Ταξίδι ρετρό
Νιώθω την ανάγκη να κάνω ένα ταξίδι μέσα στο χρόνο.... ένα ταξίδι μακρινό που να με συγκινήσει... να θυμηθώ την καταγωγή και τις ρίζες μου... να θυμηθώ τότε που οι βιτρίνες με εκθέματα είχαν μια κλειδωνιά με δόντια για security. Διότι ο κόσμος ήταν αγνός και ήσυχος. Είχε μια ποιότητα, μια καλλιέργεια. Ιδού exhibit A:
Προσέξετε με τι χάρη η κλειδωνιά δένει με το σκηνικό της βιτρίνας και το κουζούδι-έκθεμα από πάνω. Το ύφασμα στη βιτρίνα κάποτε (πριν την εισβολή) ήταν -υπολογίζω, δεν μπορώ να είμαι και σίγουρη- μάλλον μπλε, τώρα είναι ένα ωραιότατο κκελιασμένο γκρι(συννεφιασμένο). Συννεφιασμένη Κυριακή, μοιάζεις με την καρδιά μου.... Εκείνη η καρτούλα στα αριστερά τι είναι? Σκύβω να δω καλύτερα και.... βλέπετε κάτω το exhibit B:
"Αγγεία εξ αλαβάστρου. Κλασσική και ελληνιστική εποχή 5ος - 3ος αί π.χ." Λιτή και απέριττη. Ένα μικρό διαμάντι. Μια καρτούλα γραμμένη στην καθαρεύουσα. Με τη δασεία της, την περισπωμένη της. Μας "ταξιδεύει" μεμιάς πίσω στο μαγευτικό 1982 (αν δεν κάνω λάθος, τότε εισήχθηκε το μονοτονικό)... Κυβέρνηση Σπύρου Κυπριανού, στη Eurovision στείλαμε την Άννα Βίσση με το "Μόνο η Αγά-πη", οι αγνοούμενοι ήταν ακόμα αγνοούμενοι, δεν υπήρχε ΦΠΑ.... αχχ, ωραίες εποχές, που μας φέρνουν στο exhibit C πιο κάτω...
Ακόμα μια ταμπελίτσα στην καθαρεύουσα. Με lettering που θυμίζει παλιά γραφομηχανή... είναι δυνατόν? Is it possible? Προσέξετε στα αριστερά της καρτούλας την εικαστική παρέμβαση του... μπογιατζή που "έφαγε" λίγο τα γράμματα διότι δεν ίγκωσε σωστά με το πινέλο αλλά δεν πειράζει, ο έμπειρος αναγνώστης θα βγάλει νόημα. Στην επόμενη ανακαίνηση, ο μπογιατζής υπόσχεται να καλύψει πλήρως την ταμπελίτσα με μπογιά και να χαθεί για πάντα η καθαρευουσα και το δείγμα γραφής από πραγματική γραφομηχανή.
Στα πιο πάνω, προσθέστε παντού 3 δάχτυλα σκόνη και νεκρά έντομα, μερικές καμένες φλορέντζες, βιτρίνες-αναπαράσταση καμωμένες από εκείνη τη χαριτωμένη ξύλινη ταπετσαρία χασαποταβέρνας (με νερά) και είσαστε τουλάχιστον στο 1974. Ο χρόνος σταματά στον πικρό εκείνο Ιούλιο της εισβολής... το βλέμμα στρέφεται στον Πενταδάκτυλο, το χέρι υψώνεται σταθερά προς τον ορίζοντα και.... γυρίζει και μας φασκελώνει.
Και τώρα το quiz: Πως ταξίδεψε η Δρακούνα πίσω στο χρόνο?
Ακόμα μια ταμπελίτσα στην καθαρεύουσα. Με lettering που θυμίζει παλιά γραφομηχανή... είναι δυνατόν? Is it possible? Προσέξετε στα αριστερά της καρτούλας την εικαστική παρέμβαση του... μπογιατζή που "έφαγε" λίγο τα γράμματα διότι δεν ίγκωσε σωστά με το πινέλο αλλά δεν πειράζει, ο έμπειρος αναγνώστης θα βγάλει νόημα. Στην επόμενη ανακαίνηση, ο μπογιατζής υπόσχεται να καλύψει πλήρως την ταμπελίτσα με μπογιά και να χαθεί για πάντα η καθαρευουσα και το δείγμα γραφής από πραγματική γραφομηχανή.
Στα πιο πάνω, προσθέστε παντού 3 δάχτυλα σκόνη και νεκρά έντομα, μερικές καμένες φλορέντζες, βιτρίνες-αναπαράσταση καμωμένες από εκείνη τη χαριτωμένη ξύλινη ταπετσαρία χασαποταβέρνας (με νερά) και είσαστε τουλάχιστον στο 1974. Ο χρόνος σταματά στον πικρό εκείνο Ιούλιο της εισβολής... το βλέμμα στρέφεται στον Πενταδάκτυλο, το χέρι υψώνεται σταθερά προς τον ορίζοντα και.... γυρίζει και μας φασκελώνει.
Και τώρα το quiz: Πως ταξίδεψε η Δρακούνα πίσω στο χρόνο?
α) Με το Delorian του Michael J. Fox
β) Δεν ταξίδεψε. Είναι παλιές σπάνιες ρετρό φωτογραφίες του Foscolo
γ) Επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο στη Λευκωσία. Πριν 3 μέρες.
15 Comments:
hmm i erotisi en lio tricky
tha ithela polla na apantiso to (a) alla 3ero oti epoulithike idi sto ebay to autokinito.
ara i teliki mou apantisi einai to (c)
elpizo na ekama sosta
En thelo na pistepsw oti en to (c). . . pes mou oti den einai pls pls pls...
ennalaxtiki den exi? aspoume en essi chance na tis epiases pou allou?!?:P
είναι η πικρή αλήθεια...στο αρχαιολογικό μας μουσείο τα καρτελάκια, οι βιτρίνες, τα πλακάκια, τα φωτιστικά, οι καρέκλες κτλ είναι και αυτά μέρος των εκθεμάτων...καλά, μα εν αντρεπούμαστε? αλλά η ασχήμεια και η αδιαφορία σε αυτή τη χώρα είναι δεύτερη μας φύση...
Γιατί νομίζεις ότι απαγορεύεται η φωτογράφηση μέσα στο Μουσείο;
είναι ένα κατάστημα στην παλιά Λευκωσία, νομίζω Λέυκωνος είναι η οδός...
Εκτός από «πίσω στον χρόνο», η Δρακούνα ταξίδεψε και στη Χώρα των Ορθογραφικών Λαθών. Τι να πρωτοδιαλέξω: το «θυμιθώ»; Το «λητή»; Το «απέρριτη»; Το «ανακαίνηση»; Το «υπερισπωμένη»; (Περισπωμένη, Δρακουνούα μου, περισπωμένη... τίποτα δεν σας μάθανε στο ρημάδι το Ίγκλις Σκουλ;)
Βρε αδερφέ, τα υπολογιστήρια της Νομικής Υπηρεσίας δεν έχουν ορθογράφο, στο κάτω κάτω; Αν δεν έχουν, να ζητήσετε να σας βάλουν.
Πανίκκος που τον Κοτσιάτην (πα στο τράχτορ).
Να χρησιμοποιήσω το Μόντη για να σου απαντήσω:
"ΠΡΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟ ΜΕΛΕΤΗΤΗ POST
Αν πραγματικά βρήκες είκοσι λάθη στο post
Με προβληματίζεις,
Αν πραγματικά βρήκες είκοσι ορθογραφικά λάθη στο post
Με προβληματίζεις πολύ σοβαρά"
(τα διόρθωσα πούλλε μου. Κατέβα που το τράχτορ)
απίστευτο δεν είναι; και στην ελλάδα έχει 100 τέτοια μουσεία, με τα νεκρά έντομα στις βιτρίνες και τις ταμπέλες στην καθαρεύουσα και την αντίστοιχη καθαρευουσιάνικη μετάφραση στα αγγλικά
λ.χ αναθεματική στήλη= anathematic stilae
(που λέει ο λόγος)
Έχει πολλά χρόνια να πάω σε μουσείο στην Ελλάδα. Ήθελα να πιστεύω ότι λόγω Ολυμπιακών έγινε ένα σχετικό "νύψιμο".
Τι να πω... λέω να πάω να τα ξεσκονίσω... να ρίξω και κανα σφογγάρισμα...
Re George prepei na exeis dikaio...den prepei na epitreponte oi fotografies sto mousio. Ara en tha to c". Na doume pou xeskonize pale i Drakouna kai vrike aftes tis fotografies. Ola ta perimenoume apo aftin :)
ποιος παπάς ήθελε να κτίσει εκκλησία;
έν κάμνουν μουσείο καλύτερα; τζιαι με πιο λία λεφτα!
Chère Mme Drakoune,
Γκρινιάζετε, γκρινιάζετε, αλλά στο τέλος συμμορφώνεστε! Μερσί για την προσοχή σας και τον χρόνο σας.
Πανίκκος (toujours πα στο τράχτορ)
ITHEGOD
IVU
I http://www.lifo.gr/blogs/u5063
Ego akousa stis eidiseis oti to palio nosokomeio tha gremistei kai sti thesi tou tha xtistei to neo arxaiologiko mouseio
Post a Comment
<< Home