Monday, March 09, 2009

Η κρίση χτυπά την πόρτα μου

Έχουμε κρίση.

Το λέει ο Υπουργός, το λέει η εφημερίδα, το λέει η εξωτερική εφημερίδα, το λέει η τηλεόραση, το λέει η κυρία Ρούλα η κομμώτρια, το λέει ο περιπτεράς. Το καταλάβαμε. Έχουμε κρίση. Μας αγχώσατε.

Εγώ να δεις κρίση που περνώ. Έχασα την καθαρίστρια μου.

Πα-νι-κος.

Η Κινέζα καθαρίστρια αρχικά μας ειδοποίησε ότι θα λείψει για μερικές μέρες. Έπιασε άδεια για να πάει διακοπές. Κανένα πρόβλημα, άλλωστε η γυναίκα ήταν πολύ εντάξει με τις υποχρεώσεις της και γενικά είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Να πας διακοπές αγάπη μου, να ξεκουραστείς, να περάσεις τέλεια. Οι μερικές μέρες πέρασαν, έγιναν εβδομάδες, η εβδομάδες μήνας και η καθαρίστρια μας ακόμα να φανεί. Τα βράδια, άφηνα κάτω το κέντημα, καθόμουν στο παραθύρι, άναβα μοναχικό κερί και αγνάντευα μέχρι το τέλος της παρόδου. Που είναι η Κινέζα μου? Πότε θα επιστρέψει από τα ξένα? Αμείλικτα ερωτήματα πλανιόνταν στο κεφάλι μου.

«…Πέσμου πουλί μου πως περνάς να πάψω να χω πόνο
γιατί έχω την έγνοια σου χίλιες φορές το χρόνο.
Έφυγες και χωρίσαμε κι αμοναχή θα ζήσω
Μα 'χω ελπίδα πως μπορεί πάλι να 'ρθεις οπίσω…»

Είχε κάνει και πέτρα το πλακάκι στο μπάνιο, ήθελαν και καθάρισμα τα εξωτερικά παντζούρια, άσε, ζούσα ένα δράμα. Ενώ είχα αποφασίσει στωικά να κάνω εγώ τις δουλειές μέχρι να επιστρέψει, άρχισα να βρίσκω το όλο arrangement κάπως δύσκολο να φέρω βόλτα. Έκανα τις δουλειές με την κουκλάρα να περιφέρεται μέσα στα πόδια μου και να προσπαθεί να με βοηθήσει ξεσκονίζοντας με το μωρομάντηλο. Βασικά δεν έκανα δουλειές αλλά συγύριζα την ακαταστασία που άφηνε στο πέρασμα της. Σε αυτό το καθοριστικό σημείο, η Κινέζα μου έστειλε μήνυμα ότι κάτι της έτυχε στην Κίνα και δεν ξέρει πότε θα επιστρέψει. Δηλαδή μπορεί να έφυγε για πάντα. Χωρίς επιστροφή.

«Για δες καιρό που διάλεξε η Κινέζα να με κλάσει,
Τώρα που μαζεύουν σκόνη τα χαλιά,
Και θέλει σφουγγάρισμα η πλάση.»

(είναι και επίκαιρο)

(Λες να την ανακάλυψε το immigration? Αποκλείεται…Αφού η Κινέζα μου ήταν νόμιμη…)

Ξέρεις πόσο δύσκολο είναι να βρεις καθαρίστρια στις μέρες μας? Πιο εύκολο είναι να κάνεις στεγαστικό δάνειο με χαμηλό επιτόκιο (στην Κύπρο) παρά να βρεις αξιόπιστη καθαρίστρια να σου καθαρίζει το σπίτι. Στα αυτιά μου ηχεί το σοφό ρητό που λένε όλες οι σύγχρονες εργαζόμενες γυναίκες παγκοσμίως: «Χωρίς τον άντρα σου μπορείς να ζήσεις. Χωρίς της καθαρίστρια σου δεν μπορείς.» Οι μητέρες μας ανήκουν σε μια super γενιά που ήταν εργαζόμενες και ταυτόχρονα νοικοκυρές. Η γενιά μου πολύ φοβάμαι είναι μόνο εργαζόμενη. Το νοικοκυρά κάπου χάθηκε στην πορεία.

Να φέρω οικιακή βοηθό από το εξωτερικό δεν είναι επιλογή. Που να τη βάλω? Στη ταράτσα σε αντίσκηνο? Άσε που δεν θέλω να έχω την έγνοια της. Χρειάζομαι μια γυναίκα που να έρχεται σπίτι μου 1 φορά την εβδομάδα (ένα πρωινό ας πούμε) και να καθαρίζει. Αυτό. Και ειρήνη σε όλο τον κόσμο.

Όλες οι Κύπριες καθαρίστριες που ρώτησα έχουν γεμάτο πρόγραμμα και δεν προλαβαίνουν, sorry. Ούτε άμα τις παρακαλέσεις ευγενικά. Ούτε άμα προσπαθήσεις να τις δελεάσεις λέγοντας τους πως το σπίτι είναι πολύ μικρό και εύκολο να καθαριστεί. Δεν τις συμφέρει, λένε. Θέλουν όσο μεγαλύτερο σπίτι γίνεται για να γεμίζουν τις ώρες τους…. άσε που μου δημιουργούν το κόμπλεξ «νέα, ανεπρόκοπη γυναίκα με ΜΟΝΟ ένα μωρό, τι εννοείς δεν προλαβαίνεις να καθαρίσεις μόνη σου? Εγώ στην ηλικία σου είχα 3 ατίθασους γιους, δούλευα σε εργοστάσιο ΚΑΙ κρατούσα το σπίτι μόνη μου.» Αυτός ο τομέας της οικονομίας μας προφανώς ΔΕΝ εμφανίζει κρίση. Καρα-τσεκαρισμένο… Τώρα που το σκέφτομαι, οι Κύπριες καθαρίστριες είναι λίγο intimidating…

Μάλλον θα πρέπει να επεκτείνω την έρευνα μου και σε γυναίκες από το πρώην ανατολικό μπλοκ. Όπως και με την πρώην Κινέζα-καθαρίστρια μου, υποψιάζομαι ότι θα είμαστε πάλι χαμένες στη μετάφραση αλλά τουλάχιστον δεν θα βρωμίσουμε. Desperate times call for desperate measures…

21 Comments:

At 09 March, 2009 10:33, Blogger Lalù said...

Τώρα που το λες, όλες οι εταιρείες χάνουν πελάτες, χάνουν συμβόλαια... και η καθαρίστρια όλο μου αλλάζει την ημερα μου γιατί όλο πιο πολλή δουλειά έχει... και όλο και μου στέλνει άλλη από την Βραζιλιάνικη παροικία (γιατί τις τυχαίνουν έκτακτα 'τυχερά').
Μήπως κάνουμε λάθος δουλειά?

 
At 09 March, 2009 11:23, Anonymous Anonymous said...

Desperate Housewife έναν πράμαν...

 
At 09 March, 2009 11:30, Anonymous Anonymous said...

Iron Express: the best service in Cyprus. They pick up your ironing and delivery it the same day. They don't do housework but at least you'll have nice crisp shirts..........
99355544

 
At 09 March, 2009 11:30, Anonymous Anonymous said...

Iron Express: the best service in Cyprus. They pick up your ironing and delivery it the same day. They don't do housework but at least you'll have nice crisp shirts..........
99355544

 
At 09 March, 2009 11:30, Anonymous Anonymous said...

Iron Express: the best service in Cyprus. They pick up your ironing and delivery it the same day. They don't do housework but at least you'll have nice crisp shirts..........
99355544

 
At 09 March, 2009 13:11, Blogger iveks said...

Χωρίς τον άντρα σου μπορείς να ζήσεις. Χωρίς της καθαρίστρια σου δεν μπορείς.»

Polla dinati kouventa touti, arese mou polla.

Pantos re paithkia ine gegonos afto me tis katharistries. Tin perasmeni vdomada emena i diki m, mou allaxe tis meres pou thelei na erxete giati dithen den prolavainei.... krisi tziai pellares. Ine ola thema psixoligias pou ksekina apo ta MME kai epireazoun ton kosmo se magalo vathmo telilka.

 
At 09 March, 2009 13:14, Blogger iveks said...

Kane kai kamia fanouripitta Drakouna m just in case... gia tin kineza.

 
At 09 March, 2009 13:22, Blogger MARINOS said...

νομιζω για τη φανουρόπιττα θα συμφωνήσω κι εγω. Η γιαγιά μου επιμένει πως "αμα κάμεις 7 φανουρόπιττες ο Αγιος σε ακούει!"

Αν τις κάμεις και σου φανερωθεί καμιά κινέζα, ενημερωσε να το πω της γιαγιάς να χαρεί!

 
At 09 March, 2009 13:53, Blogger iveks said...

Marino m kala...entaxei ipame, alla oxi kai 7 fanouropittes.... diladi tziai toutos o agios thelei 7 gia na valei llio to sieri tou?

 
At 09 March, 2009 13:58, Anonymous Anonymous said...

emena ekeino pou me kanei na aporw einai pws i perasmeni genia twn mamadwn mas ta ebgaze pera, me douleia spiti paidia kai antra ki egw molis pou prolavainw na kanw ta vasika, kai ipospi oti fernw katharistria mia fora tin vdomada, prosexoun mou to moro kai trwme sti mamma, kai pale kathe nixta niwthw ptwma
mipws ftaei i isotita twn 2 filwn?

 
At 09 March, 2009 15:32, Anonymous Anonymous said...

oi kipries katharistries einai ontws poli intimidating...

 
At 09 March, 2009 21:00, Blogger Gourouna said...

Twra p na to giriseis sto anatoliko mplok prosexe na men peseis se jini p epesa egw. Irte estathike mes ti mesi tou saloniou j efkale ta rouxa ths na forisei "ta rouxa ths douleias" j ekame to idio j p efuen! Ennoeite htan h prwth k h teleutaia fora p tin eida k me eide!!

 
At 09 March, 2009 21:20, Anonymous Anonymous said...

Ka8aristis en sou kamnei?exw upopsin mou ena xamogelasto kopellin apo tin India pou tou pernoun te8kies douleies, Psaxnei apegnosmena gia douleia kai den vriskei.... giati den kaneis strofi se andres ????Skepsou to paraginete

 
At 10 March, 2009 06:47, Blogger the Idiot Mouflon said...

Επαναδιαπραγμάτευση των καθηκόντων με τον έτερο-έταιρο, αναθεώρηση συμπεριφορών που παράγουν ρύπους και αναδιοργάνωση ωραρίου δεν...;

 
At 10 March, 2009 09:43, Blogger drakouna said...

τσου. Το δοκίμασα.

 
At 10 March, 2009 21:48, Anonymous Anonymous said...

H Κινέζα σου πάει, πάππαλλα.
Been there, seen that!

Απλά κατεβαίννεις στη Λήδρας την Κυριακή, φορείς μιαν ταπελλούαν "Ι'Μ LOOKING FOR A HOUSE-MAID.PAYING IN ADVANCE" τζιαι εννα δεις πόσες εν να βουρήσουν.
"...ένα συνονθύλεμα φυλών, έτρεξαν προς το μέρος σου, διψώντας για στέγη και τροφή..Κι επέστρεψες πίσω, στο παραθύρι, στο κέντημα, με συντροφιά την (ό,τι ράτσαν είναι) και τ'ολόγιομο φεγγάρι που καθρεφτιζόταν στο πρόσωπο της Κουκλάρας.

 
At 11 March, 2009 13:40, Anonymous Anonymous said...

Κόρη Δρακούνα, εν θα έγραφα τίποτε αλλά τούτο το πράμα με τις βοηθούς στην Κύπρο φακκά μου πολλά....
Είμαι τζαι εγώ εργαζόμενη μητέρα τριών παιδιών τζαι καταφέρνω τα μια χαρά. Πάω δουλειά, δκιεβάζω των κοπελλουθκιών, καθαρίζω το σπίτι, μαειρεύκω κάθε μέρα και βρίσκω και χρόνο και για το γυμναστήριο. Και ξέρεις κάτι, όχι μόνο εσύ αλλά και όλες οι υπόλοιπες που έχουν ξένες να καθαρίζουν τα σπίθκια τους, δεν έχει πιο μεγάλη ευχαρίστηση. Πέτο μαζοχισμό ή οτιδήποτε άλλο αλλά άμμαν τελειώσω το καθάρισμα τζαι φκω στον κήπο μου τζαι κόψω τζαι τα τριαντάφυλλα τζαι στολίσω τα βάζα μου, ειλικρινά νοιώθω ότι αγαπώ ακόμη παραπάνω το σπίτι και την οικογένεια μου. Τούτο το πράμα με τις καθαρίστριες έχει παρατραβήσει. Δεν μπορώ να φανταστώ άλλη γυναίκα να καθαρίζει το σπίτι μου. ΄Ισως έτσι έμαθα και εγώ από την δική μου οικογένεια, ίσως μεγάλωσα με άλλες αξίες, ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτισσα ίσως...πολλά ίσως....Πιστεύω ότι με αυτό τον τρόπο μεγαλώνουν πιο σωστά και τα παιδιά μας και μαθαίνουν να αναλαμβάνουν και τις δικές τους ευθύνες.Ελπίζω να μην μακρυγόρησα και ελπίζω να μην έθιξα κανένα και ακόμη περισσότερο ελπίζω να συμμερίζονται και άλλες τις δικές μου απόψεις.
Ελένη

 
At 11 March, 2009 18:54, Blogger drakouna said...

Έλένη, είσαι το ίνδαλμα μου και θέλω να σου μοιάσω. Ζεις, ζεις και μας καθοδηγείς.

Μέχρι να τα καταφέρω να σου μοιάσω όμως, θα πρέπει να βρω μια καθαρίστρια :)

 
At 12 March, 2009 09:36, Blogger DaisyCrazy said...

Οι κύπριες καθαρίστριες είναι πολύ εκφοβιστηκές άσε που ό,τι δουν ή ακούσουν στο σπίτι σου μετά το μαθαίνει τουλάχιστον όλη η γειτονιά τους.
Να βρεις καθαρίστρια από χώρες του ανατολικού μπλοκ, γουάι νοτ δηλαδή; Εγώ είχα μια και η μοναδική ώρα που είχε ελεύθερη ήταν Κυριακή πρωί! Τι να κάνουμε την φέρναμε και ξυπνούσαμε από τα χαράματα την μοναδική μέρα που είχαμε να ξεκουραστούμε λίγο.
Τώρα αυτή άφησε την καθαριστική και βρήκε καλύτερη δουλειά. Άντε να βρεθεί άλλη.. Όπως ακριβώς τα λες: πιο εύκολο είναι να κερδίσεις σπίτι στο Τρόοδος φουλ επιπλωμένο από ότι να βρεις καθαρίστρια καλή και την μέρα που σε βολεύει. Μάλλον δεν είναι δύσκολο είναι ουσιαστικά ακατόρθωτο!
Μήπως η λύση είναι καμιά εταιρεία που έχει συνεργείο; Αλλά μένω σε 120τετρ. σπίτι τι να κάνει το συνεργείο; Άσε που θα χρεώνει δεν ξέρω και γω πόσα...

 
At 03 August, 2009 18:51, Anonymous 23χρονη πελοποννήσια said...

Αυτό που σκέφτομαι εγώ είναι το εξής..
Πώς τα καταφέρνει η καθαρίστρια και μέσα σε χρόνο ρεκόρ κάνει το σπίτι λαμπίκο
ενώ εγώ στον ίδιο χρόνο απλώς έχω καθαρίσει μόλις μισό δωμάτιο..
???
Μάλλον είναι και αυτό μία γνώση όπως... η Ιστορία, τα Μαθηματικά, το Πιάνο, η Πληροφορική, το Πώς να μεταφερθείς από χρήση pc σε mac,το Πώς να χειρίζεσαι τα οικονομικά σου, το Πώς να τα βγάλεις πέρα στη ζωή, το Πώς να βελτιώσω την επαγγελματική μου ζωή, το Μαγείρεμα, το Βρες υποτροφία για τις σπουδές σου, το Πώς φροντίζουμε τα νεογέννητα, κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ
Μου φαίνεται πρέπει να μαθητεύσω δίπλα σε καθαρίστρια να μου μεταδώσει τα φώτα της...

 
At 12 August, 2009 16:27, Anonymous Anonymous said...

I THE GOD

IVDRA

http://www.lifo.gr/blogs/u5063

 

Post a Comment

<< Home


ΠΡΟΣΟΧΗ: Το blog βλάπτει σοβαρά την υγεία όλων όσων δεν διαθέτουν χιούμορ.