Autumn - Winter
Έλαβα πρόσκληση για μια επίδειξη μόδας. Εγώ νόμιζα ότι δεν γίνονται επιδείξεις μόδας στην Κύπρο, που να πετύχεις την Kate τώρα, έχει και βαρυφορτωμένο πρόγραμμα, άσε. Να όμως που γίνονται και εγώ έπρεπε να πάω. Όχι τίποτε άλλο, αλλά με έτρωγε η περιέργεια για τη συλλογή Autumn – Winter της Κύπριας Designer (winter μπορεί να μην δούμε αλλά τη συλλογή θα τη τσακίσουμε).
Βρίσκω που λες άλλο ένα θύμα να πάμε παρέα και κανονίζουμε να βρεθούμε στο venue. Το οποίο ήταν σε αναπαλαιωμένο σπίτι με άποψη κάπου μέσα στη Λευκωσία. Διότι η επίδειξη δεν ήταν ότι και ότι, ήταν ένα happening. Φτάνοντας, ανακάλυψα ότι τα αναπαλαιωμένα σπίτια με άποψη δεν διαθέτουν parking και πρέπει να κάνεις γύρω γύρω όλοι του τετραγώνου για να βρεις να παρκάρεις. 4 κύκλους του τετραγώνου αργότερα βρίσκω τέλειο parking έξω από ένα σπίτι (και αυτό παλιό αλλά όχι αναπαλαιωμένο). Με το που παρκάρω και ετοιμάζομαι να κλειδώσω, πετάγεται έξω γριά σε έξαλλη κατάσταση και μου φωνάζει να φύγω διότι εκεί παρκάρει ο γαμπρός της και θα επιστρέψει κουρασμένος από τη δουλειά (όλες οι γριές έχουν γαμπρούς που «επιστρέφουν από τη δουλειά κουρασμένοι» και αυτές κάθονται καραούλι να μην τους φάει κανείς το parking). Κάνω ότι δεν καταλαβαίνω και την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια. Η γριά δεν επιμένει, πράγμα περίεργο, ίσως να θυμήθηκε ότι άρχισε η Μαρία η Άσχημη στην τηλεόραση και δεν μπορούσε να τη χάσει.
Φτάνω στο venue και το θύμα-φίλη μου δεν έχει έρθει ακόμα. Βρίσκω την αίθουσα της επίδειξης και κάθομαι σε μια καρέκλα ξύλινη (από αυτές που στα 10 λεπτά πονάς τον κώλο σου αλλά σκάζεις διότι είσαι σε happening και προσπαθείς να δείχνεις βαριεστημένος και σχετικός). Η έλλειψη catwalk αρχικά δεν με ανησύχησε. Βρήκα πρόγραμμα της επίδειξης- happening και διάβασα το βιογραφικό της Κύπριας Designer για να περάσει η ώρα. Η Κύπρια Designer είναι από καλή οικογένεια (από αυτές που στο καλό σαλόνι τους αντί χανάπια, έχουν έργα τέχνης. Αληθινά. Από αυτά που δεν πάνε ασορτί με τα έπιπλα). Σπούδασε στο Central Saint Martins στο Λονδίνο (φυσικά). Έκανε 3 μεταπτυχιακά (για την ιστορία του πουά, του ριγέ και του καρό), δούλεψε στο ατελιέ «γνωστού» Γάλλου σχεδιαστή (έγραφε το όνομα αλλά δεν τον γνωρίζω, δεν είναι από τους pash γνωστούς) και μετά από περιπλάνηση 5-6 χρόνων στα εξωτερικά, επέστρεψε στην Κύπρο για να μας ντύσει. Μάλιστα.
Ο χώρος άρχισε να γεμίζει από άλλες βαριεστημένες πλην σχετικές fashion freaks. Κάτι μου έλεγε ότι ήταν όλες φίλες της Κύπριας Designer διότι όλες σχεδόν φορούσαν «δημιουργίες» της και μόλις την έβλεπαν έκαναν επίθεση αγάπης με φιλιά, αγκαλιές και οικειότητες. Εν τω μεταξύ είχε φτάσει η φίλη μου και άρχισε να παραπονιέται ότι την πονάει ο κώλος της.
Εμείς περιμέναμε να δούμε μοντέλα να κάνουν πασαρέλα (τουλάχιστον έτσι είδαμε ότι κάνουν στα έργα). Αντί αυτού, η Κύπρια Designer μας έβαλε μπιτάτη δυνατή μουσική (φαντάζομαι από την προσωπική της συλλογή CDs) και μας έβαλε να δούμε ένα video. Το video παρουσίαζε μια κοπέλα (μάλλον την καλύτερη φίλη της Κύπριας Designer) να χορεύει, να περπατά, να πηδά και γενικά να κάνει διάφορα φορώντας τα ρούχα της Κύπριας Designer. Αντί επίδειξης βάζεις μια φίλη σου να χοροπηδά. Πολύ καλή ιδέα. Και πάμφθηνη.
Μετά το τέλος του video μας πληροφόρησαν ότι τα ρούχα εκτίθενται στο διπλανό δωμάτιο και μπορούμε να πάμε να τα δούμε. Είπαμε να πάμε αφού πρώτα κάνουμε μια στάση στο μπαρ να πάρουμε δωρεάν κρασί (για τον κόπο μας). Δεν ξέρω πόση ώρα κάναμε στάση στο μπαρ, αλλά όταν τελικά πήγαμε να δούμε τα ρούχα, μου θύμιζαν διασταύρωση μεταξύ σακούλας των πατατών και κουρτίνας. Στα οικοκυρικά θυμάμαι μια φορά μας έβαλαν να ράψουμε μια φούστα. Το αποτέλεσμα ήταν τετράγωνα κομμάτια υφάσματος ραμμένα μαζί με σταυροβελονιά. Είμαι φαίνεται designer και δεν το ήξερα.
Μάλλον δεν είχα καταλάβει καλά το concept και την έμπνευση της Κύπριας Designer. Συνηθισμένη όπως είμαι στα ρούχα μαζικής παραγωγής δεν μπορούσα να καταλάβω ότι η Κύπρια Designer δημιουργούσε εκείνο το βράδυ μια επαναστατική τάση που εγώ αδυνατούσα να καταλάβω. Η τάση της σακούλας νάιλον ας πούμε.
«Το ύφασμα κάτι μου θυμίζει», είπα στη φίλη μου.
«Και μένα… που το έχουμε ξαναδεί?»
«Μου θυμίζει ρούχο που ψωνίζεις σε παρακμιακά υφασματοπωλεία της Ονασαγόρου.»
«Η τιμή πάντως δεν παραπέμπει σε Ονασαγόρου. Μάλλον σε Bond street παραπέμπει.»
«Συγκεκριμένα μου θυμίζει ένα φόρεμα της γιαγιάς Μαγκάιβερ της δεκαετίας του 70’… μήπως είναι retro?»
«Retro τελικά βαφτίζουν όλες τις παλιατσαρίες που θέλουν να μας πασάρουν για haute couture.»
«Μην το πεις. Τα παρακμιακά υφασματοπωλεία της Ονανασαγόρου ζουν με αυτό τον τρόπο μια αναβίωση, ένα come back!»
«Α, μάλιστα. Όταν δηλαδή θα φοράω αυτές τις «δημιουργίες» δεν θα λέμε ότι φοράω ρούχα με κακή εφαρμογή αλλά θα λέμε ότι συμβάλλω στην πολιτιστική αναβίωση της παλιάς Λευκωσίας.»
«Η Άννα Μαραγκού θα ήταν περήφανη για σένα αγάπη μου.»
Βρίσκω που λες άλλο ένα θύμα να πάμε παρέα και κανονίζουμε να βρεθούμε στο venue. Το οποίο ήταν σε αναπαλαιωμένο σπίτι με άποψη κάπου μέσα στη Λευκωσία. Διότι η επίδειξη δεν ήταν ότι και ότι, ήταν ένα happening. Φτάνοντας, ανακάλυψα ότι τα αναπαλαιωμένα σπίτια με άποψη δεν διαθέτουν parking και πρέπει να κάνεις γύρω γύρω όλοι του τετραγώνου για να βρεις να παρκάρεις. 4 κύκλους του τετραγώνου αργότερα βρίσκω τέλειο parking έξω από ένα σπίτι (και αυτό παλιό αλλά όχι αναπαλαιωμένο). Με το που παρκάρω και ετοιμάζομαι να κλειδώσω, πετάγεται έξω γριά σε έξαλλη κατάσταση και μου φωνάζει να φύγω διότι εκεί παρκάρει ο γαμπρός της και θα επιστρέψει κουρασμένος από τη δουλειά (όλες οι γριές έχουν γαμπρούς που «επιστρέφουν από τη δουλειά κουρασμένοι» και αυτές κάθονται καραούλι να μην τους φάει κανείς το parking). Κάνω ότι δεν καταλαβαίνω και την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια. Η γριά δεν επιμένει, πράγμα περίεργο, ίσως να θυμήθηκε ότι άρχισε η Μαρία η Άσχημη στην τηλεόραση και δεν μπορούσε να τη χάσει.
Φτάνω στο venue και το θύμα-φίλη μου δεν έχει έρθει ακόμα. Βρίσκω την αίθουσα της επίδειξης και κάθομαι σε μια καρέκλα ξύλινη (από αυτές που στα 10 λεπτά πονάς τον κώλο σου αλλά σκάζεις διότι είσαι σε happening και προσπαθείς να δείχνεις βαριεστημένος και σχετικός). Η έλλειψη catwalk αρχικά δεν με ανησύχησε. Βρήκα πρόγραμμα της επίδειξης- happening και διάβασα το βιογραφικό της Κύπριας Designer για να περάσει η ώρα. Η Κύπρια Designer είναι από καλή οικογένεια (από αυτές που στο καλό σαλόνι τους αντί χανάπια, έχουν έργα τέχνης. Αληθινά. Από αυτά που δεν πάνε ασορτί με τα έπιπλα). Σπούδασε στο Central Saint Martins στο Λονδίνο (φυσικά). Έκανε 3 μεταπτυχιακά (για την ιστορία του πουά, του ριγέ και του καρό), δούλεψε στο ατελιέ «γνωστού» Γάλλου σχεδιαστή (έγραφε το όνομα αλλά δεν τον γνωρίζω, δεν είναι από τους pash γνωστούς) και μετά από περιπλάνηση 5-6 χρόνων στα εξωτερικά, επέστρεψε στην Κύπρο για να μας ντύσει. Μάλιστα.
Ο χώρος άρχισε να γεμίζει από άλλες βαριεστημένες πλην σχετικές fashion freaks. Κάτι μου έλεγε ότι ήταν όλες φίλες της Κύπριας Designer διότι όλες σχεδόν φορούσαν «δημιουργίες» της και μόλις την έβλεπαν έκαναν επίθεση αγάπης με φιλιά, αγκαλιές και οικειότητες. Εν τω μεταξύ είχε φτάσει η φίλη μου και άρχισε να παραπονιέται ότι την πονάει ο κώλος της.
Εμείς περιμέναμε να δούμε μοντέλα να κάνουν πασαρέλα (τουλάχιστον έτσι είδαμε ότι κάνουν στα έργα). Αντί αυτού, η Κύπρια Designer μας έβαλε μπιτάτη δυνατή μουσική (φαντάζομαι από την προσωπική της συλλογή CDs) και μας έβαλε να δούμε ένα video. Το video παρουσίαζε μια κοπέλα (μάλλον την καλύτερη φίλη της Κύπριας Designer) να χορεύει, να περπατά, να πηδά και γενικά να κάνει διάφορα φορώντας τα ρούχα της Κύπριας Designer. Αντί επίδειξης βάζεις μια φίλη σου να χοροπηδά. Πολύ καλή ιδέα. Και πάμφθηνη.
Μετά το τέλος του video μας πληροφόρησαν ότι τα ρούχα εκτίθενται στο διπλανό δωμάτιο και μπορούμε να πάμε να τα δούμε. Είπαμε να πάμε αφού πρώτα κάνουμε μια στάση στο μπαρ να πάρουμε δωρεάν κρασί (για τον κόπο μας). Δεν ξέρω πόση ώρα κάναμε στάση στο μπαρ, αλλά όταν τελικά πήγαμε να δούμε τα ρούχα, μου θύμιζαν διασταύρωση μεταξύ σακούλας των πατατών και κουρτίνας. Στα οικοκυρικά θυμάμαι μια φορά μας έβαλαν να ράψουμε μια φούστα. Το αποτέλεσμα ήταν τετράγωνα κομμάτια υφάσματος ραμμένα μαζί με σταυροβελονιά. Είμαι φαίνεται designer και δεν το ήξερα.
Μάλλον δεν είχα καταλάβει καλά το concept και την έμπνευση της Κύπριας Designer. Συνηθισμένη όπως είμαι στα ρούχα μαζικής παραγωγής δεν μπορούσα να καταλάβω ότι η Κύπρια Designer δημιουργούσε εκείνο το βράδυ μια επαναστατική τάση που εγώ αδυνατούσα να καταλάβω. Η τάση της σακούλας νάιλον ας πούμε.
«Το ύφασμα κάτι μου θυμίζει», είπα στη φίλη μου.
«Και μένα… που το έχουμε ξαναδεί?»
«Μου θυμίζει ρούχο που ψωνίζεις σε παρακμιακά υφασματοπωλεία της Ονασαγόρου.»
«Η τιμή πάντως δεν παραπέμπει σε Ονασαγόρου. Μάλλον σε Bond street παραπέμπει.»
«Συγκεκριμένα μου θυμίζει ένα φόρεμα της γιαγιάς Μαγκάιβερ της δεκαετίας του 70’… μήπως είναι retro?»
«Retro τελικά βαφτίζουν όλες τις παλιατσαρίες που θέλουν να μας πασάρουν για haute couture.»
«Μην το πεις. Τα παρακμιακά υφασματοπωλεία της Ονανασαγόρου ζουν με αυτό τον τρόπο μια αναβίωση, ένα come back!»
«Α, μάλιστα. Όταν δηλαδή θα φοράω αυτές τις «δημιουργίες» δεν θα λέμε ότι φοράω ρούχα με κακή εφαρμογή αλλά θα λέμε ότι συμβάλλω στην πολιτιστική αναβίωση της παλιάς Λευκωσίας.»
«Η Άννα Μαραγκού θα ήταν περήφανη για σένα αγάπη μου.»
11 Comments:
Δεν είχε twisted ending δηλαδή η φάση με τη γριά και το γαμπρό της...
Κι εγώ περίμενα να μας πεις ότι έπαιξες καράτε με τηη γριά. Πάντως σε χυγχαίρω για τη στάση σου. Εγώ είμαι κωλώστρα και θα έφευγα από τη θέση
Στην collection printemps - ete να πιάσεις μαξιλαράκιν τουλάχιστον να μεν καστιοράς τα ταλεπωρημένα μέλη του σώματος σου.
ΟΟΟ δηλαδή έχει chance να σε δούμε στο People????
Ναι, είμαι η Βαλεντίνα Τσίγκη.
είχα το καταλάβει προ πολλού!
ooooooooo eppeses pou to mati mou kori Drakouna.
En epistefka potte oti itan na pigenes se tetoio event!!!
En peirazei ego omos pale agapo se.
Btw peripezis peripezis avrio omos pou en na kamis ta vaftisia tou morou etha se piasi k sena h trella na kamo asorti mpomponiera, prosklitirio, diakosmi?
xexexexe
keep up the good work !!!
jesus fucking christ re pion mazi sas.
giafto ta dio trita twn kipriwn kalitexnwn en eksw pou tin kipro. (asxeto me to oti to videodance en propersini ke oxi fetini moda, toulaxiston kati epien na kami diaforetiko i tipissa, eprotimas ena karnavalli anoreksikwn ggomenwn diladi esi apo mia metamonterna proseggisi) (pou sto katw-katw en se ixe ipoxrewsi kanenas na pais, oute egw paw mappa epidi en katalavw to skiniko+en me afora.)
anw,na se kala na mas thimizis tin kipriaki "creative" pragmatikotita, gia na thimoumaste oti kala kamnoume pou tin afikame pisw.
Take care
αν εκανε επιδειξη μοδας με μοντελα σιγουρα θα στοιχιζε παρα πολλα λεφτα.αλλα επειδη στις διαφημισεις λεγονται παντα μισες αληθειες και μισα ψεματα, ειπαν του κοσμου οτι θα γινει επιδειξη μοδας, αντι βιντεοσκοπιμενη επιδειξη μοδας.
yiota: en imoun jame gia na dw to video, alla pou tin perigrafi tis kopellas pou egrapse to siggekrimeno text ekatalava oti en itan vinteoskopimeni epidiksi modas alla videodance event (mpori na kamnw je lathos). Opws je na 'xi, jina pou ipa panw isxioun, enen oute i wra oute o topos na to analisoume, alla gennika en pai kala to mentality stin kipro. je enen me xara pou to lew touto.
signwmi gia touto pou en na pw twra, personally i dont know you, alla eriksa mia mikri matia sto blog sou je ida oti kamnis pinakes, en mporw na dextw to mentality pou elea prin panw, otan ena atomo to opio ine i prospathi na ine oso mpori creative, na erkete na mou grafi avissos i psixi tou anthrwpou gia ena pou tous prwtous kalitexnes, an oxi ton prwto, pou eperasan to body art suspensions se transision pou to marginal space twn creative ipokoultourwn tis australias stis high profiled biennials to 70.
ilikrina re pethkia, en mporw na sas katalavw. enen anaggi na krinoumen arnitika oti en mporoume na epikinwnisoume mazi tou.
anws. egw en exw blog, oute logariazw na kamw, en eshi point. kamia fora mpennw na thkiavasw tpt alla nomizw oti tha to kopsw je touto me touta pou thwrw.
Evangelia
ps- to "me touta pou thwrw" en itan se kamia periptwsi targeted se jina pou anafera panw, apla edwka panw se ena blog me jinon ton axristo pou en thelw na ton onomasw anthrwpo je to video tou skillou je ipa "ok, this is enaugh information for one's brain".
Post a Comment
<< Home