Thursday, February 08, 2007

Το κυπριώτικο σκετς

Το δεύτερο και τελευταίο μέρος με τους υπόλοιπους ανατρεπτικούς χαρακτήρες:


O καλός εργατικός νέος του χωριού
: Πρέπει απαραίτητα να είναι όμορφος και να διαθέτει μουστάκι (τώρα, πως συνδυάζονται τα δύο δεν ξέρω, αλλά φαντάζομαι είναι μια πρόκληση για την μακιγιέζ της σειράς). Πρέπει να έχει ένα τίμιο όνομα όπως, Παναής, Κωστής, Αντρίκκος, Σαββής. Αυτός κανονικά θα μπορούσε να είναι και ο γιος του πλούσιου που θέλει τη φτωχή γκόμενα-Παυλίδου αλλά ποιος μπορεί να ταυτιστεί με ένα πλούσιο νέο που τα έχει όλα έτοιμα από τους γονείς του? Άρα ο νέος:

α) Είναι ο φτωχός πλην τίμιος γεωργός/εργάτης/μισταρκός/ άλλη παραδοσιακή τέχνη της αρεσκείας σας που θέλει την πλούσια γκόμενα-Παυλίδου. Στέλλει προξενιά και απορρίπτεται, ξημεροβραδιάζεται κάτω από το παράθυρο της, λιώνει από καημό, ίσως και για περισσότερο suspense να βάλει ο πλούσιος να τον δείρουν.

β) Είναι φτωχός πλην τίμιος γεωργός/εργάτης/μισταρκός/ άλλη παραδοσιακή τέχνη της αρεσκείας σας και θέλει μια εξίσου φτωχή γκόμενα-Παυλίδου, που όμως θέλει και ο πλούσιος γιος του πλούσιου χωρικού. Σε αυτή την περίπτωση ο γιός του πλούσιου χωρικού είναι ένα ρεμάλι και μισό (για να μην τον συμπαθήσουμε) και η φτωχή γκόμενα-Παυλίδου κινδυνεύει να την πασάρουν στον πλούσιο και να ζήσει μια ζωή δυστυχισμένη ως η γκόμενα-τρόπαιο του πλουσίου.

γ) Μπορεί να μην παίζει καθόλου γκομενικό με το νέο μας, αλλά να έχει μια παλιά και αόριστη βεντέτα με τον πλούσιο του χωριού. Μπορεί να περιλαμβάνει χωράφια (σταθερή αξία της υπαίθρου), μπορεί να περιλαμβάνει θέμα τιμής. Ότι και να’ ναι, οι δύο τους πρέπει να βρίσκονται συνέχεια σε κόντρα αλλά άμα το καλοσκεφτείς, αν δεν παίζει γκομενικό ο τηλεθεατής βαριέται άρα το τρίτο σενάριο να αποφεύγεται.

Ο catalyst, ή αν θέλετε ο από μηχανής Θεός του κυπριώτικου σκετς είναι η χήρα του χωριού. Είναι ο χαρακτήρας μπαλαντέρ, μπορεί να κάνει τα πάντα, έχει πρόσβαση σε όλους και συμφέρει. Μπορεί να είναι:

α) πονηρή και κουτσομπόλα (άμα όλοι είναι καλοί και ενάρετοι πως θα μαθαίνουμε τα νέα?)
β) πουτανέ που παίζει το μάτι της που διατηρεί σχέση με τον πλούσιο (γι’ αυτό και τον κάνει ότι θέλει). Μην φανταστείτε όμως τη χήρα στο «Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται», καμία σχέση. Οι Κύπριες χήρες είναι low key και δεν προκαλούν τέτοια αναστάτωση. Ίσως επιδή τα κυπριώτικα σκετς δεν γράφονται από κολοσσούς της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας.
γ) η προξενήτρα που θα φέρει την γκόμενα-Παυλίδου και τον καλό εργατικό νέο μαζί

Κάτι σε Πόπη Αβραάμ θα ήταν ιδανικό. Ότι και να κάνει αυτή η γυναίκα, δεν μπορεί να παίξει συνεσταλμένο χαρακτήρα. Μια ίντριγκα τη θέλει ο ρόλος της.

Τέλος, το κυπριώτικο σκετς πρέπει να έχει και κάποιους δευτερεύοντες χαρακτήρες για να κάνουν κίνηση και να προχωρά καλύτερα η ιστορία. Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες συνήθως είναι οι ακόλουθοι:

Ο Δάσκαλος: Θλιβερή και ξενέρωτη φιγούρα. Όλοι μιλούν στην κυπριακή διάλεκτο, αυτός επιμένει να μιλά νέα ελληνικά λες και βρίσκεται στην Αθήνα. Όλοι φορούν παραδοσιακές στολές, αυτός είναι ντυμένος φράγκικα. Είναι η προσωποποίηση της Μαμάς Πατρίδας στο χωριό. Η εθνικιστική νότα που τους έλειπε. Οι συμβουλές του πάντοτε περιλαμβάνουν αναφορές στον Περικλή και τον Κολοκοτρώνη. Νιώθει πολύ άνετα να ξεσηκώσει τους χωρικούς σε αιματηρό αγώνα για γενική και αόριστη «Ελευθερία». Αυτός στο εν των μεταξύ θα κάθεται στον καφενέ να πίνει τον καφέ του. Θα ήταν ίσως πιο ευτυχισμένος αν έβρισκε και αυτός μια γκόμενα να βγάλει τα μάτια του κάτω από τις χαρουπιές. Πρέπει όμως με κάποιο τρόπο να δείξουμε ότι οι χωρικοί είναι Ελληνοκύπριοι.

Ο παπάς: Και πάλι, επιδή τα κυπριώτικα σκετς δεν γράφονται από κολοσσούς της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας, ο παπάς στα κυπριακά χωριά δεν είναι ο συμφεροντολόγος, δολοπλόκος τραγόπαπας, αλλά ένα αιωνόβιο χούφταλο γεροντάκι που κάθεται όλη μέρα μέσα στο καφενείο και προσφέρει κοινωνική κριτική όπως τους 2 γέρους που κάθονται πάνω στον εξώστη στο Muppet Show. Δεν του δίνει σημασία κανένας. Πετάει γνωμικά από το Ευαγγέλιο που και που. Είναι όμως λιγότερο ξενέρωτος από το δάσκαλο.

Κανονικά ζευγάρια: Το χωριό πρέπει να διαθέτει και 2-3 happily married ζευγάρια (βιοπαλαιστές οπωσδήποτε) με 5-6 παιδιά το καθένα. Για να έχει να κάνει κάτι η μαμή. Και να δικαιολογούν την υπογεννητικότητα των υπολοίπων χαρακτήρων που όλα τα κάνουν εκτός από παιδιά. Και να είναι η ζωντανή απόδειξη ότι δεν είχε και τίποτα να κάνεις στην κυπριακή ύπαιθρο, εκτός από sex. Στο σπίτι, στο σταύλο, στα χωράφια, κάτω από τα δέντρα, μέσα στις ρεματιές κτλ. Σε αυτό προσθέτει και το γεγονός ότι τα παραδοσιακά ρούχα είναι loose και άνετα ρούχα χωρίς κουμπιά, που βγαίνουν εύκολα (δοκιμασμένο).

Τέλος στο κυπριώτικο σκετς,

- Δεν υπάρχουν gay χαρακτήρες
- Δεν υπάρχουν χαρακτήρες που να διαφωνούν με το δάσκαλο/ τον παπά ή την ελληνικότητα των κατοίκων

Διότι για να γίνει το κυπριώτικο σκετς πρέπει να πάρουμε και μια άλφα χορηγία, και χορηγία με ριζοσπαστικές ιδέες δεν παίρνουμε ούτε για δείγμα. Άσε που μπορεί να πρέπει να περάσουμε και deep μήνυμα στο κοινό, άρα εκτός από τα γκομενικά να πρέπει να προστεθούν και μακριοί μονόλογοι για τη Μαμά Πατρίδα και τους αγώνες του ελληνισμού.


Εννοείται ότι θα έχουμε happy ending.

7 Comments:

At 08 February, 2007 08:55, Blogger Fraoula said...

O mistarkos ti einai?

 
At 08 February, 2007 09:33, Blogger drakouna said...

"Μισταρκός" είναι η παλιά ονομασία του βοηθού. Το παιδί για όλες τις δουλειές του αφέντη.

 
At 08 February, 2007 10:11, Anonymous Anonymous said...

Ε, οχι και παιδι για ολες τις δουλειες ο ομορφος, μουστακαλης,τίμιος νέος που θα ειναι και πρωταγωνιστής!
Χαλάει το πρεστιζ του έτσι , προς τι το βαρύ μουστάκι?
Αφού πρέπει να γίνει το νέο Sex Symbol των 15χρονων κοριτσιών....μη το ξεχνας αυτο!
Απο τέτοιες σειρες ξεπροβάλουν σταρ οπως βλεπε Κώστας Σομερ κλπ.

Ο παπας θα μπορούσε να είναι και λίγο σαν τον παπά της σειράς "το καφέ της Χαράς" να αγαπάει το κρασάκι και να είναι λίγο αγαθός αλλά πάντα δίκαιος.

Πολύ ωραίο το σενάριο Δρακούνα , ελπίζω σύντομα να έχεις και άλλες τέτοιες καλές ιδέες.

Την καλημέρα μου σε όλους.

 
At 08 February, 2007 14:06, Blogger YO!Reeka's said...

μου άρεσε η παρατήρηση για τον παππά και τον δάσκαλο... τώρα όμως θα πρέπει να γράψεις και το ίδιο το σκετς!

 
At 08 February, 2007 15:40, Anonymous Γιώργος said...

Έκλαιε τζαι έθελε ο παπάς να μοιάζει με τους γέρους του muppet show!

Όσο για τους gay, εν υπάρχουν gay Κυπραίοι άρα γιατί να υπάρχει gay χαρακτήρας στο σκετς;

 
At 08 February, 2007 16:17, Blogger the Idiot Mouflon said...

Γιώργο ππππφφφφφφχμμμμμμρρρρρ

 
At 08 February, 2007 22:54, Blogger Aceras Anthropophorum said...

Η λογοκρισία του ΡΙΚ έπαθεν την κλάππαν της με τα κυπριώτικα σκετς. Διότι μπορεί "το δόντιν του Γιασωνή", "η διπλόσκουπα" και "τα προξένια της Μαρουλλούς" να διαγωνίζονται διαγωνίζονται πιό θα κάμει την πιό αφελή καρικατούρα του κυπριακού χωρκού, άθελα τους και από αφέλεια ανοίξαν μιαν τρύπα στο εμπάρκο που επεβλήθη στην κυπριακή διάλεκτο.

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home


ΠΡΟΣΟΧΗ: Το blog βλάπτει σοβαρά την υγεία όλων όσων δεν διαθέτουν χιούμορ.