Ερώτηση
Μπορεί κάποιος που κατάλαβε να μου εξηγήσει γιατί η ΟΕΛΜΕΚ διαμαρτύρεται που το πανεπιστήμιο Κύπρου θέλει να προσθέσει θέσεις για άτομα που αντί απολυτήριο και εισαγωγικές εξετάσεις έχουν GCEs και GCSEs?
Η ΟΕΛΜΕΚ (που εκπροσωπεί τους καθηγητές μέσης εκπαίδευσης) γιατί ανακατώνεται σε θέμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης?
Τα επιχειρήματα που άκουσα μέχρι τώρα (…μπλα μπλα αντισυνταγματικό… μπλα μπλα αλλάζει τη φύση της εκπαίδευσης μας…μπλα μπλα άδικο) για να είμαι ειλικρινής, δεν με έπεισαν.
Οδηγούμαι στο συμπέρασμα ότι η ΟΕΛΜΕΚ αντιδρά, διότι το highly priced σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων (που δίνει νόημα και ψωμί σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς της μέσης εκπαίδευσης σήμερα) το οποίο, μέχρι στιγμής, καθορίζεται και ελέγχεται από το κράτος (δομή, τα εξεταζόμενα μαθήματα, την ύλη, σε κάποιες περιπτώσεις τις προσφερόμενες θέσεις σε κάποια τμήματα, την αίτηση και τη διαδικασία υποβολής της, τα εξεταστικά τέλη, τον καταρτισμό των δοκιμίων, την εξέταση, τη διόρθωση, την εξαγωγή αποτελεσμάτων, μέχρι και την κατάταξη στα τμήματα) σε σύγκριση με άλλα συστήματα εισδοχής που υπάρχουν, κινδυνεύει να φανεί πόσο γελοίο είναι.
Άρα είναι πολύ πιο απλό να πολεμάς τη σύγκριση.
Όχι?
Η ΟΕΛΜΕΚ (που εκπροσωπεί τους καθηγητές μέσης εκπαίδευσης) γιατί ανακατώνεται σε θέμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης?
Τα επιχειρήματα που άκουσα μέχρι τώρα (…μπλα μπλα αντισυνταγματικό… μπλα μπλα αλλάζει τη φύση της εκπαίδευσης μας…μπλα μπλα άδικο) για να είμαι ειλικρινής, δεν με έπεισαν.
Οδηγούμαι στο συμπέρασμα ότι η ΟΕΛΜΕΚ αντιδρά, διότι το highly priced σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων (που δίνει νόημα και ψωμί σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς της μέσης εκπαίδευσης σήμερα) το οποίο, μέχρι στιγμής, καθορίζεται και ελέγχεται από το κράτος (δομή, τα εξεταζόμενα μαθήματα, την ύλη, σε κάποιες περιπτώσεις τις προσφερόμενες θέσεις σε κάποια τμήματα, την αίτηση και τη διαδικασία υποβολής της, τα εξεταστικά τέλη, τον καταρτισμό των δοκιμίων, την εξέταση, τη διόρθωση, την εξαγωγή αποτελεσμάτων, μέχρι και την κατάταξη στα τμήματα) σε σύγκριση με άλλα συστήματα εισδοχής που υπάρχουν, κινδυνεύει να φανεί πόσο γελοίο είναι.
Άρα είναι πολύ πιο απλό να πολεμάς τη σύγκριση.
Όχι?
68 Comments:
Για να διεκδικήσω καλή θέση πρέπει να κερδίσω τζαι το τελευταίο χιλιοστό.
Για να το διεκδικήσω πρέπει να κάμω ιδιαίτερα.
Τα ιδιαίτερα για τες προεισαγωγικές πρέπει να τα κάμω σε καθηγητή του δημοσίου που ξέρει την ύλη.
Ο καθηγητής παίρνει από το δημόσιο 10 λίρες την ώρα για 30 μαθητές.
Ο καθηγητής παίρνει από τα παράνομα ιδιαίτερα 10 λίρες την ώρα ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ.
Για να κάμω GCE ιδιαίτερα εν χρειάζεται να πάω σε καθηγητή του δημοσίου.
οκ, καλά εκατάλαβα :)
Νυν υπέρ πάντων η πούγκα!
Ένα ΜΕΓΑΛΟ ρισπέκτ στην Δρακούνα!!!
Θύμησμε να σου τζιεράσω μιαν Κορόνα με λεμόνι τζιαι ενα τσίζμπουρκερ που την Μπάμπυλον μόλις σφίξουν λλίον οι πιράες.
1) Γιατί οι μαθητές των ιδιωτικών να έχουν δύο επιλογές για εισδοχή στο Πανεπιστήμιο και οι μαθητές των δημοσίων να μπορούν να εισαχθούν μόνο με τις Παγκύπριες Εξετάσεις?
2)Η ιδιωτική εκπαίδευση κατέχει ποσοστό 15% των μαθητών (και περιλαμβάνει όλες τις τάξεις από 1η μέχρι 7η), πόσο ποσοστό να κρατούν αυτοί που είναι τελειόφοιτοι? Με το να μπορούν να διεκδικήσουν 10% των θέσεων, δε νομίζετε ότι βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση?
Δεν διαφωνώ με την εισδοχή βάση εξωτερικών εξετάσεων, φτάνει να διευθετηθούν τα πιο πάνω. Και σε τελική ανάλυση, πόσοι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων θα επιλέξουν τελικά το Πανεπιστήμιο Κύπρου?
συμφωνώ ότι πρέπει να αλλαξει το σύστημα, αλλά πόθεν ως τα πόθεν αντί για το κράτος να καθορίζει ένα εξεταστικό συμβούλιο στην Αγγλία (ένεν έτσι που αξιολογούνται τα GCE;- διαφωτίστε μας εσείς του English School)ποιοί εννα περάσουν σε πανεπιστήμιο όπου η γλώσσα διδασκαλίας είναι τα ελληνικά; Και ακόμα και αν δεν είναι έτσι τα πράματα (sorry, έχασα επεισόδια, παίζει κ να είναι τα αγγλικά), γιατί πρέπει και με τις ευλογίες του οποιουδήποτε φορέα του κράτους να πληρώνουμε για να μπαίνουμε στο πανεπιστήμιο; Και όι, τα ιδιαίτερα ενεν απαραίτητα. Άμα σταματήσουν να μπαίνουν με τα μέσα στην εκπαίδευση οι διάφοροι άχρηστοι, να δεις που και οι εκπαιδευτικές ώρες φτάνουν και οι μαθητές μαθαίνουν.
@anonymous 1: Δηλαδή αν ένας μαθητής δημοσίου σχολείου πάει με GCEs δεν θα τον δεχτούν?
@anonymous 2: Στην Αγγλία γίνεσαι δεκτός στο πανεπιστήμιο και με το απολυτήριο σου. Στην Κύπρο γιατί να μην μπορείς να γίνεις δεκτός με το GCE σου?
Άτε τωρααααά, πάλε εννα ακούσουμε τες ίδιες μαλακίες περι άνισων ευκαιριών, αγγλολαγνείας τζιαι ηθικής λαλεί οτι καλομαθαίνουμε τα μωρά του ιδιωτικού.
Έσυζητήσαμε το θέμα στο μπλόκ του Λεξιπένητα. Αναπτυχθήκαν πλήρως τα επιχειρήματα υπέρ τζιαι κατά.
Προσωπικά βλέπω οτι κινδυνέυουν τα οικονομικά συμφέροντα των καθηγητών τζιαι βρίσκουν διάφορες αφορμές/δικαιολογίες να τα υπερασπιστούν.
@joshoua: Δεκτή η Corona αν και είμαι fan της Hoegaarden :)
Παιθκιά! Αν και ωραία με λεμόνι, η Corona πίνεται με λάιμ. Το Hoegaarden όμως πίνεται με... λεμονάκι. Ιδίως άμαν σφίξει το καλοκαίρι.
Dutchie
Apantisi pros drakouna dia erotisi pou ipobale ston anonimo 1. Oxi den 8a ton dektoun. I eisdoxi sto panepistimio me GCEs isxiei mono gia ma8ites idiotikon sxoleion. To brisko adiko!!!
Dioti ta GCE en pio efkola pu tes proisagogikes (se kapia mathimata tulaxiston).
Ekama je ta 2, je sta mathimata pu ekama (Pure, Physics, Stat) en i idia ili pano kato to GCE me tin triti likiu, alla sto likio emvathinis polla parapano.
Τα GCE είναι για αγγλικά πανεπιστήμια!
Γιατί να μην μπουν και τα SAT και τα ΤOEFL, και της Σορβόνης με τουτη τη λογική; Πόσο αγγλική δουλεπρέπεια σιόρ;
sifono me tin kuella
to ti en adiko gia mena en oti oi
8eseis sto panepistimio kiprou en elaxistes se sxesi me ti zitisi.
me touto to metro ena ginoun akoma ligoteres.
gia mena i lysi eni na anoi3oun pio polles 8eseis kai pio polla tmimata sto panepistimio
tora na sugkrinoume me tin agglia nomizo en exei nomizo epeidi to sustima kai o tropos leitourgias ton panepistimion en entelos diaforetikos.
isos 8a itan pio xrisimo an kapoios 3erei pos leitourgoun ta panepistimia sti gallia h sti germania (oxi gia 3enous foitites)
Sti gallia mpenun uni ULLI osi exun apolitirio.
Apolitirio simeni isdoxi sto papenpistimio. Fisika, en pio diskolo na piasis apolitirio sti gallia apoti stin kipro, persi ixan pososto epitixias peripu 80kati% je epanigirizan dioti itan to pio psilo olon ton epoxon...
Ομολογώ ότι δεν έχω διαβάσει τον σχετικό κανονισμό, αλλά μόνο ό,τι γράφτηκε στα ΜΜΕ. Σμφωνώ ότι για την ΟΕΛΜΕΚ το μόνο τους μέλημα εν η τσέπη τους. Ασε που σχεδόν πάντα η αυτόματη αντίδραση των συντεχνειών στην Κύπρο σε οποιαδήποτε πρόταση για αλλαγή είναι 'όχι', χωρίς καν καλά καλά να εξετάσουν την πρόταση.
Τώρα, επί της ουσίας:
Αγγλολαγνεία κτλ: Θα γίνεται δεκτό επίσης το Ευρωπαϊκό και διεθνές baccalaureat (ή μπακκαλορεάν που το είπε ο δημοσιογράφος του ΡΙΚ εψές) και 'άλλα παρόμοια πιστοποιητικά εξετάσεων'. Την αγγλολαγνεία πού την είδετε;
Διάκριση: Αυτά τα κριτήρια εισδοχής δεν ισχύουν για όσους δώσουν τις Παγκύπριες. Άρα ένας απόφοιτος ιδιωτικού σχολείου που δώσει Παγκύπριες θα κριθεί βάσει της βαθμολογίας του στις Παγκύπριες, και όχι βάσει των GCEs του. Συν, το 10% απ'ότι κατάλαβα θα επανεξεταστεί στα επόμενα χρόνια.
Λαχανάκι Βρυξελλών
- Οι θέσεις εν υπεράριθμες, εν επηρεάζεται ο αριθμός για όσους διούν προεισαγωγικές.
- Το πανεπιστήμιο εννα δέχεται τζαι το baccalaureat ή ινταλως διάολο γράφεται τζαι κάποια άλλα γενικώς αποδεκτά standardized διπλώματα.
okay asto paroume etsi. afou oi
8eseis en uperari8mes an den simpliro8oun tote ena mpainoun se katanomi gia osous dioun pagkupries e3etaseis?
pou ti stigmi pou parexei toses liges 8eseis to pan kyprou en sosto na exei dipla kritiria eisdoxis?
afou ipan ta gcse enna ishisoun mono an av3ithoun oi theseis tou panepistimiou gennika
Όλο το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να αλλάξει αλλά Πρώτα από όλα ο τρόπος εισδοχής ο οποίος δημιουργεί τα προβλήματα παραπαιδείας ΚΑΙ. είναι απάνθρωπος, λανθασμένος, τυφλός και τριτοκοσμικός
Ωραίο πράγμα η πρόοδος όμως επέρχεται μόνο με την αλλαγή.
Αν δεν αλλάξει η παρούσα κατάσταση δεν πρόκειται να υπάρξει καμία πρόοδος.
Το πρόβλημα, όχι μόνο στη παιδία αλλά γενικά, είναι ότι οι περισσότεροι φοβούνται την αλλαγή
Ή ακόμα χειρότερα τους βολεύει να παραμείνουν τα πάντα ως έχουν.
Σαν το Κυπριακό ένα πράμα..
epidi prepi na ipostiri3oume tin dimosia paideia opws eni-j as 8elei j kamposi veltiwsi-en mas peirazei,, j en mas koftei gia ta paranoma frontistiria-afou oloi paranomoi eimaste stin ousia mas...j epidi eimai maggas k to kefi mou 8a kamw.
geia
:)
paithkia signomi dld.....exi ediavasa oula ta comments alla kanenas en eipe to pio simantiko....
jinoi twn agglikon idiotikon sxoleion pothen sta pothen na mpoun se ellinofono panepistimio?
ena fkoun pou mesa nomizete? ego lalo sas apokliete. as mpoun je meta GCE tous osa exoun.
parakato? en lioi jinoi pou teleionoun aggliko sxoleio je 3eroun na grafoun sosti ekthesi i project sta ellinika. Afou pou ta 7 xronia sxedon ta 5 xronia kamnoun ta oula sta agglika.
Πελλόπλασμα, με την ίδια λογική, εμείς των ελληνόφωνων δημοσίων, πόθεν στα πόθεν μπαίνουμε σε ξενόγλωσσα πανεπιστήμια; Τζιαι φκαίνουμε τζιαι που μέσα; Που εκάμναμε τα 12 χρόνια ούλλα στα ελληνικά;
Λαχανάκι Βρυξελλών
Πάντως το πελλόπλασμα έχει δίκιο. Εγώ ξέρω μερικούς απόφοιτους αγγλόφωνων σχολείων που δεν ξέρουν ούτε να γράψουν ελληνικά, αν το πιστεύετε. Ενώ όσοι τελειώσαμε εληνόφωνα δημόσια, μια χαρά και να γράψουμε αγγλικά και να καταλάβουμε (οι περισσότεροι τουλάχιστον). Για κάποιο τρελλό λόγο υπάρχει διαφορά.
Για κάποιο τρελλό λόγο εν έσηετε ιδέα...
τζιεγώ ξέρω κάποιους που αν τζιαι εν κάτοχοι απολυτηρίου της δημόσιας εκπαίδευσης εν ξέρουν να γράψουν ούτε ελληνικά, ούτε αγγλικά τζιαι ούτε να μιλήσουν κυπριακά πέραν του Ρε πελλέ(αντίστοιχο του dude)
Εν τζιαι σημαίνει ότι ούλλοι οι μαθητές του δημοσίου εν έτσι..απλά σημαίνει οτι πρέπει να κάμω νέες γνωριμίες
Οκ, αν μόνο μαθητές ιδιωτικών σχολείων δικαιούνται να χρησιμοποιήσουν GCEs για εισδοχή στο πανεπιστήμιο είναι όντως άδικο. Θα έπρεπε όλοι να δικαιούνται να παρουσιάσουν ότι περασμένες εξετάσεις έχουν και να δικαιούνται μια θέση.
Επίσης, δεν μπορώ να δεχτώ το argument ότι μόνο όσοι τέλειωσαν ελληνόφωνο σχολείο πρέπει να μπαίνουν στο κυπριακό πανεπιστήμιο. Η παιδεία είναι για όλους. Τι σχολείο τέλειωσες και αν σε δυσκολεύει στην ύλη του πανεπιστημίου που διάλεξες να πάεις είναι πρόβλημα του φοιτητή.
Πάντως όλοι οι πουπάνω φαίνεται να συμφωνούν ότι η ΟΕΛΜΕΚ αντιδρά χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα.
Εν εδκιάβασα ούλλα τα σχόλια άρα μπορεί να επαναλάβω κάτι ποθ είπετε.
Γιατί ρε τζείνοι του δημόσιου εν κάμνουν τζαι GCE για να παν Αγγλία? Εγώ που είμαι του ιδιωτικού πρέπει να κάμω παράπονο στο Ιμπίριαλ τζαι στο LSE να μεν πιάνει που δημόσιο γιατί οι "δημόσιοι" κάμνουν τζαι το απολυτήριο και μπορούν να πιαν θέση στο Πανεπιστήμιο Κύπρου/Ελλάδα?
Εν μου τρώων τη δική μου θέση τζιαμέ?
I apopsi mou einai oti prepei na einai eniaio to systima eisdoxis. Mia koini eksetasi. An theloun, as tin metafrasoun agglika, gallika, armenika. Kai oudemia sxesi prepei na exoun me to apolytirio. I enopoiisi eniaiwn kai eisagwgikwn en elyse kanena provlima, kai kyriws oxi tis parapaideias. E3allou, i "posostosi genikotera prepei na efarmozetai me feidw, kai mono ekei opu yparxei emfanes elleimma dimokratias (theoritika proswrina, alla 3ere3te ti isxyei me to proswrina se touto ton topo), alliws ginetai parathyraki gia tous oligous... Afta.
@roam an esena omos en se dextei to imperial mporeis na kameis aitisi sto manchester kot kai na mpeis telika s ena panepistimio sti xora pou 8eleis.
kapoios pou 8elei na spoudasei stin kipro mporei mono sto panestimio kiprou na apeu8in8ei (en valo ta idiotika fysika)
Γιατί όλοι, μα όλοι... και των ιδιωτικών και των δημόσιων... αποδέχεστε τόσο αδιαμαρτύρητα ότι για να μάθεις, για να μορφωθείς, για να μπορείς να ασκείς επάγγελμα -και ουσιαστικά, για να πετύχεις -ο μόνος δρόμος είναι η κατοχή ναρκωτ... εεε.. διπλώματος, είτε ιδιωτικού, είτε δημόσιου "Εκπαιδευτικού Ιδρύματος".
Πρώτον, πόσοι από τους μεγαλύτερους σε ηλικία δεν συνάντησαν περιπτώσεις όπου οι σπουδές (οι δικές σας ή των φίλων σας) τελικά απείχαν έτη φωτός από αυτό που αντιμετωπίζεις στον πραγματικό χώρο εργασίας; Ίσως αυτό να μην ισχύει για όλα τα Ιδρύματα, έχω όμως την εντύπωση ότι πάει να γίνει ο κανόνας στην παιδεία.
Δεύτερον, στην εποχή του Διαδικτύου... πραγματικά πιστεύει κανεις ότι η γνώση ανήκει αποκλειστικά στους καθ-οδ-ηγητές; Δηλαδή, στην ηλικία που πάει κανείς πανεπιστήμιο, άμα από μόνος τους δεν είναι ικανός να μαζέψει γνώση και εμπειρίες.... ε, τότε ούτε το πανεπιστήμιο θα βοηθήσει.
Είναι τόσα πολλά που μπορεί να μάθει κανείς από μόνος του... είναι τόσες πολλές οι εμπειρίες που μπορεί να μαζέψει... Απλώς, βολευτήκαμε όλοι με την γνώση "ντελίβερυ" και βολεύτηκε και το σύστημα με τον έλεγχο -ιδιωτικό ή κρατικό -και της γνώσης και της "αξιολόγησης".
Είναι η έυκολη λύση πια το "πτυχίο" ...στην ουσία... βαριόμαστε να πασκίσουμε.
@ the idion mouflon:
pou ena paeis na zitiseis douleia k ena s zitisoun ta xartia sou ena tous peis 'kolojiazw oulli mera mes to internet?'
eite to 8eleis eite oxi, zeis mes to gamimeno to systima. i ennoia s eprepe na itan pws na to kameis pio dikaio.
k dikaio se touti ti periptwsi einai na men xrwstw thn ypoloipi zwi mou to daneio gia ena ptyxio. alla e3exasa, sto cyprus panta i trapeza eshiei parartima spiti mas k en dia daneia alla kofkei lires. atoka.
Είμαι αυτοεργοδοτούμενος. Πράγματι, τώρα τελευταία ετάκκωσα τα ούλλα... αλλά και να εργαζόμουν, η φύση της εργασίας μου (μετάφραση) θα με κρατούσε πάλι κολλημένο στο ΠιΣι.
Δεν πήγα ποτέ "ιδιαίτερα αγγλικών", στο κολλέγιο μπήκα με "placement test".
Το Διαδίκτυο το ανέφερα ως μια μόνο από τις εναλλακτικές λύσεις στο θέμα "συλλογή γνώσεων". Τέχνη μπορείς να μάθεις και εμπειρία μπορείς να αποκτήσεις ... ΚΑΙ με άλλους τρόπους μελέτης ή και μέσω της δοκιμής.
ΔΕΝ είναι η πανεπιστημιακή ύλη ο μόνος δρόμος και ΔΕΝ είναι τα "textbooks" (σχολικά βιβλία και εγχειρίδια) ευαγγέλια. Έπιπλεον, ακόμη και αυτά δικαιούται κάποιος να τα μελετήσει και να μάθει από αυτά χωρίς να εγγραφεί σε πανεπιστήμιο.
Κολλημένοι όμως είμαστε όλοι μας στην πεπατημένη "πάρε χαρτί, δείξε το, πάρε δουλειά". Κατί σαν το "άνοιξε περιτύλιγμα, κατανάλωσε, πέταξε περιτύλιγμα". Δεν είναι η μόνη οδός, ευχαριστώ όμως που αποδεικνύεις το κόλλημα μας. Κόλλα το ρε φίλε.
Την έγνοια μου δεν θα την ορίσεις εσύ, κάτι τέτοιο θα ήταν εξ ορισμού άδικο.
Για το δε σύστημα, όλοι είμαστε εντός... ή αν προτιμάς... το σύστημα είναι εντός μας. Η στάση που θεωρώ ιδανική είναι αυτή του Ιππότη στην "Έβδομη Σφραγίδα" του Μπέργκμαν. Αν θέλεις καταλάβεις.
Δουλειά μπορεί κάποιος να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ και χωρίς να υποταχτεί σε πανεπιστήμια και τράπεζες. Α! Δάνειο δεν έκανα ποτέ.
απόδειξη-υπόδειξη... είδες η βιασύνη;
@ Δρακούνα:
Γιατι αναφέρεσαι στο θέμα σάννα τζιαι εν πρόβλημαν της ΟΕΛΜΕΚ; Νομίζω τον παραπάνω κόσμο, μόνο για την ΟΕΛΜΕΚ εν τον ενδιαφέρει. Το ουσιαστικό πρόβλημα εχει να κάμει με τους μαθητές. Τους μαθητές που ΔΕΝ έχουν τες ίδιες ευκαιρίες για εισδοχή στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Και αυτό γιατί:
α) Οι τελειόφοιτοι των ιδιωτικών μοιράζουνται το 10% των θέσεων και όλοι οι υπόλοιποι το 90% (αν είναι δυνατόν!)
β) Οι τελειόφοιτοι των ιδιωτικών μπορούν να εισαχθούν τόσο με εισαγωγικές εξετάσεις όσο και με GCEs (ενώ οι τελειόφοιτοι του δημοσίου όχι)
Και τα 2 θέματα ετέθηκαν ξανά πιο πάνω αλλά εν επρόσεξα να δόθηκεν καμια απάντηση.
Κατά τα άλλα να συμφωνήσω και με τον παραπάνω ανόνυμο. Η άποψη του Αγρινού σουρεαλίζει...
Εγώ μπορεί να σουρεαλίζω... αλλά εσείς σκοτώνετε τα παιδιά σας.
Τα πείσατε ότι "μόνο με το δίπλωμα" θα ερθεί η καταξίωση και η ευτυχία. ΔΕΝ είναι αλήθεια αυτό.
Το μόνο που επιτυγχάνει κάποιος με αυτή την τακτική είναι να τα προετοιμάζει για υποδούλωση στον όποιο "ορίζει" τα στάνταρ (στοίχημα ηλιθίου), όπως ακριβώς γίνεται με τον "καλό μαθητή" όταν ανταποκρίνεται στα πρότυπα που ο δάσκαλος/καθηγητής βάζει... όπως ακριβώς συμβαίνει με τον "κακό μαθητή" / νεαρό αντιδραστικό όταν υιοθετεί τα πρότπυα που βλέπει στο τελευταίο χιτ - βίντεο κλιπ... όπως ακριβώς παθαίνουμε όλοι μς άμα μας πείθουν πως "οι νικητές αγοράζουν το δικό μας προϊόν".
Ίδιος μηχανισμός, διαφορετικά σύμβολα.
Για να είσαι επιτυχία, κάμε όπως ορίζω εγώ (και στην ουσία κάμε με -πιο πλούσιο -αφέντη σου).
Και ενώ κάποιοι αυτοβούλως υποτάσσονται στο "κοινωνικά αποδεκτό"... άλλοι τόσοι θα υποταχθούν στην όποια -τάχατες -αντίθετη υποκουλτούρα.
Κατ'αρχάς να διευκρινήσω οτι γράφω ως φοιτητής της "πεπατημένης" του Πανεπιστημίου Κύπρου και όχι ως γονέας.
Έπειτα να σου πώ πως την μετέπειτα σταδιοδρομία μου μόνο ως "πάρε χαρτί, δείξε το, πάρε δουλειά" δεν την φαντάζομαι(κατ'ακρίβιαν μου ακούγεται και αστείο). Και απ'όσο μπορώ να ξέρω, λίγοι είναι οι νέοι στο πανεπιστήμιο που σκέφτονται με αυτό τον τρόπο. Ακριβώς επειδή ζούμε μέσα στο σύστημα και το σύστημα αυτό γίνεται όλο και πιο απαιτητικό, το "δείξε χαρτί" δεν περπατά. Η αγορά εργασίας και γνώσεις απαιτει και ικανότητες και ταλέντα και πρωτοβουλίες. Αυτοί που περιγράφεις, στην γενιά μας είτε έχουν μέσο είτε μένουν άνεργοι.
Οσο αφορά το σύστημα, ο καλύτερος τρόπος να το αλλάξεις είναι εκ των έσω και όχι απορρύπτοντας το. Δεν μπορείς να απορρύψεις αυτό μέσα στο οποίο ζείς. Μπορείς αν θέλεις προσπαθήσεις να το αλλάξεις.
Na sas pw je prosopiki mou empiria me to "di3e xarti, pare doulia".
Ego imoun 4 xronia stin agglia ekama ta skata....vasika eparetisa ta sti mesi je irta kipro xoris kan na fkalo ptixio.
auti ti stigmi i moni doulia pou ivra itan politria/simvoulos se katastima me computers. En leo oti en mou areski i doulia alla an ixa ptixio ena mporousa na evro kaliteri doulia. Je ptixio as to pio ena xarti sketto epeidi oi gnoseis pou exo se ipologistes en polla parapano apo oti ena egrafe to ptixio oti 3ero.
eytixos i distixos merika epaggelmata theloun kai 2 kai 3 ptixia. ki oloi gia mian elpida zoume (tin kaliteri dinati epaggelmatiki apokatastasi)
as to paroume allios hlio8io agrino...
o skopos tou panepistimiou einai na sou anoi3ei dromous gnosis. sto panepistimio den ma8aineis 'mia
ali8eia' apo textbooks alla mpaineis sto dromo tis ereunas kai akadimeias.
tora gia to an me to ptuxio 8a vreis mia 'kali douleia' e3artatai apoluta apo sena kai se poio tomea 8eleis na apasxoli8eis.
sto die8ni xoro ta ptuxia einai mono to eisitirio gia eisodo kai apo ekei mono me tin a3ia sou mporeis na paeis mprosta.
tora an oloi osoi exoun ptuxia einai e3upna kai dimiougrika atoma: oxi fysika! alla toulaxiston sou dinetai h eukairia na kalliergi8eis kai na ma8eis (an 8eleis fysika)
enta3ei, sorry gia to yfos m agrino, ennoousa i ennoia 'mas'. jeino pou prospa8ousa na pw einai oti en geloio na prepi na diale3oume poios 8a ta parei gia na mas morfwsei k na mas pei k poupanw 'anagnwrizw to xarti sou'. i paideia prepei na einai dwrean kai na min exei sxesi me tin agora ergasias, alla touta se mia ideati koinwnia. magkia en oti kamnoun oi galloi. mpainoyn oylloi osoi ta kataferoun kai meta 3eskartaroun tous. an den kamneis efyes. k en se peirazei giati en 8a exei kollima i mamma gia to an exeis ptyxio. oso gia tin empeiria mou pou ta panepistimia, jeinoi oi lioi pou a3izan e3eran kai na ekmetalleytoun tin eykairia kai na men pistefkoun mono oti lalei o apo thn edra. oi ypoloipoi...peraste-skoupiste-teleiwsate opws eleame.
sorry alla an tha vreis kali doulia e3artate je polles fores je pou to meso pou exis kapou.
idalios prepi na eisai proetimasmenosna fkei o kolos sou sti douleia gia na ftaseis jiame pou empike je o allos me pio lia qualifications alla eixe kapio meso.
χαίρετε
πολλές μαλακίες ελέχθησαν, όπως το ότι οι καθηγητές δημοσίου δεν κάνουν φροντιστήρια για τα gc, για υτό και είναι εναντίον του νόμου.
Λοιπόν, έχουμε και λέμε.
είμαι αδιόριστος φιλόλογος
και εδώ και 5 (πέντε) χρόνια εργάζομαι σε φροντιστήριο, κάνοντας GC ελληνικά...
Υπάρχουν χώρες όπου το πανεπιστημιακό πτυχίο δεν είναι παρά μια απόδειξη ότι διαθέτεις κάποια μόρφωση και κάποιο επίπεδο σκέψης. Στις Κάτω Χώρες μπορείς, αν καταφέρεις να δημιουργήσεις εντύπωση, να δουλέψεις σε πολλούς τομείς, φτάνει να είσαι πανεπιστημιακός πτυχιούχος - οποιουδήποτε κλάδου. Το επίπεδο μόρφωσης είναι δηλαδή πιο σημαντικό από το τί ακριβώς σπούδασες.
Dutchie
Παίδες, για να τελειώνουμε με αυτό το θέμα...
1) Πόσοι συζητητές ως τώρα αναφέρθηκαν στην εργασία ως κάτι που "σου το δίνουν";
2) Σε αντιδιαστολή, πόσοι αναφέρτηκαν στην εργασία ως κάτι που μπορείς να δημιουργήσεις ο ίδιος; Καταλάβει κανείς που μας οδηγούν;
3) Την μονομανία ορισμένων γονιών "δίπλωμα = ευτυχία"... εγώ την βλέπω σαν φυγοπονία των ίδιων. Έλα όμως που πλέον τα πιτσιρίκια -ακόμη και οι "καλοί μαθητές" -διαλέγουν πανεπιστήμιο με βάση το επίπεδο νυχτερινής ζωής της συγκεκριμένης πόλης. Η εκδίκηση των νιάτων.
4) Ευτυχώς που στην Ευρώπη κάποιες επαγγελματικές ομάδες /συλλόγοι /συντεχνίες αντιλήφθηκαν τι πάει να γίνει με την τυποποίηση και απαιτούν να γίνεται προσμέτρηση και τις "informal" εκπαίδευσης (π.χ. στο χώρο εργασίας από παλαιούς προς νέους, χρόνος προυπηρεσίας χωρίς δίπλωμα, εκπαίδευση σε εργαλεία / λογισμικά από παροχέα λογισμικών /υπηρεσιών, κλπ.)
Επιπλέον, ο τρόπος που αναφερόμαστε όλοι στη "δουλειά" με κάνει να υποψιάζομαι ότι έχουμε ξεγράψει εντελώς τους χειροτέχνες και άλλους κλάδους, όπου η γνώση μεταδίδεται από "μάστρο" σε "εκπαιδευόμενο" εκτός "σχολής".
5) Άμα έχεις φτάσει στο πανεπιστήμιο και περιμένεις από αυτό "...na sou anoi3ei dromous gnosis...", έχεις ήδη αργήσει.
Καληνύχτα μας.
"Μου λεν αν φύγω από τον κύκλο θα χαθώ,
στα όρια του μοναχά να γυροφέρνω."
Για μενα ειναι ακομη ενα βημα που στοχευει τον ανθελληνισμο της παιδειας. Τουτα ουλλα δειχνουν την αγγλολαγνεια μας και το κομπλεξ μας για τη γλωσσα μας.
ισως ειναι ενα βημα για να συνηθισουμε πως θα ειναι στην Ομοσπονδιακη Κυπρο...εξαλλου τα τουρκικα δεν διαφερουν πολυ απο τα αγγλικα..διαφερουν?
Το θέμα είναι ότι για ακόμα μια φορά έχουμε ένα "λλιον" υπουργείο Παιδείας. Οπου άχρηστος μαζεύτηκε εκεί. Που εννα κάμνουν έρευνες επιστημονικές πριν να παρουν μια απόφαση....μπεμπερίστε μου!
Το θέμα είναι ότι για ακόμα μια φορά έχουμε ένα "λλιον" υπουργείο Παιδείας. Οπου άχρηστος μαζεύτηκε εκεί. Που εννα κάμνουν έρευνες επιστημονικές πριν να παρουν μια απόφαση....μπεμπερίστε μου!
Ίσως το πρόβλημα τον αγαπητών μελών της ΟΕΛΜΕΚ αλλά τζαι των γονιών τζαι των μαθητών των δημοσίων, να είναι το ότι οι μαθητές των ιδιωτικών εννα φανουν περισσότερο προς τα έξω τώρα, τζαι θα φανεί το επίπεδο τους, που κακά τα ψέμματα, εν ανώττερο που το επίπεδο μόρφωσης στα δημόσια-κέντρα ψυχαγωγίας.
Μέχρι πρόσφατα κανένας κρατικός φορέας δεν ενδιαφέρτηκε πραγματικά για το τι γίνεται στα ιδιωτικά σχολεία, τζαι με το που εισακούστηκε το ευαγγέλιο για τα GCE, ούλλοι εππέσαν πάνω στους μαθητές των ιδιωτικών να τους φάσιν.
Βέβαια.. τα ιδιωτικά σχολεία αν επροσέξετε δεν έδωσαν τζαι πολλή σημασία, ίχνος ανωτερότητας αλλά τζαι αδιαφορίας. Οι περισσότεροι μαθητές των ιδιωτικών εν προορισμένοι για αγγλικά πανεπιστήμια.
Υπάρχει όμως και ένας μικρός αριθμός που έχει στο νου του, "Να πάω εξωτερικό ή να μείνω στη Κύπρο" . Τζαι τούτο, λόγω οικονομικού πολλές φορές.
Δεν σημαίνει πως όποιος θέλει [quality] παιδεία και για να το πετύχει πρέπει να πληρώνει, πως είναι εκατομμυριούχος.
ΚΑΙ ΕΡΩΤΩ ΛΟΙΠΟΝ...
Αφού ο πρύτανης είναι πρόθυμος να αυξήσει τις θέσεις έτσι ώστε να μπαίνουν περισσότεροι στα δικά μας τα πανεπιστήμια, δεν θα έπρεπε να ΣΚΑΣΟΥΝ όλοι και να δεχθούν επιτέλους ότι, καλό κάμνει του τόπου, τζαι κακό δεν μας κάμνει;
Αλλά... Κυπραίοι είμαστεν.
Αλλού μας τρώει.. τζαι αλλού κνιθούμαστε που λέει τζαι η γνωστή παροιμία..
Καληνύχτα σας.
Agapimeni drakouna,
Eisoun pio efxaristi sta post sou prin na se piasoun oi patriwtismoi sou kai kai na se pnigei to adiko tis koinwnias pou zeis.
Chill out girl...
Missed the old posts.
Filia
Ξεκαθαρίζω εξ αρχής ότι είμαι εκπαιδευτικός και μέλος της ΟΕΛΜΕΚ. Θα ήταν καλό και όσοι υποστηρίζουν τον τρόπο εισδοχής που προτείνει το Πανεπιστήμιο (οχι το Υπουργείο) να δήλωναν ευθαρσώς ότι και οι ίδιοι είναι απόφοιτοι ιδιωτικών.
Σας προτρέπω να απαντήσετε στα ακόλουθα ακανθώδη ερωτήματα που γενιούνται σε περιπτωση εφαρμογής της πρότασης:
1. Όταν έρθει η στιγμή της αποφοίτησης, ποιοι θα έχουν τις μεγαλύτερες ευκαιρίες: οι του δημοσίου ή του ιδιωτικού;
2. Ωθούμε τον κόσμο να πάει προς την ιδιωτική εκπαίδευση λόγω περισσότερων επιλογών σε αυτήν; Ναι ή όχι;
3. Είναι επωφελές το μέτρο που προτείνεται για την πλειοψηφία των πολιτών ή για αυτούς που μπορούν να πληρώσουν για τη μόρφωση των παιδιών τους; Εστω, που μπορούν να πάρουν δάνειο...;
4. Επιστρέφουμε σε παρωχημένες εποχές όταν προωθούμε την ταξική διαφορά στον τομέα που λέγεται παιδεία; Η δωρεάν παιδεία επέφερε τη δημοκρατία σε αυτό το αγαθό και θέλουμε να το πολεμήσουμε αντί να επιχειρήσουμε να λύσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει;
5. Γιατί πρέπει άλλοι Κύπριοι να μπαίνουν με ένα κριτήριο (Παγκύπριες) και άλλοι να έχουν επιλογή (Παγκύπριες, GCE); Τιθεται ή όχι θέμα ίσης μεταχείρισης από τη στιγμή που οι μαθητές του δημοσίου δεν μπορούν να μπουν στο ίδιο πανεπιστήμιο με τα GCE και από τη στιγμή που τα GCE δεν είναι στη διδακτέα ύλη του δημοσίου σχολείου;
6. Γιατί το δημόσιο κυπριακό Πανεπιστήμιο πρέπει να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των ιδιωτικών σχολείων; Μήπως από τη στιγμή που αυτά επιθυμούν να προσφέρουν στους μαθητές τους επιπλέον επιλογές είναι πιο σωστό να τροποποιήσουν ανάλογα τη διδακτέα ύλη τους αυξάνοντας στην ανάγκη και το ωράριο λειτουργίας τους; Εδώ είναι μήπως τα οικονομικά συμφέροντα, ναι ή όχι;
7. Γιατί οι απόφοιτοι του ιδιωτικού πρέπει να μπαίνουν με κριτήρια που ισχύουν για αλλοδαπούς;
8. Οι εξετάσεις GCE είναι εξετάσεις πιστοποίησης ενώ οι παγκύπριες εξετάσεις είναι κατάταξης. Πώς μπορούν να συγκριθούν τα δύο και πώς κάποιοι καταλήξατε στο συμπέρασμα ότι τα GCE εν πιο δύσκολα από τις παγκύπριες; Τα Αγγλικά πανεπιστήμια ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΓΕΝΕΙΣ λίγο ή πολύ ζητούν πιστοποίηση γνώσεων με βάση αγγλικές εξετάσεις (GCE). Γιατί το δημόσιο κυπριακό πανεπιστήμιο να κάνει δεκτούς μη αλλογενείς, μη αποφοίτους παροικιακών σχολείων, Κύπριους αποφοίτους αποκλειστικά ιδιωτικών σχολείων με βάση το αγγλικό πρ'ότυπο πιστοποίησης γνώσεων(GCE);
9. Στο Υπουργείο Οικονομικών συμφέρει ή όχι η αύξηση των μαθητών της ιδιωτικής εκπαίδευσης και η μείωση αυτών της δημόσιας;
10. Τι οικονομικό συμφέρον έχουν οι διορισμένοι καθηγητές της ΟΕΛΜΕΚ (οι αδιόριστοι δεν είναι μέλη της) με το να υποστηρίξουν τις επιβουλές κάποιων σε βάρος του δημόσιου σχολείου; Διότι περί επιβουλών πρόκειται όταν σπρώχνουμε κόσμο προς τα ιδιωτικά. Το μόνο συμφέρον που έχει η ΟΕΛΜΕΚ είναι το κύρος που της προσδίδεται από τους αδιόριστους διότι αυτών τα συμφέροντα στην ουσία υπερασπίζεται. Μήπως τα οικονομικά (και όχι μόνο) συμφέροντα τελικά βρίσκονται εκεί από όπου προήλθε η πρόταση;
Προβλήματα στο δημόσιο σχολείο υπάρχουν και είναι θέμα πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας να τα λύσει. Σίγουρα όμως τα προβλήματα δεν λύνονται με το να ωθούμε τον κοσμο να στείλει τα παιδιά του στα ιδιωτικά σχολεία δίνοντας στους αποφοίτους τους περισσότερες επιλογές.
Στο σάιτ του Λεξιπένητα
http://pousounefkopoupaeis.blogspot.com/
το θέμα έχει συζητηθεί διεξοδικά.
"...οι μαθητές των ιδιωτικών εννα φανουν περισσότερο προς τα έξω τώρα, τζαι θα φανεί το επίπεδο τους, που κακά τα ψέμματα, εν ανώττερο που το επίπεδο μόρφωσης στα δημόσια-κέντρα ψυχαγωγίας." Ουάοοοοο... ουδέν σχόλιο!!!
Ne tuton to telefteo gia to pio psilo epipedo sta idiotika en to epiasa??? Pothen to katevazis a.m.???
Rota opiondipote ekame je GCE je proisagogikes na su pi pion itan to pio diskolo. En i idia ili me megalitero vathos stis proisagogikes
en ennoousa se thema ylhs, alla tsai thema peitharxias.
enna evreis 50 tou idiwtikou pu en pio polla "mesta pramata" tsai tha mporesoun na antepekselthoun pio efkola sti tritovathmia ekpedevsi, je 5 ate to polli 10 sto dimosio.
to oti ta idiwtika elkyoun parapanw kalous mathites, is a fact. kai oxi apopsh.
Ate re??!!
Afu eshi (en ixero an eshi akoma dld, palia ishen) exetasi na mpis, tutos en o monos logos pu "elkiun" kalus mathites. Oti tus ligoteron kalus en tus pianun.
Ke pos en pio pitharximeni jini tu idiotiku? Pio meros tis ekpedefsis tus tus metadidi perissoteri pitharxia? Je ti ennois me to en "mesta pramata"?
To oti en yparxoun fainomena typou "eshi 20, eno egrapse 12", mallon en yper arketo.
en pio aksiokratika ta idiwtika.
tosa grafeis, tosa pianneis.
oute alatopipera oute dressings.
enas pou tous logous pou polloi gonioi stelloun ta paidkia tous idiwtiko einai to ksepesma tou ekpedeftikou systhmatos.
pes yparxoun p.x. 100 ores didaskalias. sta dimosia poses aksiopoiounte ? ena 30%?
Eh to pososto sta idiwtika en triplasio.
Eksallou, syzhtoume twra. O kathenas eshi tes apopseis tou.
Egw ws prwin mathitis idiwtikou, eimai polla perhfanos pu apofoithsa pou sxoleio me kyros, onoma, je ennoeitai idaniko systhma morfwshs.
En edkiavazes? Eishe tes katalliles kyrwshs. En epiannes vash? Tosa egrafe je sto semester sou.
Je den kserw ti GCE's ekamnan oi alloi pou akousete, alla ego etyxe na kamw 4, ek twn opoiwn ta dkyo hthelan kolo polli tsai skill.
Selides oloklhres me ekthesis je pramata pou prepei na ta erevnhseis eis vathos me diaforetikes piges.
Touto thelw na pistefkw oti evoithise me na exo tin idiothta na mpw sta pramata tu panepisthmiou pio efkola, poy ws gnwstwn ta parapanw courses theloun essays je projects oloklhra, se kathimerini vash.
En je amphisvito tis apopsis su, siura o kathenas eshi tes dikes tu, apla ithela na do pos ti stixiotetis. Je ekatalava ti thelis na pis.
Fisika diskolefkome na pistepso ta peri perissoteris axiokratias. Alla en epia idiotiko, opote xeris kalittera pu mena. Tora to poso proto sheri en i plirofories su gia to dimosio enna to amphisvitiso. Je an to provlima peri axiokratias je meson en geniko stin kipro, piani je ta idiotika to sistima, kiprei en i parapano kathigites...
Istera, 4 GCE ekama jego, pu imun dimosio (5 an metrisis je to apolitirion, pu etsi metra). Jekama je ta idia mathimata sto elliniko to apolitirio. En tha su po oti ta GCE itan peripatos, ennatan ipervoli. Alla siura pio efkola pu tin triti likiu eni. Je sto idiotiko kamnete alla mathimata stin 7i ektos pu ta alevels? Sto dimosio kamnis. Ti exipireti tuto? To na exis pio sferiki morfosi je na ise etimos gia to panepistimio xoris na kliese apoklistika mathimata pu se endiaferun. Dioti to panepistimio enen aplos na piasis to xarti sto telos, pais gia nanixi to pnevma su, na mathis na skeftese diaforetika, na piasis mathimata pu en exun sxesi amesi me tin kiria spudi su, na anixtis.
Thelis na fkalis kalon apolitirion (pu to aritstion metra allonan alevel me A), tha thkiavasis tes ximies su, tes fysikes su, ta mathimatika su, alla tha kamis je ta arxea su, je to epilegomeno su, je ta ellinika su, je tin istoria su, je ta alla defterevonta su. Tha kamis je tes poliselides ekthesis su, je tes omadikes ergasies su, je ta ulla su.
Opws eipe je pio panw kapios allos, an den eshis to mikrovio tis gnwshs mesa sou je na dkiavazeis, den simenei oti ekpedevkesai h morfwnesai.
ara sth telikh metra kyriws o kathenas poso prothymos einai na empedwsei tsai na xrhsimopoihsei to katheti pu tou dinetai.
oson yia to thema twn GCE, en kati parwdiko. i enna ksexasti, 'h h sygklhtos tha aneraisei thn apofash ths 'h kati allo.
Apla tha htan krima na pan xamenes oi nees theseis pu tha anigontousan.
Eksallou, en tha ekamne kako se kanenan extra theseis sto diko mas panepisthmio.
en tw metaksy, ta pio panw pu eipa yia fainomena sta dhmosia me tous vathmous, en kathimerino fainomeno.
etyxe na hmoun nomizw o monadikos sto n syggeniko mu kyklo pu epia idiwtiko, tsai yiafto pistefkw mporw na ekferw apopsh epi tou thematos.
akouw syxna pykna kuvendes yia to ti yinetai.
Μάλιστα... Ως καθηγήτρια με γνωστούς καθηγητές στην ιδιωτική εκπαίδευση, άκουσα αρκετές φορές για πιέσεις που ασκούνται από γονείς παιδιών που φοιτούν στα ιδιωτικά σχολεία, για να μπουν καλοί βαθμοί στα παιδιά του, επειδή πληρώνουν... Αυτά περί αξιοκρατίας! Όσο για τα άλλα περί ξεπεσμού της δημόσιας εκπαίδευσης, αγαπητέ a.m., πρέπει να έχεις κατά νου ότι η παιδεία δεν είναι αγαθό που προορίζεται μόνο για την εύπορη οικονομικά τάξη, ή για τους μαθητές που "θεωρούνται" έξυπνοι, γιατί επί δύο χρόνια έκαναν φροντιστήρια στο συγκεκριμένο ιδιωτικό σχολείο, για να περάσουν εξετάσεις που είναι πιο δύσκολες από το επίπεδο της 6ης Δημοτικού! Σε μια τάξη δημόσιου σχολείου, έχεις μαθητή του 20, αλλά και του . Η μαγκιά είναι να βοηθήσεις και τους δύο να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους, με όλες τις δυσκολίες που αυτό συνεπάγεται... Δε θα επεκταθώ περισσότερο, γιατί έχουμε ξεφύγει από το θέμα του ποστ.
"... Γιατί πρέπει άλλοι Κύπριοι να μπαίνουν με ένα κριτήριο (Παγκύπριες) και άλλοι να έχουν επιλογή (Παγκύπριες, GCE); Τιθεται ή όχι θέμα ίσης μεταχείρισης από τη στιγμή που οι μαθητές του δημοσίου δεν μπορούν να μπουν στο ίδιο πανεπιστήμιο με τα GCE και από τη στιγμή που τα GCE δεν είναι στη διδακτέα ύλη του δημοσίου σχολείου;"
Το επιχείρημα δεν πρέπει να βασίζεται στον αριθμό επιλογών για όσους διάλεξαν να δώσουν μόνο τη μια εξέταση (δεν έχει βάση στη λογική). Όπως διατυπώθηκε στο πρώτο ερώτημα της παραγράφου, αφήνεται να νοηθεί "αδικία" εις βάρος κάποιων με βάση δική τους επιλογή.
Ούτε και τα περί "διδακτέας ύλης" με πείθουν.
Το μόνο εύλογο ερώτημα -σε σχέση με την ίση μεταχείρηση -είναι αν τα GCE και η απόδοση του καθενός σε αυτά καλύπτουν τα κριτήρια που θέτει το πανεπιστήμιο για εισδοχή, δεδομένου ότι με τα GCE θα γίνεται κάποιος δεκτός... ασχέτως του αν προέρχεται από ιδιωτικό ή δημόσιο.
Δεν το λέω για να πάρω θέση υπέρ του ενός ή του άλλου... είναι όμως κρίμα.... μορφωμένοι άνθρωποι να "ξεχνούν" τα στοιχειώδη.
Νε επαναλάβω την προσωπική μου άποψη, η εμμονή με την επιτυχία σε Α ή Β εξετάσεις λειτουργεί εις βάρος των νέων.
ate tze perasoun ta gce...posoi enna theloun na pan panepistimio kyprou?
για κάποιους που λαλείτε ότι οι εξετάσεις τις 3ης λυκείου εν πιο εύκολες που τα GCE, φαίνουνται πιο εύκολες επειδή στα GCE πιάννεις A, B, C κτλ ενώ στες παγκύπριες αν πιάσεις 15.5 η 15.6 επηρεάζει τη θέση σου.
Το A των GCE πάει που 480 ως 600/600, που εν σαν 16/20.
α τζαι που λαλείτε γιατί ένας του δημοσίου να μεν δικαιούτε να μπαίνει με GCE, εννα πρέπει να διαλέξει ή τον έναν τρόπο ή τον άλλο, τζαι μετά μπορεί που το 15% να θέλουν 30% των μαθητών να μπουν με GCE, τζαι οι θέσεις να μείνουν οι ίδιες, τζαι να γίνει της π******ς τζαι τελικά ναν πολλά πιο δύσκολο να μπεις με GCE, αν δεν εν ήδη.
Όσο για την ποιότητα των GCE τζαι την εμβάθυνση, εν πολλά σκαλιά ανώτερα που τα μαθήματα του δημόσιου, έχτος που τα μαθηματικά /φυσική που διδάσκονται σε βάθος στα λύκεια αλλά που την άλλη ta GCE καλύπτουν πολλά περισσότερη ύλη.
"... Γιατί πρέπει άλλοι Κύπριοι να μπαίνουν με ένα κριτήριο (Παγκύπριες) και άλλοι να έχουν επιλογή (Παγκύπριες, GCE); Τιθεται ή όχι θέμα ίσης μεταχείρισης από τη στιγμή που οι μαθητές του δημοσίου δεν μπορούν να μπουν στο ίδιο πανεπιστήμιο με τα GCE και από τη στιγμή που τα GCE δεν είναι στη διδακτέα ύλη του δημοσίου σχολείου;"
Το επιχείρημα δεν πρέπει να βασίζεται στον αριθμό επιλογών για όσους διάλεξαν να δώσουν μόνο τη μια εξέταση (δεν έχει βάση στη λογική). Όπως διατυπώθηκε στο πρώτο ερώτημα της παραγράφου, αφήνεται να νοηθεί "αδικία" εις βάρος κάποιων με βάση δική τους επιλογή.
Αν δεν έχει βάση στη λογική, πάει να πει ότι το επιχείρημα είναι παράλογο.
Χμ… Για να δούμε όμως..
Ποιος λέει παραλογισμούς αλήθεια;
Λέει παραλογισμούς αυτός που υποστηρίζει ότι είναι άδικο για το κοινωνικό σύνολο να έχουν κάποιοι το δικαίωμα να επιλέξουν μεταξύ δυο τρόπων εισδοχής, ενώ άλλοι θα υποχρεώνονται να ακολουθήσουν ένα συγκεκριμένο τρόπο για να μπουν στο πανεπιστήμιο;
Εν ολίγοις η επιλογή υφίσταται μόνο για τους μαθητές του ιδιωτικού (που πληρώνουν από τη τσέπη τους), οι μαθητές του δημοσίου αντίθετα θα είναι υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν έναν συγκεκριμένο δρόμο. Καμιά επιλογή…
Αν αυτοί που πληρώνουν θα έχουν περισσότερα πλεονεκτήματα, τότε πολλοί θα προτιμήσουν να πληρώσουν για την απόκτηση των πλεονεκτημάτων αυτών. Αυτό πλήττει το δημόσιο σχολείο και το θεσμό της προσφοράς δωρεάν παιδείας στην κοινωνία. Επιστρέφουμε σε περασμένες εποχές όπου το αγαθό της μόρφωσης ήταν για αυτούς που είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν.
Είναι αδικία εφόσον δεν δίνεται η δυνατότητα και στα παιδιά του δημοσίου να μπουν στο πανεπιστήμιο με τα GCEs. Κλασικός ορισμός του δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Η παροχή πλεονεκτήματος σε μια ομάδα ανθρώπων είναι ή όχι αδικία; Γιατί οι του ιδιωτικού έχουν τη δυνατότητα να δώσουν εισαγωγικές…
Αν αυτά που λέω είναι παράλογα, ε.. ναι προτιμώ να είμαι παράλογος. Μακάριοι οι λογικοί που δεν αντιλαμβάνονται ότι η αποδοχή μιας τέτοιας απόφασης θα πλήξει το δημόσιο σχολείο με ότι αυτό συνεπάγεται για μια κοινωνία.
Εγώ αναφέρτηκα και στα δύο σκέλη της παραγράφου... και αναγνώρισα ότι λογικότερο είναι το β' μέρος.
Εσύ αναφέρτηκες αποσπασματικά εκεί που σε βόλευε. Προσπέρασες δλδ. το "...δεδομένου ότι με τα GCE θα γίνεται κάποιος δεκτός... ασχέτως του αν προέρχεται από ιδιωτικό ή δημόσιο..."
Πως ακριβώς θα δικαιολογήσεις μια απαγόρευση στους "ιδιωτικούς" να δώσουν "κρατική" εξέταση; Καταλαμβαίνουμε τη διαφορά μεταξύ "ιδιωτικού" και "δημόσιου/κρατικού";
Εγώ δεν πήγα σε ιδιωτικό. Πήγα σε δημόσιο. Όμως δεν πήγα ποτέ ιδιαίτερα (και δεν έδωσα τις "κρατικές" εισαγωγικές). Ξέρεις πόσα λεφτά γλύτωσα απ' εκεί; Μετά μπήκα για το associate σε κολλέγιο και προχώρησα σε ξένο Πανεπιστήμιο για το Βa. of Sc.
Ένα ακόμη σημείο που με ενδιαφέρει... είναι ο τρόπος που ακολουθούμε το παράδειγμα στις Ελλάδας, σε ότι αφορά το διαχωρισμό "ιδιωτικών-κρατικών". Το μόνο που πετυγχαίνει ο άνωθεν διαχωρισμός είναι μια τεχνητή έχθρα μεταξύ των δύο.... με αποτέλεσμα αντί το μέτωπο των φοιτητών να είναι ενωμένο, τώρα θα μπορούν "κρατικοί" και "ιδιώτες" να χειρίζονται τους αποδυναμωμένους φοιτητές "τους" όπως θέλουν. Ιδού το (ένα) ζητούμενο. Τσακωνόμαστε και έτσι κρατοάει ο καθένας "τα χωράφια του".
της /στις...
PREPEI na ginontai dexta kai ta GCSE's...
oi monoi pou exoun na xasoun en oi kathigites.. tin pougka tous koitazoun.. j oi to simferwn twn mathitwn t dimosiou..
Εσύ αναφέρτηκες αποσπασματικά εκεί που σε βόλευε. Προσπέρασες δλδ. το "...δεδομένου ότι με τα GCE θα γίνεται κάποιος δεκτός... ασχέτως του αν προέρχεται από ιδιωτικό ή δημόσιο..."
Ομολογώ ότι το point αυτό δεν το είχα προσέξει. Όμως σε τέτοια περίπτωση είτε θα ωθήσουμε προς την παραπαιδεία είτε θα πρέπει το κράτος να ενσωματώσει τα GCEs στη διδακτέα ύλη του δημοσίου σχολείου για να επιφέρει την ισονομία. Το κόστος που θα απιτηθεί θα είναι τεράστιο και επιπλέον θα θέσει υπό αμφισβήτηση το θεσμό των παγκυπρίων εξετάσεων. Λαμβανομένων αυτών υπόψη νομίζεις ότι θα αποτολμήσει κάτι τέτοιο;
Πως ακριβώς θα δικαιολογήσεις μια απαγόρευση στους "ιδιωτικούς" να δώσουν "κρατική" εξέταση; Καταλαμβαίνουμε τη διαφορά μεταξύ "ιδιωτικού" και "δημόσιου/κρατικού";
Μα δεν τους απαγορεύει κανένας να δώσουν παγκύπριες. Η πρόταση του Πανεπιστημίου λέει ότι οι απόφοιτοι του ιδιωτικού μπορούν να διεκδικήσουν εισδοχή είτε μέσω παγκυπρίων εξετάσεων είτε μέσω GCEs. Σ' αυτούς του δημοσίου δεν παρέχεται η δυνατότητα επιλογής. Εξάλλου μέχρι σήμερα οι μαθητές των ιδιωτικών είχαν το δικαίωμα να δώσουν παγκύπριες και μάλιστα αν το ήθελαν και στην Αγγλική γλώσσα (πλην των Ελληνικών).
τέλος θα ήθελα να παραθέσω δυο τρία πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που αλίευσα από μια μικρή έρευνα επι του θέματος που δημοσίευσε χτες ο Φιλελεύθερος για να αντιληφθούμε λίγο την αδικία.
Οι τελειόφοιτοι του δημοσίου φέτος είναι 9325.
Οι τελειόφοιτοι των αγγλόφωνων 685.
Σύνολο 10010 μαθητές.
Ποσοστό μαθητών δημοσίου 93.2%.
Ποσοστό μαθητών ιδιωτικού 6.8%.
Οι προσφερόμενες θέσεις στο Πανεπιστήμιο Κύπρου για τους απόφοιτους του δημοσίου και ιδιωτικού σχολείου (17 μαθητές υπέβαλαν αίτηση) μέσω Παγκυπρίων: 1021. Δυνατότητα επιτυχίας: 10,9%
Οι προσφερόμενες θέσεις για αποφοίτους ιδιωτικών σχολείων μέσω GCEs: 102. Δυνατότυτα επιτυχίας: 15,2%
Συμπέρασματα:
1. Η προσφορά του 10% των θέσεων δεν είναι ανάλογη του πραγματικού ποσοστού των αποφοίτων των ιδιωτικών σχολείων. Είναι κατά πολύ ψηλότερη. 10% αντί 6,8.
2. Η δυνατότητα επιτυχίας εισδοχής μέσω παγκυπρίων εξετάσεων είναι χαμηλότερη από τη δυνατότητα επιτυχίας εισδοχής μεσω GCE. 10,9% μέσω Παγκυπρίων εξετάσεων και 15,2 μέσω ιδιωτικής εκπαίδευσης και GCE.
Ποια διαδικασία είναι ελκυστικότερη είναι εξόφθαλμο. Οι αριθμοί λένε την αλήθεια. Γι' αυτό ο Ζένιος σήμερα αναδιπλώθηκε μετά και τη γνωματευση του Γενικού Εισαγγελέα που έθεσε θέμα ίσης μεταχείρισης. Πρέπει να εξεταστεί και θέμα εισδοχής και αποφοίτων δημοσίου σχολείου μέσω GCE είπε. Τα ερωτήματα που τίθενται σε μια τέτοια περίπτωση τα παρέθεσα πιο πάνω.
Post a Comment
<< Home