Wednesday, September 10, 2008

Όχι στην... ειρήνη

Ξαφνικά κάνει μια δήλωση ο Υπουργός Παιδείας (ο αριστερός Υπουργός Παιδείας) ότι θα πρέπει να προωθηθεί στα σχολεία μας η ειρηνική συμβίωση με τους τουρκοκυπρίους. Βγάζει και σχετική εγκύκλιο προς τους καθηγητές ο ανώμαλος.

Σκοπός του είναι να παρασύρει την αγνή νεολαία μας που διαβάζει μόνο Ηρόδοτο και τα άπαντα του Βασίλη Μιχαηλίδη (αντί Lipstick και Maxim) και να τα οδηγήσει στον ύποπτο και επικίνδυνο δρόμο της… ειρηνικής συμβίωσης. Πρωτάκουστα πράγματα.

Μας έχουν κάνει χίλια δυο ζόρια οι Τούρκοι (Τουρκοκύπριοι, Τούρκοι, το ίδιο πράγμα) και δεν βλέπω γιατί τώρα πρέπει να μάθουμε την ειρηνική συμβίωση. Μίσος και πάλι μίσος I say. Και αφού ανοίξαμε αυτό το θέμα….

Εδώ και τώρα απαιτούμε να μας δοθούν οδηγίες σχετικά με το πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε και στις ακόλουθες κατηγορίες ανθρώπων. Διότι ο κατάλογος με τους μισητούς είναι μεγάλος:

Με τους Ιρακινούς (πρώην Ασύρριους) ας πούμε, θέλουμε ειρηνική συμβίωση?
Με την Αίγυπτο?
Με το Ιράν? (Πέρσες)
Την Ιταλία? (Ρωμαίοι και μετά οι Βενετοί)
Τη Γαλλία? (Λουζινιανοί)
Την Αγγλία?

Με την Ιταλία ειδικά, που οι Ρωμαίοι κάποτε είχαν μπαγλαρώσει τον Απόστολο Παύλο στην Πάφο και τον έσπασαν στο ξύλο, είναι απίστευτο πως διδάσκεται αυτό το γεγονός της ιστορίας μας χωρίς να προκαλείται το μίσος και η αποστροφή προς την Ιταλία και οτιδήποτε ιταλικό.

Οι δε Γάλλοι (Λουζινιανοί και λοιποί λεβαντίνοι) προσπάθησαν κάποτε να μας κάνουν όλους Καθολικούς. Αυτό και αν είναι τραγικό. Μα να μην έχουμε το δικό μας home bred Αρχιεπίσκοπο? Μετά ποιος θα λέει ανέκδοτα? Πως και δεν μισούμε ΚΑΙ τους Γάλλους?

Άμα είναι να μισείς, να μισείς ολοκληρωμένα. Να υπάρχει βρε παιδί μου fair play. Ισότητα για όλους. Γιατί μόνο οι Τούρκοι να έχουν favourable treatment?

Ακούς εκεί να προωθείται κουλτούρα ειρηνικής συμβίωσης… λογαριάσατε λάθος, με το νου σας εμπόροι, δεν μετριέται πατρίδα, λευτεριά με τον πήχη (με 80 ευρώ το εισιτήριο όμως, κάτι μπορούμε να κάνουμε).

43 Comments:

At 10 September, 2008 15:01, Blogger pelloplasma said...

Prepi na omoligiso oti en malakies pou elale.

Proto kai kirio exi pou to '74 pou opios egennithike matheni sto sxoleio pou to kairo pou en 4-5(pou to nipiagogio dld) na misoun tous tourkous.
Kamnoun sosti plisi egkefalou. Kai na men tous misas kapos anagkazese se koinonia mas.
Touta ta mwra pou ena mathainoun tin eiriniki simviosi me tous tourkokiprious ena ta valoun se efarmogi pou enan 30 xronon. Ara me touto to skeptiko to kipriako etha lithi sta epomena 30-40xronia.

 
At 10 September, 2008 15:33, Anonymous ΠαιδειΟΥΛΛΑ said...

Ο υπουργός Παιδείας σαν να έπεσε που το εξώστ της μοτόρας. Εντελώς άσχετος με την πραγματικότητα, ηγείται ενός ανώτερου νοήματος σαν άλλος σταυροφόρος. Βεβαίως ειρηνική συμβίωση. Αλλά αυτό δεν σημαίνει να ξεχάσουμε ότι έγινε. Υπάρχει εισβολή, κατοχή ρε παιθκιά; Οξά πρέπει να το ξεχάσουμε; Θέλω να μου απαντήσει κάποιος που έχει αγνοούμενο, κάποιος που εβιάσαν την αρφήν του; Τζιαί εσύ που εν να μου απαντήσεις αρνητικά, θέλω πρώτα να μπεις στη θέση τους εκείνους και μετά να μου απαντήσεις.

Χαμένες συνειδήσεις όλοι. Χαμένες πατρίδες που ξεπουλούμε. Και μεγάλα λόγια που πουλούμε (βλέπε Υπουργός Παιδείας) που όποτε τον βλέπω, από την μέρα που διορίστηκε, μου προκαλεί αναγούλα με τους δηθεν-ισμούς του και τα μεγαλομανή του ύφη και λόγια.

Υστερόγραφο: Δηλαδή δρακούνα εννοείς ότι αν ακολουθήσει η νεολαία τα διδάγματα του υπουργού παιδείας εν να μπει τζιαι στον σωστό δρόμο; Αυτόματα λύνονται όλα τα προβλήματα της νεολαίας; Έτερον εκάτερον αγαπητή μου. Μεν τα σμίουμεν ούλλα για να νομίζουμεν ότι εν σωστά που μιλούμε.

 
At 10 September, 2008 15:53, Anonymous the Idiot Mouflon said...

Μα τον Παυλή έννεν οι Εβραίοι της Πάφου* που τον εσαπατζιάσαν;

* Πληροφορίες ότι τότε οι Εβραίοι έπαιζαν το ρόλο των Ρωσσοπόντιων δεν αληθεύουν.

 
At 10 September, 2008 16:05, Blogger Marios said...

Αρέσκει μου που ούλλα κινούνται γυρώ που τον άξονα 'Εισβολή-κατοχή'. Σάμπως τζιαι εν τα μόνα εγκλήματα που εγινήκαν σε τούτον το μαυρογέριμον το νησίν. Τες μαλακίες που εκάμαν οι εθνοσωτήρες μεταξύ 1950-1974, τζιαι που σε μεγάλο βαθμόν επροκαλέσαν τζαι την 'εισβολή-κατοχή' (αγαπημένο τροπάρι παπάδων τζιαι dodgy γιατρών με ψευδοσοσιαλιστικές τασεις), ήβραμεν τρόπον να τες ξιάσουμεν τζιαι να τα φορτώσουμεν ούλλα στον Αττίλαν. Πρέπει να σας υπενθυμίσω ότι πολλοί αξιοσέβαστοι πολίτες τζιαι τέως υπουργοί της 'Δημοκρατίας' μας έλαβαν μέρος τόσο σε παραστρατιωτικές ομάδες, όσο σε ομάδες του υπόκοσμου, οι οποίες εκάμαν εγκλήματα κατά πολιτών τζαι δημοκρατίας. Η 'συνεισφορά' τους στον αγώνα θα έπρεπε να ήταν κατηγορητήριο δικαστηρίου, αλλά στην Κύπρο κάμνουμεν τους προέδρους, ξενοδόχους, εκδότες εφημεριδών, καναλάρχες κλπ. Ο Αττίλας έννεν η αρχή του προβλήματος. Κανεί πιον κλαψούρισμαν.

 
At 10 September, 2008 16:17, Anonymous Anonymous said...

me tous ellines t paizei??
tus misume i oxi?!
ego ime ellinida k safi apadisi apo kiprio den exw parei...
k xwris parexigisi,"agapw sas polla, isaste kala pe8kia"
pu leei k filos mou kiprios
alla wres wres den kserete t sas ginete,i ine idea mu??
xwris parexigisi panta.

 
At 10 September, 2008 16:30, Blogger O ΠολΙτης VroMigo said...

Παιθκιά καταλαβαίνω ότι βρίσκεται υπό διωγμό και θέλω να βοηθήσω να την σώσουμε, αλλά τι ακριβώς σημαίνει “ελληνική παιδεία”;

 
At 10 September, 2008 17:50, Blogger Nobody said...

Την ιστορία τη μαθαίνουμε στο σχολείο όχι για να ξέρουμε ποιούς μισούμε και ποιούς αγαπάμε! Τη μαθαίνουμε για να ξέρουμε να κρίνουμε και να καταλαβαίνουμε τα πολιτικά παιχνίδια και τις διπλωματικές πουστιές των κυρίαρχων εθνών (βλ. Αμερική, Αγγλία). Φίλοι Κύπριοι, λάθος κόσμο σας έμαθαν να μισείτε. Αν ξέρετε ιστορία και μάθατε να κρίνετε, θυμηθείτε τί παίχτηκε στα Σεπτεμβριανά με τους Έλληνες της Πόλης! Ίσως καταλάβετε ποιοί σας γ... όλο αυτό τον καιρό! Η λύση προωθείται από τα κείθε για λόγους που θα μάθετε όταν ίσως θα είναι αργά! Αλλά μην φοβάστε...όλα είναι κανονισμένα!

 
At 10 September, 2008 17:53, Anonymous παιδειούλλα said...

Ιντιον μουφλον,
Καλόοο...

Μάριε συμφωνώ ότι κυκλοφορούν και καλοπερνούν άπειροι προδότες (ουψ έντονη λέξη αλλά τι λέξη να πω) ανάμεσα μας τζιαι πουπάνω μας. Αυτό όμως δεν καταργεί την εισβολή-κατοχή, όσο και να σε ενοχλεί το κλισέ της φράσης. Ναι, συμφωνώ ότι έπρεπε ούλλοι τούτοι να περάσουν που δικαστήριο τζιαι να καταλήξουν φυλακές.

Αγαπητή ανώνυμη ελληνίδα,
τους καλούς έλληνες αγαπούμεν τους, τους κακούς όχι. Όπως τζιαι τους καλούς Κύπριους, τζιαι τους καλούς Τουρκοκύπριους τζιαι πάει λέγοντας.

Πολίτη βρώμικο,
εν μπορώ να σου απαντήσω γιατί παθαίνω αναφυλαξια. Εξαρτάται πως το εξηγά ο καθένας, τζιαι που ποιαν πλευρά το θωρεί. Φκάλε άκρη.

 
At 10 September, 2008 18:57, Blogger andreas f.stavrou said...

Δηλαδή η ειρηνική συμβίωση σε μια κοινωνία, ανάμεσα σε κράτη ή έθνη είναι θέμα κουλτούρας; Και αν εκπαιδεύσουμε τους νεόυς με τούτο το είδος της κουλτούρας της ειρηνικής , τότε θα επικρατήσει και η ειρήνη στον κόσμο;
Αυτό που με ενοχλεί είναι η ασύστολη εκπόρνευση των λέξεων από την εξουσία για τους δικούς τους σκοπούς.Και η άμετρη αφέλεια ορισμένων ανθρώπων.
Από την άλλη αν θα επικρατήσει ειρήνη στην Κύπρο ουδόλως εξαρτάται από το σχολείο. Είναι πρώτιστα θέμα της κοινωνίας. Και το σχολείο είναι κοινωνικός θεσμός.
Προσωπικά δεν τρέφω μίσος για κανένα άνθρωπο ή σύνολο. Αλλά διαφωνώ κάθετα με όποιο χρησιμοποιεί την εξουσία, Έλληνα ή Τουρκο, για να καταπιέζει ή να εξαπατά τους πολίτες.

 
At 10 September, 2008 20:25, Blogger Xwrikos said...

@ Παιδειουλλα

Η εγκύκλιος του υπουργείου λαλεί τα κουτσία καθαρισμένα.

"η καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, με ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ και την επανένωση της πατρίδας και του λαού μας"

Παρετάτε να τζυνηάτε ανεμομύλους.

 
At 10 September, 2008 20:28, Anonymous Anonymous said...

ΠαιδειΟΥΛΛΑ να σου δώσω εγώ απάντηση αφού εζήτησες που κάποιον που έχει αγνοούμενο, και μάλιστα πατέρα..

Δεν ξεχνούμε τίποτα, δεν σβήνουμε τίποτα αλλά και δεν μένουμε στάσιμοι στο παρελθόν, (το οποίο καλό είναι αν θα υπάρχει γραμμένο να υπάρχουν όλες οι πτυχές του και όχι όσες συμφέρουν σε όποιον συμφέρουν)αλλά προχωρούμε μπρόστά φροντίζοντας να διδαχτούμε και να μην επαναλάβουμε λάθη από αυτό.

Το να μένουμε κολλημένοι μόνο στο τι έγινε στο παρελθόν δεν θα αλλάξει τίποτε από όσα έγιναν αν δεν κοιτάξουμε μπροστά διορθώνοντας τουλάχιστον ότι μπορεί να αλλάξει. Το να προχωράς δεν σημαίνει ότι ξεχνάς. Έγινε εισβολή, υπάρχει κατοχή και δεν το αρνείται κανένας αυτό,αλλά είναι καιρός να ανοίξουμε το μυαλό μας και να δούμε ΓΙΑΤΙ έγινε και όχι μόνο το ότι απλά έγινε.

andreas f.stavrou

Φυσικά και είναι θέμα κουλτούρας και παιδείας η ειρηνική συμβίωση στο μέλλον, από την στιγμή που εμφυτεύεται το μίσος για κάποιους λαούς από την σχολική ηλικία και δεν μιλώ μόνο για την Κύπρο.
Δεν θα επικρατήσει αυτόματα ειρήνη στον κόσμο αλλά από κάπου πρέπει να σταματήσει το μίσος να εμφυτεύεται προτού καν ένας άνθρωπος μάθει να σκέφτεται και να κρίνει.
Η κοινωνία απότελείται από ανθρώπους που φοίτησαν, και φοιτούν στα σχολεία. Οι σημερινοί μαθητές είναι αυριανό κομμάτι της κοινωνίας.

Οι άνθρωποι πρέπει να διαχωρίζονται στο μυαλό μας, σε καλούς ή κακούς και όχι σε μαύρους, κίτρινους,αλλοδαπούς, έλληνες,εγγλέζους,τούρκους κλπ.

 
At 10 September, 2008 22:15, Blogger Aceras Anthropophorum said...

Πάντως δεν πρέπει να είναι τζιαι πολλά εφίσιεντ το σχολείον. Τόσα λευτά που εξοδέψαν, τόσα βιβλία που ετυπώσαν, τόσους εθνοκάφρους δασκάλους ελληνικών, θρησκευτικών, ιστορίας, αγωγής του πολίτου, γυμναστικής που επληρώσαν τζιαι εγώ, όπως τζιαι ούλλη η κλίκκα με τους φίλους μου εφκήκαμεν τους επαναπροσεγγιστές.

Καλά κάμνει ο υπουργός να κατευθεύνει λλίον την παιδείαν σε μιαν πιό κριτικήν τζιαι πολυπολιτισμικήν κατευθυνσην αλλά δεν νομίζω να κολλήσουν τζιαι πολλά πράματα πας τα κολοκασόφυλλα. Τα κολοκασόφυλλα έχουν αυτόνομην λογικήν τζιαι που μιας άποψης εν πολλά καλά. Αλλιώς ήταν να φκούμεν ούλλοι εθνοκάφροι που κάμνουν τταμανέδες του Μακαρίου τζιαι του Σπύρου Κυπριανού.

 
At 10 September, 2008 22:36, Blogger andreas f.stavrou said...

Νομίζουν μερικοί ότι το σχολείο στην Κύπρο διαμορφώνει την εθνική συνείδηση ή ταυτότητα και προσπαθούν να το αλλάξουν. Πέρα από το παράδειγμα του Ασέρα, σήμερα τα πράγματα είναι ακόμα πιο φιλελεύθερα γιατί και οι νέοι είναι πολύ πιο ελεύθεροι.
Πόσοι μαθητές έστω παρακολουθούν τις λεγόμενες εθνικές γιορτές;
Πόσοι αποδέχονται την επίσημη ιστορία;Πόσοι συμμετέχουν στοςυ επίσημους εκκλησιασμούς;
Η κοινωνία ευτυχώς κινείται σε άλλους ρυθμούς. Όσο για την ειρήνη δεν είναι ζήτημα εμφυσήματος ή προπαγάνδας ή ηθικοπλαστικής/φρονηματιστικής διαπαιδάγωγησης.
Αν κάποιοι πιστεύουν ότι το κράτος, η εξουσία θα πρέπει να διαπαιδαγωγεί τους νέους όχι σε μια βάση λογική, δηλαδή να κατανοούν οι νέοι γιατί πχ φτάσαμε στην Κύπρο ως εδώ, να εντοπίζουν λάθη και αδυναμίες και να κάνουν επιλογές για ένα καλύτερο αύριο, αλλά σε βάση που ο κάθε εξουσιαστής χρησιμοποιεί την κρατική εξουσία για να επενεργεί στις "ψυχές και συνειδήσεις" των νέων, είναι θέμα κατανόησης της πραγματικότητας και ιδεολογίας.

 
At 10 September, 2008 23:26, Blogger Marios said...

Παιδειούλλα δεν ήθελα να μειώσω τη σημασία της εισβολής. Απλά δυστυχώς το 'εισβολή-κατοχή' έγινε τζιαι σύνθημα για μιαν ομάδα ανθρώπων που έχουν σκοπό να μην αφήκουν τίποτε να προοδεύσει κοινωνικά (ενώ οικονομικά δώστου ιδιωτικοποιήσεις κλπ). Θυμούμαι πριν λλία χρόνια που εκάμναν διαδηλώσεις οι παπάες κατά της αποποινικοποίησης της ομοφυλοφιλίας, τζιαι έφκην ο Πιττοκοπίτης τζιαι είπεν "εδώ η χώρα μας βρίσκεται υπό κατοχήν, εμείς με τούτα εννά ασχολούμαστεν"; Με τούτα έν έχουμεν χρόνο να ασχοληθούμεν στη νήσον των αγίων, άμαν εν για κανένα 'ντιβέλοπμεντ' όμως...

 
At 11 September, 2008 00:04, Blogger dokisisofi said...

e xwrikoulli mporeis na mas peis pws akrivws "η καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων" tha odigisei stin " ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ και την επανένωση της πατρίδας και του λαού μας" ?

 
At 11 September, 2008 02:48, Blogger impius said...

This comment has been removed by the author.

 
At 11 September, 2008 03:25, Blogger impius said...

@andreas f. stavrou: ennen katholou pio fileleftheroi oi neoi simera. fetos pou gia proti fora epiasan odigies ta KEN (ap'oti akousa) oti kofkountai ta antitourkika sinthimata tou tipou "tourkos kalos mono nekros" tziame pou enna perimenes oti oi antidraseis enna erkountan pou tous stratiotikous, en oi mitsioi pou antidrasan epeidi opos mou eipen enas neosillektos "emeis ethelame na ta fonaksoume" tziai pos eishen malista tziai merikous genneous pou para tin apagorefsi efonaksan ta etsi tzai alios.

allo paradeigma, stin agglia kamposoi kipreoi foitites of the greek variety analamvanoun tin protovoulia na diafotisoun tous varvarous simfitites tous gia to kipriako para tin thelisi tous tziai na tous eksigisoun mexri simeiou priksimatos arxidion oti oi tourkoi en o satanas. ase pou pathenoun tziai shock molis siniditopoiisoun (osoi to siniditopoiisoun) oti irtan agglia tziai en kseroun sxedon tipote gia ton ekso kosmo tziai emegalosan me tin psevdesthisi oti itan en i anoteri fili (tziai tin alli psevdesthisi, oti en ellines).

ton tziairo mou pou imoun ego gimnasio (konta sta mesa tis dekaetias tou 90), edoken o lellos to kleidi tis lefkosias stin vasilissa elisavet tziai sto sxoleio mou (dianellou kai theodotou) oulloi oi mitsioi eshionostikan ekso mes tous dromous, para tis parakliseis ton kathigiton na minoun stes takseis tziai tis iposxeseis apovolwn an fioun, gia na diadilosoun enantion tis prodosias tou lellou.

an tziai simfonoume oti ennen mono to sxolio to provlima alla i kinonia genikotera, to pio megalo meriodio efthinis ferei to i elliniki mas paidia. to oti polloi pou emas eimastan arketa aneksartitoi i ekataferamen stin sinexeia pou monoi mas tziai apotoksinothikamen tziai efkalamen toutes tis malakies pou to sistima mas en simenei oti i paidia en eshei kamia epidrasi pano stous anthropous. an tha eksigisoumen tzinous pou skeftountai aneksartita tote prepei na eksigisoume tziai tzinous pou en skeftountai aneksartita. to pio asteio gia emena en oti ta pio pano pou eperigrapsa, en telia paradeigmata tou pos mporeis na dimiourgiseis ena teras tou opoiou ton elegxo xanneis stin sinexeia (me kapio diestrameno tropo tzinoi pou en skeftountai aneksartita kataligoun tziai skeftountai aneksartita (alla pros tin idia katefthinsi tziai me parapano taxitita!)

tzino pou me fovizei parapano ennen i eksousia tziai o tropos pou dimagogei, alla o tropos pou dimagogountai oi eksousiasmenoi. i eksousia tis parapano fores ennen fanatismeni oute pistefkei pragmatika tis malakies pou lalei. oi eksousiasmenoi pou tin alli, tziai pistefkoun tis malakies pou tous plasarei i eksousia tziai fanatizontai. tziai sto kato kato, xoris tin sigkatathesi tou mialou tou eksousiasmenou, i eksousia ennen eksousia.

 
At 11 September, 2008 09:02, Blogger drakouna said...

Να εξηγήσω αμέσως περίπου τι είναι η "ελληνική παιδεία":

- ελληνικά μαθηματικά
- ελληνική φυσική
- ελληνική χημεία
- ελληνική παγκόσμια γεωγραφία
- ελληνικά.. αγγλικά
- ελληνικά.. γαλλικά
- ελληνική λογοτεχνία (αρχαία και νεότερη)
- ιστορία όπως θα ήθελαν να είναι οι φιλόλογοι
- χριστιανικά ορθόδοξα θρησκευτικά
- 10 public holidays αγίων και επετείων
- 3 μήνες το χρόνο καλοκαιρινές διακοπές
- 15 μέρες διακοπές τα Χριστούγεννα
- 15 μέρες διακοπές το Πάσχα

 
At 11 September, 2008 13:33, Anonymous Anonymous said...

Πάλι με τις κινδυνολογίες ρε μοναδικοί εθνοσωτήρες?? Δεν το δοκιμάσετε στις τελευταίες εκλογές και σας βγήκε ξινό?? Το πως θεωρούν άτομα συγκεκριμένης ιδεολογίας ότι κατέχουν την αποκλειστικότητα στο θέμα του πατριωτισμού και το πως θα σωθεί η πατρίδα μας, πρέπει να γίνει έρευνα από κοινωνιολόγους! Φυσικά το έπραξαν και ξέρουν (βλέπε δολοφονίες συμπολιτών ελέο ιδεολογίας, πραξικοπήματος κτλ). Άξιο σχολιασμού το πως ειρωνεύονται χωρίς να έχουν δει τίποτα από τις αλλαγές χωρίς να αναφέρονται στις πράξεις τους προ τις εισβολής. Γιατί άλλωστε να θέλουν να αλλάξουν τα βιβλία?? Μια χαρά κρύβουν την αλήθεια...

 
At 11 September, 2008 15:07, Anonymous Anonymous said...

Μεγάλωσα δύο παιδιά με τα τετράδια του Δεν Ξεχνώ. Όταν τους πήραμε με τον άνδρα μου στα κατεχόμενα να δούν το πατρικό μου και αντικρίσαμε από ψηλά στον Πενταδάκτυλο την Κερύνεια, ο γιός μου ο μεγάλος μου είπε: Μάμα ζωντάνεψε το τετράδιο του Δημοτικού με τη φωτοργραφία της Κερυνειας, μπροστά μου τωρά ξέρεις το!

Νομίζω ότι λέγονται πολλές υπερβολές για το θέμα της συμφιλίωσης και από τους υποστηρικτές του Υπουργού και από τους μή. Θα έπρεπε νομίζω σαν αρχή να ξεκινήσουν οι αρμόδιοι να εκπαιδεύσουν πρωτίστως τους εκπαιδευτικούς και να τους κάνουν να καταλάβουν γιατί κάποια πράγματα πρέπει να λέγονται αλλοιώς για να μπορέσουν να μεταφέρουν στα παιδιά τα σωστά μυνήματα. Πως μπορεί κάποιος να μεταδόσει κάτι στο οποίο δεν πιστεύει ο ίδιος σε κάποιον άλλο?

Αργήσαμε λίγο νομίζω, όπως πιστεύω άργησε και ο κος Χριστόφιας. Το τσιμέντο που έχυσε το 2004 για να κρατηθεί ο Τάσος στην εξουσία έχει γίνει πολύ σκληρό και το τρυπάνι του θα βρεί πολλές δυσκολιες τωρα να το σπάσει.

 
At 11 September, 2008 15:52, Blogger mouzoura said...

NAI STHN EIRHNH

 
At 11 September, 2008 21:16, Blogger Anef_Oriwn said...

@ Drakon Woman,

2 ερωτήματα:

1. Πρώτον, ο Βασίλης Μιχαηλίδης έγραψε τζιαι “μυλλώμενα τραούδκια”. Λες η “… αγνή νεολαία μας…” να διαβάζει κι απ’ αυτά;

2. Δεύτερο, οι γάλλο τζιαι οι γερμανοί με τόσους πολέμους μεταξύ τους, έπρεπε να μιλιούνται σήμερα;

Άρεσε μου η επεξήγηση που έδωσες για το τι εστί “ελληνική παιδεία” και θα ετοιμάσω κάτι πιο αναλυτικό (που ίσως το κάνω και post στο blog μου).

Anef_Oriwn
Πέμπτη 11/9/2008 – 9:14 μ.μ.

 
At 11 September, 2008 21:18, Blogger J95 said...

πες τα κούκλα.

 
At 11 September, 2008 21:28, Blogger Anef_Oriwn said...

@ Παιδειούλα,

Παρ’ όλο που ο Xwrikos έχει ήδη άδει κάποια φωνήεντα για την πάρτη σου, μ’ όλο το θράσος που συνήθως με διακρίνει θα σου πω κι εγώ δυο λογάκια ... Κι αν δεν τα πιάσεις, ελπίζω εκεί στο νηπιαγωγείο (όπου φοιτάς ως παιδούλα κι όχι ως παιδειούλα), να βρεθεί καμιά άλλη δασκάλα να στα ξηγήσει!

Λοιπόν, το ξέρεις ότι εδώ και μερικά χρόνια γίνονται (από τους συγγενείς τους) κοινά μνημόσυνα σκοτωμένων και (αγρίως) δολοφονηθέντων ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων; Γιατί, τέλος πάντων πρέπει να συντηρούμε τόσο μίσος; Ποιους βολεύει;

Τέλος (κάτι άσχετο): όταν λεμε ότι κάποιος “… έπεσε που το εξώστ της μοτόρας …”, εννοούμε ότι είναι άτυχος!

Anef_Oriwn
Πέμπτη 11/9/2008 – 9:27 μ.μ.

 
At 11 September, 2008 23:15, Blogger Aceras Anthropophorum said...

Δρακούνα εξίασες την ελληνική γυμναστική. Ο κύριος χχχ που μου έκαμνεν γυμναστική στη δευτέραν του γυμνασίου, εμάθθεννεν μας να χωρεύκουμεν Τσάμικον που είναι δικός μας χορός τζιαι όχι Ζειμπέκκικον που τον εκληρονομήσαμεν που τους εξ ανατολών βαρβάρους.

Αν θέλετε δε να δείτε πραγματικούς σύχρονους ελληνικούς χορούς, όχι τσάμικα τζαι καραγκιοζλήκκια του μπάρμπα Γιώργου, πηαίννετε στου http://sraosha.blogspot.com να δείτε μοντέρνον ελληνικόν χορευτικόν πνέυμαν να γίνεις σεισμός στην γαλάζια σας ψυσιήν.

 
At 11 September, 2008 23:33, Blogger Μαππατζιης said...

Μια χαρά μας εμάθασιν ιστορία στο σκολείο.

Πριν θκυακόσιες σιυλλιάδες χρόννια ήρτασιν καλαμαράδες στη Κύπρο τζαι ''εμάθαν μας πολιτισμό''. Η ΕΛΛΑΣ ήταν μεγάλη τζαι τρανή τζαι ''εδίδαξε πολιτισμό'' σε ούλλους τους κκιλίντζιυρους του κόσμου. Υστερα η ιστορία αππηδά κάτι σιυλλιάδες χρόννια(στουτην την περίοδο η Κύπρος το μόνο πράμα που ήσιε να δείξει ήταν αντζιά τζαι παλλιοσίερα ενώ η μητέρα πατρίδα εμάθεννε στους κούλλουφους τη ''σωστή θρησκεία''). Επίσης Κωσταντίνος είσιε την, Κωσταντίνος θα τη πάρει. Τζαι το 1821 είσιεν κρυφό σχολλιό.

Μετά πετασσούμαστε στη δεκαετία του 50 που πάρα πολλοί ήρωες έδωσαν τη ζωή τους για την ''ελευθερία της Κύπρου'', η ΕΟΚΑ εσκώτωννε μόνο προδότες. Οι Εγγλέζοι εν ππουστόρατσα τζαι ο μόνος λόγος που εν καλοί με τους τσιάρλιες εν επειδή ννιώθουν τύψεις οι εγγλέζοι που εν έφτασε το γράμμα της Αλισαβούς για το Παλλικαρίδη. Η ΕΟΚΑ Β εν υπήρχε τζαι αν ρωτησεις το δάσκαλο για το Γριβά εννα σου απαντήσει ''είσαι μιτσής κόμα τζαι εν θα καταλάβεις''. Το μόνο πράμα που μαθέννεις για το '63 εν πως ήσιεν ''φασαρίες''. Το 74 το πραξικόπημα εν μας λαλούν ποττέ πιοι το εκάμασιν αλλά μάλλον εκάμαν το οι Τούρτζιοι για να 'χουσι δικαιολογία για να πκιάσουν τη Κύπρο.

Α τζαι για να με ξεχάσω, οι μισοί Αφρικάνοι εφκάλασι τα κοπελλούθκια τους Μακάριο.

ΥΓ Α δεν έφταιεν η παιδεία εν θα ήμασταν οι πκιο ρατσιστές μεστην Ε.Ε (40% πκιο ψηλό που το μέσο όρο)τζαι η πρώτηπιο ευχαριστημένη με τα μέτρα που έλαβεν η κυβέρνηση μας εναντίον των διακρίσεων(66% των Κυπραιών εν χάππι, ο μέσος όρος εν 47%)

 
At 12 September, 2008 08:48, Blogger drakouna said...

Μπαρδόν acera, μεγάλη παράλειψη η ελληνική γυμναστική που σου μαθαίνει ελληνικούς χορούς (είναι ένα είδος γυμναστικής άμα το σκεφτείς) :)

@Anef_oriwn: Με τη λογική αυτών που διαμαρτύρονται, ναι, οι Γάλλοι και οι Γερμανοί δεν θα έπρεπε να μιλιούνται στον αιώνα τον άπαντα. Επίσης δεν θα έπρεπε να μιλιούνται:

- όλη η Ευρώπη με τους Γερμανούς
- οι Πολωνοί με τους Ρώσσους
- οι Φινλανδοί με τους Ρώσους
- οι Άγγλοι με τους Σκανδιναβούς
- και όλη η Ευρώπη και η μέση Ανατολή με τη Μογγολία λόγω του Τσέγκινς Χαν.

 
At 12 September, 2008 11:32, Anonymous Anonymous said...

Drakouna,

eisai vlakas, dioti ta paradeigmata twn lawn pou aneferes, plin twn egglezwn, den sunexizoun na katapatoun ta anthrwpina dikaiwmata mas, oute na ekseftelizoun kathimerina tin patrida mas.

Ara poly logika, den uparxei logos na tous misoume akoma. Oi Tourkoi pou tha kanoun ntou apo stigmi se stigmi, logika einai alli katigoria. Miloume gia sunexizomeni katoxi. An afti termatistei, suzitoume gia apaloifi tou misous. Ti pio aplo kai giati adunateis na deis tin diafora?

i tourkolagneia sou wres wres den perigrafetai

 
At 12 September, 2008 12:08, Blogger Marios said...

Δυστυχώς κάποιοι άνθρωποι εν πιάνουν την ειρωνία τζιαι τον σαρκασμόν. Τζιαι εν βάλλουν το όνομα τους πουκάτω που το σχόλιο τους. Ο κόσμος εν γεμάτος αμπάλατους τελικά...

 
At 12 September, 2008 13:08, Anonymous Anonymous said...

ανωνυμε που πανω...
η θεωρια [τους "δικους μας"] ενι οτι οι τ/κ εν θυματα της εισβολης/τουρκικων επεμβασεων κλπ, επισης..για τουτον, θωρεις, οι καλοι ε/κ μονοπωλουν το [κατα το συνταγμα που το εχουμεν ιερον τωρα] δικοινοτικο κρατος - τζαι καρτερουν [μανα μου τους] τοσα χρονια, που το 63, να αφηκει η τουρκια τους τ/κ να πιασουν τα ποστα που τους αντιστοιχουν..[εννοειται τουτη εν η νομικη τζαι διεθνης "μας" θεση - γιατι στο εσωτερικο παιζουν αλλα φκιολια]..οποτε εκτος που κατοχη του τουρκικου στρατου υπαρχει τζαι δικοινοτικο προβλημα - συζητουν ξερεις που το 1968..τζαι, κατα συνεπεια, η προσπαθεια να τα εβρουν οι θκυο κοινοτητες εν παραλληλη..τζαι εν προυποθεση για να φυουν τελικα τα τουρκικα στρατευματα..οξα εσου θεωρεις οτι πρεπει να σε εμπιστευτουν οι τ/κ;..τζαι γιατι κουμπαρε/κουμερα; ιντα οπως σε θκιεβαζω εν σε εμπιστεκουμαι εγιω που ειμαστεν στην ιδια κοινοτητα που λαλει ο λοος..ε ατε να δουμε, πε μας ποσοι ε/κ πολιτικοι που σου αρεσκουν ειπαν τιποτε μεταξυ 64-74 για τες συνθηκες ζωης των τ/κ..η εστω τζαι για την αλλη οψη του 74..οξα εν εγινεν η σφαγη στην τοχνη τζαι την αλοα - ας πουμε...οξα ηταν καλη τζηνη η σφαγη;

αμα εσου φοασαι ακομα τζαι κομμαθκια τ/κ λογοτεχνιας που εν να εν βασικα που τ/κ που εν εναντια στην διαιρεση τζαι υπερ της ειρηνης, ποιος να σε εμπιστευτει;

μαλλον εν θελεις επαφη τζαι λυση τζαι αφορμολογιεσαι με την κατοχη του στρατου - για να καμνεις αορατους τους τ/κ...να θωρεις μονο στρατο, να μεν μπορουν να γινονται συνομιλιες..τζαι τι χαρα που οι βαρβαροι εν βαρβαροι...ξερεις φυσικα με ποιους κολλας βορειως/κατοχικως κλπ, εν ενι;

οσον για τες συγκρισεις..
εσιει πολεμους που νικα καποιος τζαι ο αλλος λαλει σορρυ..η που περνα τζαιρος [ακομα τζαι δαμαι εσιει απωθημενα που πασιν τζαι ερκουνται αμα καποιος χρειαζεται παραγωγη μισους για ποικιλες χρησεις- ξερεις..]..αλλα αμα εν ανοιχτη η συγκρουση [για 40 χρονια +] τζαι το σκορ εν ισοπαλια [μονοπωλιο κρατους που την μια - εξτρα γη τους αλλους, που την αλλη μερκα] ;
λαλουν το προσπαθεια λυσης...

αν-λιν

 
At 12 September, 2008 21:22, Anonymous Anonymous said...

NAI MONO POU EMEIS DE SINEXIZOUME NA KATAPATOUME TA DIKAIOMATA TOUS OUTE NA KATAKRATOUME TI MISI TOUS PATRIDA ME STRATO KATOXIS.
AKOMA KAI NA KSEGRAPSEIS TO PARELTHON KAI NA PEIS PERASMENA KSEXASMENA, TA APOTELESMATA TIS EISVOLIS SINEXIZONTAI. AN TO KSEXASATE TO KYPRIAKO EINAI "PROVLIMA".
GEIA XARA.

 
At 12 September, 2008 21:23, Anonymous Anonymous said...

A TZIAI KATI ALLO
DEN EIMAI O ANONIMOS O PIO PANW
EIMAI TOUTOS POU THOREITE TORA

 
At 12 September, 2008 22:20, Anonymous Anonymous said...

νεε ανωνυμε,
οσον αφορα την διαχειριση της πολιτειας σαφως οι ε/κ συνεχιζουν να την μονοπωλουν - εν το καταλαβεις;..χρησιμοποιουν την κυριαρχια που εν δικοινοτικη για το δικο τους κοινοτικο συμφφερον..τζαι οικονομικο οϊ μονο πολιτικο..
τζαι αρα οι τ/κ εν αποκλεισμενοι..τζαι διεκδικουν τζαι τζηνοι [σαν κοινοτητα] τα δικαιωματα τους στην κυριαρχια/πολιτεια..

αναγκαστηκαν να συναχτουν στην περιοχη που εκατελαβε ο τουρκικος στρατος [αν το εβρεις γιατι; ποιος φταιει..τζαι αν ειχαν/εχουν δικαιον να φοουνται..υπαρχει οπως ειπαμε η 15 πριν την 20 ιουλιου τζαι το 64 πριν το 74]..οποτε [που την μια] στρατος για ασφαλεια που τους εθνικιστες των ε/κ, αλλα [που την αλλη] τζαι καθεστως απομονωσης/εμπαργκο... σε μιαν περιοχην με πολλην [συγκριτικα] γη [τζαι των ε/κ προσφυγων αλλα υπηρχαν τζαι τ/κ ποτζιει τζαι πριν τον πολεμο - ετσι για να μεν εν αορατα τα πλασματα] τζαι ξενον στρατο που αναποφευκτα λειτουργα σαν μορφη εξωτερικης επεμβασης οσα εμβατηρια τζαι γραφουν στον πενταδακτυλο οι εθνοπληκτοι ποτζιει [τα ιδια ενοιωθαν τζαι οι ε/κ αμα τους εκουβαληθηκεν η μεραρχια το 64-67]...

η "μιση" πατριδα εν τζαι δικη τους - τζαι η ελευθερη τζαι η κατεχομενη συμφωνα με το φκιολι μας [προς τους εξω]...

φυσικα εν προβλημα το κυπριακο..τζαι για τες 2 κοινοτητες..οπως τζαι για οσους εβαρηθηκεν η ψυσιη τους τουτα τα κλουφκια των κοινοτητων που μας αφηκαν σαν αορατες αλυσιδες οι παπαες, οι μουλλαες, οι αποικιοκρατες κλπ κλπ...

αν-λιν
γεια χαρα επισης

 
At 12 September, 2008 23:26, Blogger Anef_Oriwn said...

Για την “ελληνική παιδεία” κοιτάξτε και διαβάστε κι εδώ: http://aneforiwn.blogspot.com/2008/09/27.html

Anef_Oriwn
Παρασκευή 12/9/2008 – 11:26 μ.μ.

 
At 13 September, 2008 01:41, Anonymous Μακάβριος said...

άκρως άστοχος ο παραλληλισμός σου με τις σχέσεις άλλων εθνών ρα Δρακου(μελ)ούνα. Γιατί ο Γερμανός εν κάθεται έσσω του Γάλλου τζαι εν τον αήνει να το πιάει πίσω. Οι Γερμανοί εκατασπαράξαν την Ευρώπην ούλλην αλλά εφάαν τον γαουρόπατσον τους τζαι επήαν έσσω τους. Οι Τούρτζιοι εμπήκαν έσσω σου, αντινάξαν σου μιαν φαουσαν βιζινόπατσους δαμέ τζαι 500 χρόνια, εκάτσαν σε στα τέσσερα τζαι τραβούν σου την ξερή (δλδ, δίχα σάλλιο ή lubricant) τζαι συ γυρίζεις τζαι λαλείς τους 'ας γίνουμε φίλοι (τωρά που γνωριστήκαμεν)'...εν νομίζω να έσιει πιο απτό παράδειγμα του Συνδρόμου της Στοκχόλμης στην παγκόσμια ιστορία. Λαμπρόν να μας κάψει. Ζήτω το Ελληνοτουρκικό μας Έθνος! Ζήτωωωω!

 
At 13 September, 2008 10:55, Blogger vikar said...

Δρακούνα

Ξέχασες επίσης ότι δεν έπρεπε να μιλιούνται οι:

Πελοποννήσιοι με τους Αθηναίους(Πελοπονησιακοί πόλεμοι)
Οι Μακεδόνες με τους άλλους έλληνες
Οι Αθηναίοι με τους Κρήτες (Αριάδνη-Θησέας) χε χε χε

 
At 13 September, 2008 12:58, Anonymous Anonymous said...

Makavrie mallon sinhizis to porno pou thoris sto dvd me tis imimathies tou ouraniou ioannidi [yia to sindromo tis stokholmis].

Gia na metafrazi kapios ena politiko zitima se proktiki fantasiosi, mallon fkali to iposinidito tou peripato.
Kame llion krati - dioti exartate tze se pion rolo trava na pexi i diki sou fantasiosi stin fasi ton 4.

 
At 13 September, 2008 23:28, Anonymous Μακάβριος said...

ρε wannabe Μικελλίδη, αν διαφωνείς με το συμβολισμό που χρησιμοποίησα αντίκρουσε τον με επιχειρήματα τζαι μεν μου κάμνεις ψυχολογική ανάλυση - πιορώνω άλλον τζαι μάλιστα αδρά για τούτο!

 
At 14 September, 2008 01:35, Anonymous Anonymous said...

kala afou thelis na to doume tze nakkon diaforetika - yia na dis oti tziame kataliyi pale.
Inta pou lalis lipon? oti yia 500 hronia yamoun klp tze tora theloume na yinoume fili. touton en to epihirima sou.

me to simpathkio diladi alla en mia astia isopedosi tis istorias yenika - tze tou provlimatos opos en simera [opos ediamorfothiken pou to 74 tze to 64] alla tze tis proiyoumenis istorias pou pai piso stin othmaniki periodo.

Ta prosfata: Thelis na sou xanapo osa eyraftikan poupano oti to kipriako en provlima katohis alla tze dikinotiko? oti tze i 2 kinotites etravisan kamposa pou to 64? afou en tziame, thkievasta.

Afou thelis omos na pamen tze llion pio piso. Lalis eshi 500 hronia pou kamnoun [dioun patsous, yamoun sta 4 klp - tze katalavis oti touti i epiloyi metaforikis anaforas en mpori na en tihea afou pkieronis themas tze psiholoyo en eni?]. Ama irtan i othomani i orthodoxi [i proyoni tis kinotitas mas] edehtikan tous thetika [malista iparhoun anafores oti epian tze antiprospies orthodoxon, prin tin othomaniki ekstratia, yia na zitisoun pou ton soultano na thkioxi tous latinous] dioti apallaxan tous pou tous latinous tze to feoudarhiko tous sistima. Llii anaynosi istorias en na sou dixi oti en ipervalo. I ekklisia loyou harin, apektise super dikeomata tze ton ethnarhiko tis rolo akrivos tote - mesa sta plesia tou sistimatos ton millet. Tze i ekklisia itan vasikos pektis ston kathorismo ton foron - tze yia touton polli orhtodoxi allasan thriskia laloun merikes piyes [alla tze dimotika traouthkia tis epohis]. I parapano exeyersis pou eyinountan [idietera pou ta mesa tou 18ou eona] itan dikinotikes enantia stous papaes tze tous pasaes yia tous forous. Llios Kyrris [ o istorikos] en na voithisi na dis oti akoma tze an dehtoume tin metafora tou yamisiou san periyrafi tis exousias, pale i "viastes" itan na en [en meri esto] i papaes/ekklisia tze i foroispraktores, plousii i "diki" mas.

Opote opos thoris, tin istoria paravlepis tin mesa stin shasouriki isopedosi ton 500 hronon "kakou yamisiou", i aynoas tin, tze pais se mian proktiki anafora pou anapofekta odiya sto erotima, ma inta kollima en touton?Tze en tze hriazete na ise psihanalitis file mou yia na dis oti i periyrafi ton patson, ton lubricants , ton 4 klp en ikones pou erkounte pou to iposindito [me voithia dvd i oi] san katapiesmenes epithimies i fovies. Yiati to telefteo prama pou pezi sto kipriako en i kolotripida - katalavis to en eni? ehestikan ta krati yia ton proktiko i ton stomatiko erota. Dame kolloume se katanomi exousion, periousies, isoropies, epanenosi, apohorisi straton klp - touta en to kipriako. E ama fkenoun tzina pou yrafis en safes oti enen yia to kipriako pou yrafis alla yia alla..viomata,sinesthimata, klp..Tze provalis ta ta sto kipriako. Alla sioura en ehoun shesi me tin praymatikotita.
Pou xeris mpori na men en tihea pou eshi souxe o Mikellidis...

Dioti i klironomia tis ekklisias en tze en mono i fori [palia] tze i exousia [tora - en thoris pou efaithiken o tommis pou en engrinoun ton ipouryo pedias pkion pou ton tzeron tou pefkiou?] - en i ekklisia pou emetatrepsen ton erotismo se amartia pou eshi timories, pou parayi fovies, anastoles klp klp...

Yenika - i istoria en ena prama [en kala na mathi o kosmos inta pou ehoun ontos katayrameno i istoriki] alla tze to intalos kodikopia kapios enan zitima, en pou mono tou ekfrastiko.

 
At 14 September, 2008 14:04, Anonymous Anonymous said...

AN LI
ANAFEROMOUN STOUS TOURKOUS KAI STIN TOURKIKI KATOXI KAI OXI STOUS TOURKOKIPRIOUS.
MATHE NA KATALAVAINEIS TI DIAVAZEIS.
(DEN EIN'KAKO.....)

 
At 14 September, 2008 15:28, Anonymous Anonymous said...

καταλαβω ιντα που θκιεβαζω.
νομιζω εν εσου που συγχιζεις λλιον το σκηνικο - αλλα ενταξι.
τελος παντων. για να ειμαστεν ξεκαθαροι με το θεμα ιδου μια ανακυκλωση της κουβεντας τζαι του πλαισιου:

δαμαι [γενικα τουτη η συζητηση, τουτες τες ημερες κλπ] εν για το αν πρεπει [αν εν καλα κλπ] να ενθαρρυνθει η συμφιλιωση/συμβιωση/επαναπροσεγγιση κλπ με τους τ/κ. τουτον ηταν το θεμα της εγκυκλιου. Οποτε αμα εσου καμνεις παρεμβαση τζαι λαλεις "καταπατουν τα δικαιωματα μας", "κατακρατουν" κλπ σαφως μπερδευκεις τους τ/κ [που εν το θεμα] με τον τουρκικο στρατο [που εν το προβλημα]. Η, ατε, για να αφηκουμε τζαι την πιθανοτητα πολλαπλης ερμηνειας, ετσι φαινεται στην ροη της συζητησης..Τζαι επροσπαθησα να το εξηγησω/αναλυσω.

αλλα ενταξι. αν δεν σου φταιουν οι τ/κ κλπ...τζαι εν υπαρχει το κολλημα για το οποιον εγραφα, εν τζαι εν να κολλησουμε στες πιθανες ερμηνειες του αρχικου σχολιου. Υγειαν.
νασαι καλα

Αν-λιν

 
At 14 September, 2008 19:39, Anonymous Anonymous said...

A KOROU EGW APANTOUSA STIN APORIA TIS DRAKOUNAS GIATI TA EXOUME ME TOUS TOURKOUS. DEN ETHESE THEMA TOURKOKIPRIWN GIATI APLA DEN TITHETAI THEMA. OUTE TO PROEKTEINA. META EKSEKINISES ESY TO DIKO SOU TO TROPARI POLEMONTAS ANEMOMILOUS KAI MAGISSES.

PERASTIKA.

 
At 14 September, 2008 22:03, Anonymous Anonymous said...

τα περαστικα εν αλλοι που τα θελουν κουμπαρε..αλλα αφου εγιανες, ειπαμεν υγειαν... τουλαχιστον ειδες /εθκιεβασες τζαι για το θεμα των ημερων..την τ/κ λογοτεχνια..
υ.γ κορου με γενια εν δυσκολο, αλλα οπως βολεφκει...

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home


ΠΡΟΣΟΧΗ: Το blog βλάπτει σοβαρά την υγεία όλων όσων δεν διαθέτουν χιούμορ.