόση ενέργεια απαιτεί προτού το ζήσω σαν καθηγήτρια. Στην προηγούμενη δουλειά σχόλανα απόγευμα,και είχα ενέργεια να κάμω πράματα. Τώρα σχολάνω στις 1κ 30 και είμαι ένα ερείπιο. Αφήστε που δεν είναι μόνο οι ώρες που είσαι δουλειά, έχεις πολλές,μα πάρα πολλές ώρες δουλειάς στο σπίτι,Να μεν αναφέρουμε ότι σήμερα δεν είναι και το πιο εύκολο να ασχολείσαι με τα κυπριακά κοπελλούθκια που έχουν καταντήσει κακομαθημένα μέχρι αηδίας.Οπότε πάτε ένα μήνα σε σχολείο,και τα ξαναλέμε.

 
At 19 March, 2010 18:18, Anonymous Anonymous said...

Apisteuto...ena thema gia tin epektasi tou oriou afipiretisis posted by drakouna efere stin epifaneia tooooooooooses kakies, zilies, amines kai epitheseis...Eleos paidia! Den tha mpw ston kikewna twn antiparathesewn gia na apodeixw ta autonoita (tigxanei na eimai daskala-metrw 10xronia ipiresias twra kai aisiodoxw gia ta alla 30) an proetoimazomaste kai an axizei pou mpainoume A8-11-13 (les kai einai megethos xartiou sti fwtotypiki).
H ousia einai pws se mas empistevetai i politeia tin agwgi twn aurianwn politwn. Fisika no-one can save the world single- handed kai gi'auto theloume tous goneis voithous. An o anonymous twn 15:46 xthes einai gonios...oue ki alimono!!! Leni pls pigaine gia poto ma kane tou to 'tsai' tou:)
An kai eimai fisi aisiodoxo atomo, fovamai pws ta xeirotera erxontai sto xwro tis paideias ( please prove me wrong)...kales oi metarrithmiseis ma to neo aima daskalwn dia tis plagias odou (vlepe $$$ tou mpampa kai ex-kollegia nin unis) mazi kai i genikoteri amfisvitisi twn axiwn tha kanei oloena kai perissoterous na theloun na mas stisoun sto 1 metro...

 
At 19 March, 2010 18:33, Blogger κι αγνάντευε... said...

Το χειρότερο απ' όλα είναι η απαξίωση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού που τους γονείς, που διάφορους τύπους όπως ο ανώνυμος ο χθεσινός, αλλά ακόμα χειρότερα και από κάποιους ¨λειτουργούς" του αρμόδιου υπουργείου. Ευτυχώς που υπάρχουν ακόμα μαθητές που ανταποκρίνονται... τούτοι εν το στήριγμά μας! :)
P.S. Εψήφισα εναντίον του 63ου. Αλλά ποιος μας ακούει.

 
At 19 March, 2010 22:37, Blogger Leni said...

Ανώνυμε των 15:46 εχτές, εν πιστεύκεις δηλαδή ότι ένας άνθρωπος εν παραπάνω που πληροφοριακό σύστημα; 25 μωρά ταυτόχρονα; Όι α; Οι στόχοι σου μπορεί να μεν αλλάξουν τζαι τόσο που πέρσι ως φέτος. Ενώ πέρσι όμως είχες 2 υπολογιστές μες στην τάξη (οι τυχεροί), του χρόνου μπορεί να έχεις 5 (λέμε τωρά).

Ακόμα τζαι αν ούλλοι οι δάσκαλοι εκάμναν τέλεια τη δουλειά τους, απόψεις γονιών σαν τούτες που εκφράζεις τωρά κάμνουν τους μιτσιούς να εκφράζονται έτσι μες στα γήπεδα. Γιατί μεν μου πεις ότι αν έχεις κακό δάσκαλο και καλό γονιό γίνεσαι αναρχικός.

Καφέ, ποτό, ό,τι θέλεις, όποτε θέλεις.

 
At 20 March, 2010 00:06, Anonymous observer said...

Δεν είναι κάπως θλιβερό όταν ανθρώποι ταλεντάρες, μουσικοί, ζωγράφοι,γραφίστες "αναγκάζονται" να διοριστούν για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν οικονομικά? Αποκλείεται να μείνουν ανεπηρέαστοι από τη μιζέρια του συστήματος, φαίνεται πάνω τους.
Εγώ σαν μη κυβερνητική πάντα κουτσομπόλευα εκείνους που είχαν όνειρο τη "σίουρη" δουλειά.
Από την άλλη όμως ζηλεύω ενδόμειχα, γιατί ενώ κάνω αυτό που αγαπώ, βγάζω ίσως λιγότερα, μπαίνω σπίτι στις 7 το βράδυ και τα παιδιά μου τα βλέπω τα Σαββατοκυρίακα.
Άτε τωρά.

 
At 20 March, 2010 11:53, Anonymous ματιλτα said...

Εγώ θέλω να ακούσω απόψεις εκπαιδευτικών για την εντύπωση που επικρατεί σε πολλούς από εμάς ότι η προνομιούχα τούτη ομάδα εν τροχοπέδι στον εκσυγχρονισμό της παιδείας (τζε κατεπέκτασή της κοινωνίας)

 
At 20 March, 2010 11:56, Anonymous Anonymous said...

ma ti ennoeis matilda?

 
At 20 March, 2010 21:44, Blogger Leni said...

Ματίλτα,

όταν μια τάξη εν τυχερή αν έχει 2 υπολογιστές (ανέφερα το σε προηγούμενο σχόλιο) τζαι τες πλείστες φορές αυτοί υπολειτουργούν,

όταν ο "συντονιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών" εν δάσκαλος που έχει 50 σχολεία;

όταν το αρμόδιο υπουργείο αντί να αφαιρεί διδακτική ύλη προσθέτει κι άλλη (π.χ. η ύλη που προβλέπεται να διδακτεί στην Ιστορία σε δύο μήνες, στη Σουηδία αποτελεί την ύλη όλου του χρόνου),

όταν η Κύπρος ακόμα υιοθετεί τα διδακτικά εγχειρίδια της Ελλάδας,

όταν ένας εκπαιδευτικός που ανήκει ηλικιακά στο μέσο όρο διδάσκει τουλάχιστο 5 περιόδους την ημέρα,

όταν υπάρχουν 25 μωρά στην τάξη (στην Αγγλία υπάρχουν 2 εκπαιδευτικοί στην τάξη γι'αυτό τον αριθμό των παιδιών),

όταν ο αριθμός παιδιών που αντιστοιχεί σε κάθε εκπαιδευτικό ψυχολόγο είναι 4000 (από την ετήσια έκθεση του ΥΠΠ 2008-είναι η πιο πρόσφατη που έχουν αναρτημένη),

όταν όλο το σύστημα είναι καθαρά γραφειοκρατικό,

όταν οι πόροι του σχολείου είναι ελάχιστοι,

όταν οι βιβλιοθήκες στα σχολεία εν σκονισμένοι, κλειδωμένοι χώροι που φιλοξενούν απηρχηομένα βιβλία,

όταν τα αλλόγλωσσα μωρά αυξάνονται και πληθύνονται στο γενικό σχολείο, ενώ το αρμόδιο υπουργείο αναμένει που τους εκπαιδευτκούς που έχουν και όλους τους υπόλοιπους μαθητές να σχιστούν να βοηθήσουν,

όταν ο μέσος όρος των γονιών σε μια τάξη των 25 που τραβούν κοντά για να βοηθήσουν από την πλευρά τους στην εκπαίδευση του παιδιού μετριέται στα δάκτυλα του ενός σου χεριού - στην καλύτερη των περιπτώσεων,

(και αυτά είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου)

Η ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΑ ΤΟΥΤΗ ΟΜΑΔΑ ΕΝ Η ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ ΣΤΟΝ ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ;!

Κατά τα άλλα και χωρίς να συνδικαλίζομαι, για να πάρεις και μια άλλη ιδέα της θέσης των δασκάλων, σε παραπέμπω στην ιστοσελίδα της ΠΟΕΔ και το διεκδικητικό της πλαίσιο.

 
At 20 March, 2010 23:53, Blogger Kykkos said...

Μάνα μου τους καημένους τους εκαπιδευτικούς, την πλεον κουρασμένη τάξη στην Κύπρο. Εν έσhει άλλο κόσμο που κουράζεται- να μεν πω παραπάνω, να πω το ίδιον
- μαζίν τους. Μόνον τούτοι. Επήαν ούλλοι γιατί θέλουν το καλόν του τόπου τζιαι των κοπελλουθκιών μας. Οκ άτε, έννεν ούλλοι, το 90%. Το άλλο 10% εν τζείνοι που επήαν για τα οφελείματα. Γι'αυτόν τζιαι επατήσαν πόδιν τζιαι αλλάξαν το σαθρό σύστημα. Εν μας παρετάτε ρε υποκριτές

 
At 21 March, 2010 08:22, Anonymous ματιλτα said...

Μεν μου αναφέρνεις την ΠΟΕΔ Leni. Μια συντεχνία που έφκαλεν ανακοίνωση τζε ζητά που τα μέλη της να μεν δέχουντε επισκέψεις που κυπραιούδκια με τουρκοκυπριακή καταγωγή, για μένα εν τετέλεσθεν. Τζε η τάτσα του ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ εν πάνω σε ούλλους τους δασκάλους που το αφήσαν να περάσει.

 
At 21 March, 2010 08:23, Anonymous ματιλτα said...

Μεν μου αναφέρνεις την ΠΟΕΔ Leni. Μια συντεχνία που έφκαλεν ανακοίνωση τζε ζητά που τα μέλη της να μεν δέχουντε επισκέψεις που κυπραιούδκια με τουρκοκυπριακή καταγωγή, για μένα εν τετέλεσθεν. Τζε η τάτσα του ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ εν πάνω σε ούλλους τους δασκάλους που το αφήσαν να περάσει.

 
At 21 March, 2010 11:45, Blogger Leni said...

Ματίλτα, πού ούλλα που ανέφερα, η ενδεικτική αναφορά της ΠΟΕΔ σε μάρανε; Οι πραγματικότητες που ανέφερα έννε που τη σελίδα τους. Εν που τη λιγοστή μου πείρα και που την τεράστια πείρα των ατόμων που γνωρίζω. Εν οκ να πεις ότι συμφωνείς. Εκτός κι αν δε συμφωνείς. Ή εκτός κι αν φοβάσαι ότι εν να σε λιθοβολήσουν ο ανώνυμος τζαι ο Κύκκος.


Κύκκο, ό,τι πεις. Στο κάτω κάτω εσύ -που από ότι φαίνεται είσαι απ'έξω του χορού- ξέρεις καλύτερα.

 
At 21 March, 2010 12:30, Anonymous Anonymous said...

Leni sumfwnw mazi sou ws pros ta provlimata pou antimetopizete san ekpedeutikoi. Akougese nea kai me energia kai thelisi na voithiseis. Ti kaneis omws gia auto? Esei kai alloi neoi pou exoun oreksi na allaksoun ta pragmata...ti kanete? Tha mou peis den sas afinei to sustima na allaksete tipote? Ma kai mono to oti dexesai na eisai meros autou se kanei na xaseis to paixnidi.

Eimoun kai egw meros autou tou sustimatos (stin idiki ekpedeusi). Eida akrivos auta pou les, opws eida polu perissotero auto pou leei i pliopsifia edw. Kai sinidita dialeksa na min eimai meros autou tou sustimatos kai na min afisw osa egkefalika kittara eixa zwntana na pethanoun!

Exete polli douleia na kanete gia na allaksi to sustima opws kai i antilipsi tou kosmou gia sas (pou dustixws den einai adikaiologiti).

 
At 21 March, 2010 12:55, Blogger κι αγνάντευε... said...

Η παραίτηση δε βοηθά. Όχι, δε θα αλλάξω εγώ το σύστημα, από μόνη μου - διότι το σύστημα καθορίζεται που τις υπαγορεύσεις των εκάστοτε κυβερνόντων. Όποιος δεν το παραδέχεται είναι τυφλός. Μπορώ όμως να χρησιμοποιήσω δομές του συστήματος για να επιδράσω θετικά στον τρόπο σκέψης και θεώρησης του κόσμου από τους μαθητές μου. Μέσα από τα μαθήματα, μέσα από το όποιο αναλυτικό, μέσα από τις εξωσχολικές δραστηριότητες, μέσα από την καθημερινή επαφή μαζί τους. Όποιος εν εκπαιδευτικός καταλαβαίνει τι εννοώ.

 
At 21 March, 2010 13:41, Anonymous Anonymous said...

kalimera paideia akoma na sineltho (ime o proktesinos anonimos 15:46), agapito lenaki, matilda, ki agnanteue ke dinate kikko, opos ekama t protasi mou st lenaki, kaliosas ke esas apopse gia poto na fkaloume apofasi.ti lete?

dragon lady pes kamia apopsi afikes mas etsi?

kalimera

 
At 21 March, 2010 15:12, Blogger drakouna said...

Εδώ είμαι.

Όλα τα επαγγέλματα έχουν καλούς, κακούς, ανεύθυνους, ευσυνήδειτους κτλ. Ο εκπαιδευτικός όμως κάμνει μια πολύ ευαίσθητη (κατά την άποψη μου) δουλειά. Ο ανεύθυνος υδραυλικός, πόσα άτομα μπορεί να επηρεάσει? Ο ανεύθυνος εκπαιδετικός, πόσα άτομα μπορεί να επηρεάσει?

Δυστυχώς για εμάς τους μη εκπαιδευτικούς, η εικόνα που παρουσιάζουν οι εκπαιδευτικοί είναι μη κολακευτική. Και επειδή το μισθό των εκπαιδευτικών τον πληρώνουμε όλοι εμείς, δυσανασχετούμε για αυτή την εικόνα.

Όπως είναι δύσκολο να πείσεις το μέσο άνθρωπο ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι hard working, ή ότι οι δικηγόροι + λογιστές δεν είναι ΟΛΟΙ ππαραδόπιστοι, τόσο δύσκολο είναι να πείσεις ότι εκπαιδευτικός δεν είναι διακοπές και μισή μέρα δουλειά.

Στερεότυπα? Πολύ πιθανόν ναι. Στο χέρι σας είναι να τα αλλάξετε.

 
At 21 March, 2010 16:30, Anonymous Δασκάλα said...

Λέγονται πολλά για τους δασκάλους που πρέπει να κουμαντάρουν κάθε μέρα 25 παιδιά. Οι παραπάνω, όμως, που τα λένε δεν μπορούν να κουμαντάρουν τα δικά τους παιδιά... Αλήθεια, πόσους γονείς δεν ξερετε που τα βάφουν μαύρα μόλις κλείσουν τα σχολεία;

Μια καλή ιδέα είναι να κάνουμε ένα ρεάλιτι με σχολείο. Να φτιάξουμε μιαν τάξη με 20-22 παιδιά από τα οποία τα 3 να έχουν μαθησιακές δυσκολίες, τα 2-3 προβλήματα συμπεριφοράς, 3-4 να είναι αλλοδαπά, άρα να μη μιλάνε τη γλώσσα και τα μισά να έχουν γονείς ξερόλες και αδιάφορους που θεωρούν ότι το παιδί τους είναι πρότυπο μαθητή ένώ είναι ένα κακομαθημένο και μισό. Όποιος αντέξει ένα μήνα να κάνει μάθημα, να προετοιμάζεται για αυτό, να συζητά;(LOL) με τους γονείς, να κάνει τον ψυχολόγο και τα παιδιά του στο τέλος του μήνα να κάνουν άλματα προόδου να κερδίσει με θέση διευθυντή τράπεζας! Είμαι σίγουρη ότι οι περισσότεροι θα τα παρατούσατε μετά από 3 μέρες.

Αν θέλετε να βελτιώσετε τα σχολεία, ξεκινήστε πρώτα από τις οικογένειες σας. Μην τα φορτώνετε όλα πάνω στους δασκάλους. Παραδώστε τους παιδιά που ξέρουν να συμπεριφέρονται και μετά να έχετε απαιτήσεις. Ειδάλλως, μεν απορείτε που οι παραπάνω έχουν κατάθλιψη!

Συγγνώμη για το μακρύ ποστ!

 
At 21 March, 2010 16:33, Anonymous Δασκάλα said...

Και γιατί θα αρχίσουν πολλοί να μιλάν για τους μισθούς που έχουμε, εγώ απλά θα αναφέρω ότι δουλεύω στην Ελλάδα εδώ και 7 χρόνια και παίρνω 1300 ευρώ. Το 2χίλιαρο θα το δω μπροστά μου μετά από 25 χρόνια υπηρεσίας, λίγο πριν βγω στη σύνταξη.

Η κατάσταση όμως δεν παύει να είναι η ίδια μέσα στα σχολεία...

 
At 21 March, 2010 17:04, Anonymous Anonymous said...

Χιλιοειπωμένα τα επιχειρήματα κατά των δασκάλων. Είμαι δασκάλα και πολλοί δάσκαλοι που ξέρω είναι από τα πιο δημιουργικά και ζωντανά πρόσωπα που ξέρω. Υπάρχουν βέβαια και οι πολλοί πληκτικοί όπως σε κάθε κλάδο εργασίας!

Αγαπητοί μου φίλοι τα πράγματα στις μέρες μας δεν είναι τόσο απλοϊκά όπως μηδενιστικά λέγεται "σιγά τα λάχανα! Πού είναι η δυσκολία να μάθεις 1+1 στα μωρά;". Η δυσκολία δεν είναι στο να μάθεις το αντικείμενο διδασκαλίας αυτό καθαυτό, αλλά να ανταποκριθείς στις δεκάδες διαφορετικές ανάγκες-προβλήματα των σημερινών παιδιών που είναι βέβαια απότοκα των προβληματικών γονιών τους! Οι γονείς έχουν 1,2, άτε 4 το πολύ παιδιά και οι περισσότεροι δεν τα κουμαντάρουν. Δοκιμάστε να έχετε μπροστά σας 25, εσείς όλοι που πετροβολάτε και όχι απλά να τους διδάξετε κάποια ύλη, αλλά προτίστως να τους μάθετε να είναι ισορροπημένοι άνθρωποι!

 
At 21 March, 2010 18:30, Blogger Kykkos said...

Επειδλη προφανώς εν συνεννοούμαστε τζιαι εσείς οι εκπαιδευτικοί ότι σας συμφέρει καταλάβετε να σας το κάμουμεν κουτσιά καθαρισμένα. Εν αντιλέγει κανένας ότι εν δύσκολη η δουλειά του εκπαιδευτικού, δουλειά διότι σαν λειτούργημα έσhει χρόνια που εσταματήσετε να το ασκήτε. Αλλά το μόνο για το οποίο αντιδράτε δυναμικά εν για τα δικαιώματα σας. Για να αλλάξει η κατάσταση στην οποία είσαστεν βασικό μέρος της εξίσωσης εν εκάμετε τίποτε. Τζιαι το ακόμα σhειρόττερο εν ότι εν θέλετε να αλλάξει γιατί βολεύκει σας η καλοπέραση

 
At 21 March, 2010 22:53, Blogger Natha said...

Oraio to blog sou sunithos....den ime daskalos oute ekpedeftikos, alla afta pou egrapses gia tous daskalous nomizo ine polu akura! Gia arketa xronia sunergazome me dimotika sxoleia, kai mporo na se diaveveoso oti apo ola ta kuvernitika tmimata tis dimosias upiresias, stin dimotiki (eidika) ekpedefsi uparxoun atoma polu eusinidita stin douleia tous, pou kanoun afto pou kanoun epidi theloun pragmatika na prosferoun stin nea genia, xoris na exoun kanena pragmatiko ofelos ektos apo tin ithiki ikanopioisi.

Sto kato kato tis grafis, ston idiotiko tomea oloi ergazonte giati ine eusiniditoi?? Oloi oi dimosiografoi grafoun epidi niothoun tin "euthini" pou exoun gia sosti enimerosi ton politon? I mipos oloi oi upaliloi tis Greendot mazevoun ta anakuklosima epidi theloun na sundramoun me ton tropo tous stin pangosmia miosi ton skuvalon kai na sosoun ta tropika dasoi tou Amazoniou?? Min xeso....

 
At 22 March, 2010 09:57, Anonymous Anonymous said...

Έχει πλάκα πάντως που το επάγγελμα του εκπαιδευτικού έσιει πάντα τόσα "hits" τζιαι ατέλειωτες συζητήσεις όποτε κάποιος το θίξει.

Αν το καλοσκεφτείς, ένα μέτριο επάγγελμα είναι, με μέτριες απολαβές τζιαι μηδενικές πιθανότητες "ανέλιξης". Νέκρα. Αν έτυχε τωρά (για την περίπτωση των δασκάλων, οι καθηγητές εν άλλου παπά ευαγγέλιο) οι τωρινοί εκπαιδευτικοί να ήταν κάποτε άριστοι μαθητές, εν σημαίνει τίποτε. Ή μάλλον σημαίνει: Οι σημερινοί εκπαιδευτικοί ήταν κάποτε άριστοι μαθητές χωρίς ιδιαίτερη κλίση ή/και φιλοδοξίες. Πάμε πάρακατω τζιαι κανεί με τους δασκάλους/καθηγητές.

Όσο για τους 3 μήνες διακοπές: σιγά. Προτιμώ το δικό μου τρόπο διακοπών, το "συνηθισμένο". Εκτιμώ παραπάνω τον ελεύθερο χρόνο που προκύπτει.

 
At 23 March, 2010 15:54, Blogger the Idiot Mouflon said...

Another PRICK in the wall.

 
At 25 March, 2010 05:28, Anonymous Anonymous said...

Dear all,

ναι οντως υπαρχουν δασκαλοι που σπουδασαν για τα ωφεληματα του επαγγελματος.Δεν μπορω να δεχτω αυτο που λετε καποιοι απο εσας οτι δεν ειναι κουραστικη δουλεια..ελατε και εσεις μια μερα στο σχολειο και ξαναμιλουμε..Εδω να σημειωσω οτι εγω ειμαι νηπιαγωγος και ειχα 32 μωρα καθε μερα να μου λεν παραπονα και αποριες τους.."κυρια ο γιωργος επιασε μου την καρεκλα μου" "κυρια η αντρη λαλει πως εν ειμαι φιλη της" "κυρια ερκεσαι μαζι μου να καμω πισσιά;" "κυρια πως γινουνται τα μωρα;η μαμα μου ειπε μου πως εχει μωρακι στην κοιλια της.πως εμπηκε;"και πολλα άλλα κυρια..Το καθε μωρο διαφορετικη προσωπικοτητα, διαφορετικα προβληματα στο σπιτι του που ο εκαπιδευτικος μπαινει στη διαδικασια να αντιμετωπισει..Διοτι οταν ενα μωρο κακοποιειται στο σπιτι του και λυνει τις διαφορες του κτυπωντας τους συμμαθητες του ατε εσυ να του μαθεις πως αυτο δεν ειναι σωστο..Ειναι δυσκολη και κουραστικη δουλεια και εχεις να κανεις με τους πιο αυστηρους κριτες..Τα μωρα δεν μπορουν να προσποιηθουν οπως τους ενηλικες και να σε περιπαιζουν πως σε συμπαθουν,αμμεν τους αρεσες τζεινο ηταν..εχασες τα ουλλα..:/
Κατα τη γνωμη μου οι περισσοτεροι εκπαιδεωτικοι που πηγαν για τα ωφεληματα του επαγγελματος ειναι καλως η κακωσ οι αποφοιτοι του πανεπιστημιου Κυπρο..Ναι καλως η κακως ειναι προκατελημενη γιατι εγω τελειωσα κολλεγιο που τωρα ειναι πανεπιστημιο τζαι εχω ακομα για να διοριστω..δεν δικαιουμε να μπω στον καταλογο διοτι το πτυχιο μου δεν θεωρειται αντιστοιχο με αυτο του πανεπιστημιου κυπρου!!!Πρεπει να παρακολουθησω μαθηματα και να δωσω εξετασεις σε μαθηματα που ειχα διδαχθει κατα τη φοιτηση μου!παρολα ταυτα δεν θεωρουνται ισοτιμα:/
Αντι να εφησυχαστω και να δωσω εξετασεις ειμαι στην αγγλια και κανω μεταπτυχιακο στο θεατρο στην εκπαιδευση γιατι ΑΓΑΠΩ τη δουλεια μου και στο τι μπορει να προσφερει το δραμα στα παιδια!
Σεβομαι το οτι ενας μεγαλυτερος σε ηλικια εκπαιδευτικος εχει την πειρα με το μερος του που ειναι αρκετα σημαντικο, αλλα διαοφρετικη επικοινωνια μπορει να εχει ενα μωρο/παιδι με καποιον κοντα στην ηλικια του και αλλη με καποιον που θα μπορουσε να ηταν παππουσ του/γιαγια του..Αν δεν φυουν που την κυβερνηση ποτε θα διοριστουμε οι υπολοιποι?Στον ιδιωτικο τομεα εκτος του οτι ειναι το 1/3 του μισθου που πιανουν οι κυβερνητικοι δεν υπαρχει ο σεβασμος στο προσωπο του εκπαιδευτικου οσο υπαρχει στον κυβερνητικο τομεα..το γιατι δεν το ξερω..Εν παση περιπτωσει Δρακουνα σε ευχαριστω για το space και το διακιαωμα εκφρασης της αποψης μου:)Καθε κριτικη δεκτη
keep writing;)

Marilena

 
At 25 March, 2010 22:11, Anonymous Anonymous said...

Marilena, είσαι απλά ακόμα ένα κλασσικό παράδειγμα "δασκαλούας" (όι σκέττης δασκάλας).
Νομίζεις ότι κάμνεις κάτι πολλά σπουδαίο, σπουδαιότερο απο έναν πολιτικό μηχανικό που μαλλώνει με τους ρωσσοπόντιους που το πρωϊ ώς το...απόγευμα, απο ένα λογιστή που σιήζεται να καλύψει τις βρωμιές/λάθη του πελάτη του, απο ένα...χτίστη που μαυρολαόννεται μες τα μπετά.

ΥΓ: Όλοι οι πιό πάνω συνήθως πιάνουν αρκετά εώς πολλά παραπάνω λεφτά απο εσένα. Ακριβώς επειδή πρέπει να τους διούν παραπάνω που σένα για να αντέχουν στο επάγγελμα που κάμνουν.
Γύρισε πλευρό, ππέσε ξανά στον ύπνο του...δασκάλου τζιαι κανεί με τους δασκάλους!!!
Η Κύπρος εν ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο που σας διά τόσα λεφτά για να κλαίεστε για τα ίδια τζιαι τα ίδια. Κανεί.

ΥΓ2: Ναι, ένας χτίστης πιάνει παραπάνω που ένα βοηθό διευθυντή δημοτικής εκπαίδευσης. Τσεκαρισμένο απο γνωστό μου δάσκαλο. Έν το επίστεψε στην αρχή. Ακόμα ένα δείγμα για το πόσο πολλά στον κόσμο σας είσαστε (γενικά τζιαι καταφεύγοντας σε στερεότυπα. Αλλά εσείς το ξεκινάτε νομίζω).

 
At 26 March, 2010 01:03, Anonymous Anonymous said...

anonime sinfono apolita

ise dinatos , pes tous ta

ate olan tze kani

pios en na katsi tora 2 weeks? peite mas

 
At 26 March, 2010 13:58, Anonymous Anonymous said...

O ka8enas na kamei ti douleia tou opws mporei kalytera tzai kanei. Efaen sas i azoula

 
At 26 March, 2010 14:55, Blogger κι αγνάντευε... said...

Ρε παιθκιά, κανεί με τα κακεντρεχή τα σχόλια. Το θέμα εξαντλήθηκε - τα στερεότυπα απλά θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν, και από τις δύο πλευρές. Πάντως η αλήθεια είναι ότι όλοι εσείς οι πικρόχολοι ανώνυμοι πρέπει να είχατε κακούς δασκάλους/ καθηγητές. Δεν εξηγείται διαφορετικά τόσο μένος.
Υ.Γ. Ναι, εννά κάτσω 2 βδομάδες. Παράλληλα θα διορθώνω, θα συντονίζω έρευνες κοπελλουθκιών μέσω email και θα κάνω και 3 τουλάχιστον συναντήσεις με μαθητές μου για ένα συνέδριο που διοργανώνουμε στο σχολείο μετά τις διακοπές. Όι, εν είμαι υποχρεωμένη. Όι, εν θα πληρωθώ overtime. Αλλά ναι, θα κάτσω 2 βδομάδες. Tough luck για σένα που προφανώς ΔΕΝ, αγαπητέ ανώνυμε της 1.03. Άτε τζιαι πολλά είπαμε! Πάμε παρακάτω! :)

 
At 27 March, 2010 20:10, Anonymous Anonymous said...

ne mpori na katsis, alla ego ke etsi opos fenete mesa apo to post "kathoumaste" allou.

ekatalabes pou en na katseis E!
Happy Easter

13:06 15:46

 
At 27 March, 2010 21:05, Anonymous Anonymous said...

"Πάντως η αλήθεια είναι ότι όλοι εσείς οι πικρόχολοι ανώνυμοι πρέπει να είχατε κακούς δασκάλους/ καθηγητές. Δεν εξηγείται διαφορετικά τόσο μένος. "

Καμία σχέση. Απλά ο τζιαιρός που τα μόνα επαγγέλματα που εδιούσαν στάτους ήταν ο ζαφτιές τζιαι ο δάσκαλος επέρασε. Ανεπιστρεπτί.

Το πρήξιμο όρχεων εν σημαίνει πάντα "μένος".

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home


ΠΡΟΣΟΧΗ: Το blog βλάπτει σοβαρά την υγεία όλων όσων δεν διαθέτουν χιούμορ.